handige "Verkeerslicht-kijker"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 10:19 #1100280
door V700 register
handige "Verkeerslicht-kijker" is gemaakt door V700 register
Tip:
Je kent het wel: de stopstreep met de aanwezigheidsmeldlus zijn zo ongeveer ONDER het verkeerslicht aangebracht.
Moderne auto's hebben een veel vlakker liggende voorruit die verder doorloopt, dan onze degelijke Volvo's.
Dat heeft als voordeel dat je het verkeerslicht boven je kunt zien zonder dat je helemaal naar voren moet leunen om naar boven te gluren.
(Onze Volvo's zijn overigens wel weer beter geschikt om overstekende rendieren op te vangen; bij een modernere auto komt die waarschijnlijk door die voorruit naar binnen...
Dus ik heb voor dat gegluur naar dat hoog hangende stoplicht, een oplossing gevonden.
Het is een ronde flexibele kunststoflens die je bovenaan op de voorruit kleeft, waardoor je om een hoekje kunt kijken.
Besteld voor een paar euro bij www.autostyle.nl
Zoek daar op SPL804 en je vind hem in hun webshop.
Een aanrader!
Groeten,
Lieme Huib
Je kent het wel: de stopstreep met de aanwezigheidsmeldlus zijn zo ongeveer ONDER het verkeerslicht aangebracht.
Moderne auto's hebben een veel vlakker liggende voorruit die verder doorloopt, dan onze degelijke Volvo's.
Dat heeft als voordeel dat je het verkeerslicht boven je kunt zien zonder dat je helemaal naar voren moet leunen om naar boven te gluren.
(Onze Volvo's zijn overigens wel weer beter geschikt om overstekende rendieren op te vangen; bij een modernere auto komt die waarschijnlijk door die voorruit naar binnen...
Dus ik heb voor dat gegluur naar dat hoog hangende stoplicht, een oplossing gevonden.
Het is een ronde flexibele kunststoflens die je bovenaan op de voorruit kleeft, waardoor je om een hoekje kunt kijken.
Besteld voor een paar euro bij www.autostyle.nl
Zoek daar op SPL804 en je vind hem in hun webshop.
Een aanrader!
Groeten,
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 11:42 #1401277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
een kennis had daarvoor een spiegeltje op zijn dashboard gelijmd, en dat was, niet mooi!.
Goed oplossing dit !
Groet Rudiger
Goed oplossing dit !
Groet Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 21:21 #1401288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zooo jaren tachtig!
Dit hebben ze al jaren in hun arsortidinges...
Je heb ook een trekhaak kijker. Oh ja ,...ja.
die plak je op de achterruit en als je er via je binnenspiegel doorheen kijkt dan zie je trekhaak jawel !
lang leve de 80,s
Je heb ook een trekhaak kijker. Oh ja ,...ja.
die plak je op de achterruit en als je er via je binnenspiegel doorheen kijkt dan zie je trekhaak jawel !
lang leve de 80,s
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 21:31 #1401289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan anders
Soms lukt het om de rode gloed te zien op het dashbord dat vanzelf groen wordt ... Of anders even de bekleding onder het schuifdak naar achteren doen en het dakraam gebruiken om te kijken naar de verkeerslichten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 21:51 #1401290
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Inderdaad
Inderdaad...ik krijg altijd een stijve nek van dat stoplicht staren.
In de 480 minder last van.
Groeten,Gerben
In de 480 minder last van.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 00:35 #1401292
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zon
Hallo Volvisti
Op veel verkeerslichten zitten ook kleine verkeerslichtjes op ooghoogte (van de fietser). Een "spiegel" om de trekhaak te kunnen zien of eigenlijk om te zien of er zich geen kleine kinderen achter de auto bevinden, daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar een spiegel die naar boven gericht is, vangt met een beetje pech ook zonlicht op. En dat wil je echt niet recht in je ogen hebben en zeker niet via een spiegel.
groetjes
Mathy
Op veel verkeerslichten zitten ook kleine verkeerslichtjes op ooghoogte (van de fietser). Een "spiegel" om de trekhaak te kunnen zien of eigenlijk om te zien of er zich geen kleine kinderen achter de auto bevinden, daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar een spiegel die naar boven gericht is, vangt met een beetje pech ook zonlicht op. En dat wil je echt niet recht in je ogen hebben en zeker niet via een spiegel.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 00:47 #1401293
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Fietser
Inderdaad Mathy; bijna overal zitten van die kleine stoplichtjes "op de paal" voor diegene die voor-aan staat. (Of diegene zo fatsoenlijk was te stoppen voor Oranje/rood)
Overigens wel een iritante site van Autostyle; wil je dit, mogen wij dat.............
Overigens wel een iritante site van Autostyle; wil je dit, mogen wij dat.............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 17:15 #1401322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben
het volkomen met je eens Andre ,zeer irritante site.
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 18:44 #1401327
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zilvere overall is enige wat
Zilvere overall is enige wat ik nog herinner van die site
Moderators: Jerry Stam