Instrumentenpaneel wil niet los...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 11:23 #1099294 door V700 register
Instrumentenpaneel wil niet los... is gemaakt door V700 register
Ik probeer de tellerunit uit mijn 940 te halen, maar moet daarvoor eerst de ijzeren rand verwijderen. Ik druk met een schroevendraaier in de twee gleufjes die hiervoor aan beide zijden zitten, maar toch nog geen beweging.

Iemand een tip, voordat ik iets kapotmaak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 11:30 #1395870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Druk je de veren wel ver genoeg in? Je moet echt een dunne/platte schroevendraaier hebben. Is die te dik, dan wil hij niet dieper de sleuf in maar druk je de veren nog niet ver genoeg in om de rand los te laten. Wil de rand niet los, dan is de veer nog niet ver genoeg ingedrukt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 11:50 #1395872 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sleutel
Hallo Volvisti
Altijd maar één kant tegelijk indrukken.  Dat gaat het gemakkelijkst met de autosleutel.  Pas wel op dat je die niet inklemt als je de rand naar voren trekt.
Mocht het echt niet lukken, dan kun je er met een lange schroevendraaier ook van onder bij.  Nadat je de plaat onder het stuur hebt verwijderd.  Pas er wel op, dat je "onderweg" niet vanalles sloopt.  Als je de veer namelijk van onderen weg wilt drukken, heb je wat kracht nodig, terwijl er in de buurt wat onderdelen zitten, die niet heel veel kracht verdragen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 13:57 #1395876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Dit kan soms ontzettend lastig zijn, zelfs voor de zeer ervarenen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 14:42 #1395878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plamuurmes
Een smal plamuurmes werkte bij mij. De eerste keer was het wel een gehannes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 16:29 #1395884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude schroevendraaier
Ik heb bij een oude platte schroevendraaier de ronde steel plat geslepen zodat je hem dieper in de gleufjes kunt steken. Gaat super!
Beste is een korte schroevendraaier van zo'n 10 cm en een breedte van ongeveer 4 a 5 mm.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 17:40 #1395889 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic inbussleutel
Ik heb laatst het voor mekaar gekregen met een mooie lange en ontzettend dunne inbussleutel. Viel me wel op, dat je het inderdaad nogal ver moet indrukken, maar dan komt hij toch best gemakkelijk los.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 22:08 #1395908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad...
Hij is los, maar het moet inderdaad erg ver worden ingedrukt voordat het eindelijk losschiet. zo lang je niet ver genoeg drukt is er geen beweging in te krijgen.
Dank voor alle hulp!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2013 11:58 #1395927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Angstig
Afgelopen dinsdag moest ik naar de APK en net een paar km voor de garage ging de snelheidsmeter op 0. De km-teller ging gewoon lekker door met tellen dus de diagnose was dat het in de unit moet zitten, geen sensor kapot, geen draadbreuk.
Alleen hoe krijg je de tellerunit eruit om de boel te controleren. Dit draadje met spanning gevolgd, want ik kreeg de ijzeren rand er (ook) niet uit. Vanochtend de stoute schoenen aangetrokken en op aanraden van de mensen in deze discussie hard doorgeduwt en inderdaad kwam de rand los.
Volgens de engelse Volvo club kunnen het 2 dingen zijn waardoor de snelheidsmeter het niet meer doet, of de schroefjes maken geen contact meer, of de condensatoren zijn overleden.<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstr...Speedometer_Failures "> www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstr...Speedometer_Failures Gelukkig waren het bij mij de schroefjes die geen contact meer maakten en doe de snelheids meter het weer.
Oja, de auto werd goed gekeurd na het monteren van mijn winterbanden, een van de zomerbanden bleek een canvas breuk te hebben.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC