demonteren paneeltjes links en rechts van het stuur
- Bart Verhaagen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 11:19 #1099643
door Bart Verhaagen
demonteren paneeltjes links en rechts van het stuur is gemaakt door Bart Verhaagen
Links en rechts van mijn stuur zitten paneeltjes met diverse schakelaars zoals verlichting , schuifdak, achterruitverwarming etc.. het linkerpaneeltje kan ik moeiteloos loswippen met een schroevedraaier maar het rechterpaneel blijft ergens in het midden muurvast zitten (terwijl de buitenranden wel "los" zijn). Iemand enig idee wat ik fout doe ? ik wil de boel ook niet forceren. Bedoeling is trouwens om deze panelen te vervangen door houten panelen. Het gaat hier om een 760 uit 1990, dus met het nieuwe dasboard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 12:03 #1397855
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.
Klik het panneeltje los, aan de omranding van de verwarmingsknoppen/climatecontrolknoppen.
Trek het gedeeltelijk naar je toe tot je weerstand voelt.
Steek een platte schroevendraaier van rechts naar links tussen het paneeltje en de vinyl-dashboardbekleding.
Doe dit in het midden van de 'verdieping' in het dashboard en druk de schroevendraaier voorzichtig naar het contactslot toe, terwijl je de platte kant van de schroevendraaier tegen het vinyl houd.
Trek voorzichtig iets verder en haak het paneeltje, met knoppen en al, achter het contactslot vandaan.
Er zit daar een klemveertje, mogelijk kun je die al zien, met een zaklampje, maar je snapt als het eruit is, meteen hoe het zit, is even een handigheidje.
Trek het gedeeltelijk naar je toe tot je weerstand voelt.
Steek een platte schroevendraaier van rechts naar links tussen het paneeltje en de vinyl-dashboardbekleding.
Doe dit in het midden van de 'verdieping' in het dashboard en druk de schroevendraaier voorzichtig naar het contactslot toe, terwijl je de platte kant van de schroevendraaier tegen het vinyl houd.
Trek voorzichtig iets verder en haak het paneeltje, met knoppen en al, achter het contactslot vandaan.
Er zit daar een klemveertje, mogelijk kun je die al zien, met een zaklampje, maar je snapt als het eruit is, meteen hoe het zit, is even een handigheidje.
- Bart Verhaagen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 14:30 #1397861
door Bart Verhaagen
Beantwoord door Bart Verhaagen in topic nu
Dank, ga het NU proberen !
- Bart Verhaagen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 16:53 #1397869
door Bart Verhaagen
Beantwoord door Bart Verhaagen in topic Gelukt
Tand door mijn lip toen ik uitschoot maar het paneeltje is los.....best een stevig klemveertje.....
Moderators: Jerry Stam