Terugmonteren stoffen paneeltjes in deurpaneel

• Thomas 244
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2014 20:34 #1101362 door Thomas 244
Hallo,
Er staat hier veel over het vervangen van de stoffen of houten paneeltjes in de deurpanelen. Maar ik heb nu mijn paneeltje eraf gehaald om de spiegel te demonteren, alleen krijg ik het stoffen paneeltje nu niet meer terug.
Ze zaten vast met de witte clipjes die nog intakt zijn. Iemand een slim simpel trucje?  Ik kon het helaas niet vinden op het forum. Voor de duidelijkheid van de situatie, even 2 foto's geupload

Ik hoor het graag!
Groeten,
Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2014 20:38 #1406310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb ze er zelf nooit afgehad (hoeft volgens mij ook niet voor de spiegels) maar het lijkt me dat de enige manier is om die witte clipjes uit het deurpaneel te halen en over de opstaande randjes in het stoffen paneeltje te schuiven. Dan de boel terugklikken. Het stoffen paneel over de witte clipjes schuiven terwijl die witte clipjes nog in het deurpaneel zitten zal niet lukken omdat a. het stoffen paneel niet ver kan schuiven (loopt tegen de voor en achterkant van de uitsparing van het paneel aan) en b. de opstaandje randjes vereisen dat je van twee kanten moet schuiven. Ze staan niet allemaal in dezelfde richting.

• Thomas 244
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2014 21:02 #1406312 door Thomas 244
Beantwoord door Thomas 244 in topic Henk, ik ben meteen na het
Henk, ik ben meteen na het lezen van je antwoord naar de auto gelopen. Met gecontroleerd kracht heb ik de dopjes eruit weten te trekken, helaas niet helemaal zonder schade aan de dopjes, maar ze zijn nog redelijk intakt. Genoeg om het paneeltje er weer goed en stevig terug in te klikken!
Bedankt voor je snelle antwoord!
Groeten,Thomas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2014 18:36 #1406336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoffen paneeltjes
Thomas,

ik heb laatst houtinleg op de zijpanelen gezet en moest daarvoor de zijpanelen loshalen.
Dan kan je vanaf de achterkant op de plastic boutjes drukken en dan valt het stoffen paneeltje er zo uit. Bij nader inzien, foto 2, zien jouw paneeltjes er anders uit dan die ik had.
Mogelijk iets om op de sleuteldag te doen, er is vast wel iemand die je kan helpen.

Gerhard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2014 20:15 #1406338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lukte niet...
Dit lukt mij op deze manier niet. alleen door de plastic clipjes in de paneeltjes te doen en ze vervolgens in de deur te duwen is het volgens mij mogelijk om te allemaal netjes vast te krijgen.

In jou geval zou je dit kunnen doen met de ene waarvan de uitsparing in het paneel de andere kant op staat. Je. Schuift het paneel over de andere twee heen, waarna je het derde clipje in de deur duwt...

Makes sense?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2014 01:32 #1406381 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Terugmonteren stoffen paneeltjes in deurpaneel

940Holiday schreef : Dit lukt mij op deze manier niet. alleen door de plastic clipjes in de paneeltjes te doen en ze vervolgens in de deur te duwen is het volgens mij mogelijk om te allemaal netjes vast te krijgen. In jou geval zou je dit kunnen doen met de ene waarvan de uitsparing in het paneel de andere kant op staat. Je. Schuift het paneel over de andere twee heen, waarna je het derde clipje in de deur duwt... Makes sense?

zo doe ik het ook.
is er nog een pieleke in de deur blijven zitten deze eruit peuteren, in het paneeltje doen en inderdaad op deze wijze hierboven vet gedrukt terugdrukken.
Lijkt me niet zo'n probleem of mis ik iets, doe het altijd zo en dat gaat gewoon

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2014 09:22 #1406387 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic hele paneel eraf
Je kan dit maar op een manier netjes doen en dat is door het hele deurpaneel eraf te halen en de clips met een hamertje terug te slaan en vervolgens in positie te brengen in het stoffen paneeltje en weer erin drukken. (Lesje van Alexander Satter een aantal jaren geleden) Ik doe dat (na veel pratijkervaring ) in 10 minuten. Voor het geval je de witte dopjes kwijt bent is er ook nog de mogelijkheid om met 3 stukjes klitteband het stoffen deeltje vast te zetten. ( Ooit op vakantie moeten doen en dit zit al 3 jaar muurvast maar eerdaags toch maar eens de originele dopjes monteren.

Moderators: Jerry Stam