voorstellen en een vraag over de achterspeakers
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Ik zie niet echt een voorsteltopic , dan maar zo !
Peter is de naam uit het oosten vh land, en sinds een weekje de eigenaar van een 740 estate met 3.25ton op de tellert. uit '88 is ie en netjes dealeronderhouden.
Ben er wel me in de nopjes.
Ik heb sinds 2009 een 480 en nu dus een 745, (de480 is te koop by the way). De 740 kan wel een betere sound gebruiken, en dan bedoel ik de audio. niet de uitlaat.
Kan iemand mij zeggen of er in de achterportieren al draden liggen ? Er zitten wel grilletje op de deuren en daarachter een gat wat duidelijk voor speakermontage is.
Achter de orginele CR 102 radio (ook uit 88) lag wel een 4 polige steker met de juiste kleuren voor de rear speakers, Die draad lijkt me dan naar die achterportieren te gaan.
Ik heb het deurpaneel nog niet eraf gehad. Maar wel een kijkoperatie gedaan. Via de sponning loopt er een tule met een draadboompje de deur in maar achter het speakergat vind ik geen draden terug. Het is een auto met raamslingers achter. Ik kan bij de doorvoer 6 draden onderscheiden in div kleurcombi's. Ik zou denken
2 voor het rode deurlampje, de voor evt electr raam, 2 voor de speaker. Maar waar zijn die draadjes te vinden , wie weet raad.
grt
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
2 voor het rode deurlampje, 2 voor evt electr raam, 2 voor de speaker. Maar waar zijn die speakerdraadjes te vinden , wie weet raad ?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Welkom bij de 7 series! Veel plezier er ook mee toegewenst. Rijdt wel anders dan een 480.
Volgens mij liggen de kabeltjes voor de achterspeakers al wel in de achter deuren. Deurpaneel er even afhalen en bekijken.
Meeste spul is al vaak voorbedraad.
In de draadbundel zitten 12v constant voor deurlampje. Een massa kabeltje naar de deurschakelaar om het lampje aan en uit te zetten (inclusief een kabeltje richting de plafonnière). 2 kabeltjes voor de cv motor. 2 voor speakers en soms ook een paar voor mogelijke electrische ramen. (Maar die is niet altijd voorbedraad).
Groeten,
Gerben
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Yep , it's me. En Yep rijdt heel anders, maar wel heel lekker.
Natuurlijk ook de CV draadjes dus , die had ik nog gemist in het lijstje inderdaad.
Ok, dus zeer waarschijnlijk wel draden, maar dan de volgende uitdaging.
Het deurpaneel eraf halen, onder de clips al los. Het rode lampje moet eruit,
De raamslinger los, dan dat "bakje" rondom de ontgrendeling. Maar dan zal de knop van de ontgrendeling eraf moeten om het deurpaneel eraf te halen.
Moet ik gewoon trekken aan die knop ? bruut geweld, of zit er ergens een verborgen schroefje ? Ding zit aardig vast op zijn stangetje. Beetje aan lopen sjorren maar nope, geen effect.
Als het paneel eraf is zal ik er vast uitkomen. Daar ben ik niet zo bevreesd voor.
Het is de neus de goede kant op, Van de 480 kennen we de trucjes wel, 740 is toch weer ff anders.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Je bent al goed onderweg.fflunche schreef : Het deurpaneel eraf halen, onder de clips al los. Het rode lampje moet eruit,
De raamslinger los, dan dat "bakje" rondom de ontgrendeling. Maar dan zal de knop van de ontgrendeling eraf moeten om het deurpaneel eraf te halen.
Er zit een plastic "draaiknop" in dat "bakje" zelf verstopt dat rondom de ontgredeling zit, dat knopje ronddraaien met een brede platte schroevendraaier en het bakje kan je er rustig afhalen. Ontgrendelingsknop zelf kan blijven zitten. Wel met beleid het bakje eraf halen, plastic is nogal broos. Er is genoeg ruimte om om de ontgrendelingsknop heen te manouvreren.
Als je het ontgrendelingsknopje er toch af wil hebben..in het knopje zelf zit een heel klein rubbertje. Dat rubbertje eruit wippen en daaronder zit een heel klein kruiskop schroefje. De rest volgt vanzelf...(er zit een Torx bij de latere modellen)
Soms wil er ook nog wel eens een schroef verstopt zitten onder het luidspruiker rooster (vooral bij de voordeuren)
Dan het paneel eraf trekken. Hoppa. Klaar.
Groeten,Gerben
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Bovenop die knop zag ik wel een rubber dupske zitten inderdaad.
Lijkt me toch handiger die knop eraf te halen.
Ok, dan heb ik alles in beeld. dank
Wel geinig dat ik van een 480 forumlid de tips krijg en (nog?) niet van een 700 lid
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Nu rondom 13 cm pioneers die het doen en meteen ook maar de raammechanismes gesmeerd.