korte gordels.....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Even om mijn nieuwsgierigheid te stillen: De maxicosy die je in de easybase klikt, wordt die met isofix vastgezet in de easybase?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je hebt als "bodem"
- Easebase (voor auto's zonder isofix en dus vastzetten met een gordel)
- Easyfix (base klikt vast op speciale ogen in de auto)
Je koopt dus het een of het ander en vervolgens heeft Maxi Cosi haar eigen kliksysteem om de cosy aan de base te klikken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
RobertG schreef : en ik heb hier nog wel een gordelverlenger liggen. Wordt je gordel net een beetje langer van, zodat ie prima om de maxi cosi past.
pb maar als je belangstelling hebt.
robert
Ik heb ook eens een gordelverlenging gekocht, maar die paste niet. Let er op dat er verschillende soorten zijn, ook bij onze Volvo's. Zo heb je ze ie helemaal dicht zijn met zo'n vierkant gat erin. Maar je hebt ze ook weer die van onderen open zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu zijn er 2 soorten ( lees lengtes) De ene volvo heeft ze wel de andere niet .
Nu ga ik terug in de tijd en ik meen me te herinneren dat Slurpjes gordel ong. 3 meter lang was ( Sedan ) en de gordel die ik op de kop had getikt 3.30 meter lang was .( kwam ook uit een sedan trouwens)
En dat was dus net die 30 cm. die jij te kort komt.
Maar met een gordelverlenger is het toch opgelost ?
Simpel en snel.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
willemvAnbenthem schreef :
RobertG schreef : en ik heb hier nog wel een gordelverlenger liggen. Wordt je gordel net een beetje langer van, zodat ie prima om de maxi cosi past.
pb maar als je belangstelling hebt.
robert
Ik heb ook eens een gordelverlenging gekocht, maar die paste niet. Let er op dat er verschillende soorten zijn, ook bij onze Volvo's. Zo heb je ze ie helemaal dicht zijn met zo'n vierkant gat erin. Maar je hebt ze ook weer die van onderen open zijn.
Volgens mij heb ik ' m ooit gekocht bij Scandcar, in ieder geval past ie prima in mijn Volvo.
Groet,
Robert
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb nog een originele verlenger van Volvo liggen. Artikel nr 6812818. Dit is geen gordel maar deze verplaatst het slot als het ware. Heeft altijd uitstekend functioneerd en mag ook, is origineel slot. Is een van de dingen die nog tekoop gezet moest worden. Mocht je interesse hebben laat maar weten, heb de volvo verpakking er ooknog bij...
Sterkte met de nachtdiensten...
Grtz, Daniel
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zo'n stoeltje, maxi cosi, oid vastzetten met een gordel..................trek er eens aan in de rij richting...dat zit niet vast!
Gewoon een paar spanbanden uit de €5,00 bak, stevig aan de koets van de auto vastmaken.
Ooit een keer een frontale aanrijding gehad, m'n vrouw had de blauwe strepen op d'r lijf staan van de gordel, m'n oudste dochter zat me aan te kijken in haar maxicosi op de achterbank.
Maxicosi stevig vast, m'n kind in de 4 punts gordel van de maxicosi, niks aan de hand.
Bijkomend voordeel is dat je de gordel niet telkens opnieuw hoeft te doen dus dan kun je het ook niet net een keer wat minder precies en strak doen.
Combinatie gordelverlenger en base gaan trouwens minder goed (maar ook niet nodig).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Coen de Voogd
- Premium lid
-