Dashboard snelhiedsmeter en themperatuur sensor volvo 940 GL d24tic
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 15:17 #1101195
door V700 register
Dashboard snelhiedsmeter en themperatuur sensor volvo 940 GL d24tic is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn dashboard. Mijn snelheid meter springt naar 80 km/u en blijft daar plakken vaak komt deze weer los boven de 100km/u. Ook werkt mijn themperatuur sensor niet soms als ik er een tik op geef springt deze naarde correcte waarde maar na een tijdje valt hij weer op 0. Hebben deze dingen te maken met het dashboard zelff of zijn het de sensoren die het begeven hebben?
De snelheid sensor zit in de alternator als ik mij niet vergis? Maar waar bevind zich de sensor van de themperatuur bij de 940?
Alvast bedankt
Seba
Ik heb al een tijdje problemen met mijn dashboard. Mijn snelheid meter springt naar 80 km/u en blijft daar plakken vaak komt deze weer los boven de 100km/u. Ook werkt mijn themperatuur sensor niet soms als ik er een tik op geef springt deze naarde correcte waarde maar na een tijdje valt hij weer op 0. Hebben deze dingen te maken met het dashboard zelff of zijn het de sensoren die het begeven hebben?
De snelheid sensor zit in de alternator als ik mij niet vergis? Maar waar bevind zich de sensor van de themperatuur bij de 940?
Alvast bedankt
Seba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 15:27 #1405586
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic FE
Hallo Seba
Snelheidssensor zit op de achteras. Toerenteller is bij de Diesel aangesloten op de dynamo.
Je snelheidsmeter is defect. "80 km/h" is een duidelijk symptoom. Die kun je zelf repararen, maar ik (en ik niet alleen) heb goede ervaringen met <a href=" www.ets1.nl/volvo-740-940.html " target="_blank">Frans Erich.
groetjes
Mathy
Snelheidssensor zit op de achteras. Toerenteller is bij de Diesel aangesloten op de dynamo.
Je snelheidsmeter is defect. "80 km/h" is een duidelijk symptoom. Die kun je zelf repararen, maar ik (en ik niet alleen) heb goede ervaringen met <a href=" www.ets1.nl/volvo-740-940.html " target="_blank">Frans Erich.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 15:51 #1405587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor het snelle
Bedankt voor het snelle antwoord! Normaal vind ik men materiaal op skandix maar de snelheids sensor vind ik niet kent u toevallig nog een webshop die deze heeft?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 16:12 #1405589
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Het
Het ligt niet aan de sensor op je achteras. Je tellerbak is defect
Dat bedoelt Mathy ook.
Is een veel voorkomend probleem bij de 7 en 9.
Opnieuw alles doorsolderen of opsturen.(zoals naar Erich, ook door Mathy genoemd)
Temperatuursensor zal ook goed zijn. Meter in je tellerbak zal defect zijn.
Groeten,
Gerben
Dat bedoelt Mathy ook.
Is een veel voorkomend probleem bij de 7 en 9.
Opnieuw alles doorsolderen of opsturen.(zoals naar Erich, ook door Mathy genoemd)
Temperatuursensor zal ook goed zijn. Meter in je tellerbak zal defect zijn.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 20:53 #1405594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh ok :-) ik had het
Oh ok
ik had het verkeerd verstaan. Wat bedoel je met door solderen gewoon even alle contacten los maken en opnieuw solderen? Of een nieuw kilometer teller element in het dashboard? De kans bestaat wel dat het gewoon slechte contacten zijn doordat ik ooit eens de schroefjes aangevezen en dan heeft het even beter gewerkt.
Al bedankt om me verder te helpen

Al bedankt om me verder te helpen
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 21:42 #1405599
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Doorsolderen
Oei. Voor het doorsolderen zal je de hele tellerbak uit elkaar gaan moeten halen en de individuele printplaatjes van alle klok-elementen (toerenteller, km-teller + snelheid, temperatuur) gaan moeten doorsolderen (inderdaad, verdachte contacten opnieuw solderen)Dit wil vaak wel helpen, maar het gebeurt vaak genoeg ook wel dat er een elco/condensator lek is en de electronica onder de "smurrie zit" en een elco + meer defect is...Dan is het schoonmaken, elco vervangen + andere deeltjes vervangen en dan moet het weer OK zijn.Erich doet dit soort werk, defecte compononten vervangt hij op de printplaat en het is weer goed.Suc6 ;-)Groeten,Gerben
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 06:26 #1405606
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Erich is super!
Erich is super!
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 10:31 #1405611
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic sensor
Frans Erich is inderdaad het adres hiervoor want meestal zit het probleem op de printplaat achter de klokkenwinkel maar het kan zeker geen kwaad de connector op je achteras (als ik me goed herinner is de snelheidssensor gecombineerd met de ABS sensor) even schoon te maken en met contactvloeistof in te spuiten Je weet maar nooit he?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 10:43 #1405612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen vlakbij
Aangezien ik morgen voor mijn werk vlakbij ben, besloten om de tellerbak van de 940 ook maar even te laten maken,
Kan hem dan mooi afgegeven en eind van de dag weerop halen. Nu hopen dat de tellerbak er een beetje makkelijk uitkomt. Net wel een telefonisch uitleg gehad en lijkt een klusje van niets.
Kan hem dan mooi afgegeven en eind van de dag weerop halen. Nu hopen dat de tellerbak er een beetje makkelijk uitkomt. Net wel een telefonisch uitleg gehad en lijkt een klusje van niets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 17:48 #1405617
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Los is hij nu
Maar weer terug zetten zal lastig worden, turbo slangetje liet al los bij het eruit halen, terug zetten lukt niet aangezien mijn hand er niet meer achter kan (slang te kort).
Is dat normaal en moet alsnog het onderpaneel eraf bij terug plaatsen of kan je nog aan de kabelboom trekken en de slang naar boven halen of is verlengen de beste optie.
Is dat normaal en moet alsnog het onderpaneel eraf bij terug plaatsen of kan je nog aan de kabelboom trekken en de slang naar boven halen of is verlengen de beste optie.
Moderators: Jerry Stam