Jippie weer een 945, ik wil er ISO-fix in, iemand tips?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2013 13:38 #1098905
door V700 register
Jippie weer een 945, ik wil er ISO-fix in, iemand tips? is gemaakt door V700 register
Het wagenpark alhier wordt wat aangepast. Een 240 gaat weg en er komt een 945 voor terug. Over twee weken haal ik de 945 op.
(en eind van het jaar gaat de privé XC70 weg en komt er een lease V60 terug) Over twee weken zal ik mogelijk wat foto's plaatsen van de 945.
Mijn vrouw gaat het meest gebruik maken van de 945.
Erg handig van de XC70 vind ik de ISO-fix verankering. Deze heb ik er weliswaar zelf in moeten schroeven, maar het maakt het wel erg makkelijk om kinderzitje vast te zetten. Ik weet dat er voor de 940 géén ISO-fix verankering voor handen is. Dus wil ik het zelf gaan maken/monteren.
Een idee is dat ik een ISO-fix verankering bestel voor b.v. een V70 en deze in de 945 las/schroef.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Ik verneem het graag!
(en eind van het jaar gaat de privé XC70 weg en komt er een lease V60 terug) Over twee weken zal ik mogelijk wat foto's plaatsen van de 945.
Mijn vrouw gaat het meest gebruik maken van de 945.
Erg handig van de XC70 vind ik de ISO-fix verankering. Deze heb ik er weliswaar zelf in moeten schroeven, maar het maakt het wel erg makkelijk om kinderzitje vast te zetten. Ik weet dat er voor de 940 géén ISO-fix verankering voor handen is. Dus wil ik het zelf gaan maken/monteren.
Een idee is dat ik een ISO-fix verankering bestel voor b.v. een V70 en deze in de 945 las/schroef.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Ik verneem het graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2013 21:18 #1393796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand iso-fix gemonteerd
Niemand iso-fix gemonteerd in een 945?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2013 23:12 #1393914
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic ISO-FIX
Toen "dat" kwam waren onze kinderen de kinderzitjes al ontgroeid................
Het was toen nog veilig genoeg om de maxi-cosi met je gordel vast te zetten.
Voor de zekerheid deed ik er maar een extra spanbandje bij.
Kwam mooi uit bij de frontale aanrijding die ik kreeg, m'n vrouw had blauwe strepen op haar schouder van de klap/gordel.
M'n dochter zat gewoon nog goed in haar stoeltje............zo'n (poep-) luier helpt ook mee de klap op te vangen.
Het was toen nog veilig genoeg om de maxi-cosi met je gordel vast te zetten.
Voor de zekerheid deed ik er maar een extra spanbandje bij.
Kwam mooi uit bij de frontale aanrijding die ik kreeg, m'n vrouw had blauwe strepen op haar schouder van de klap/gordel.
M'n dochter zat gewoon nog goed in haar stoeltje............zo'n (poep-) luier helpt ook mee de klap op te vangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2013 09:28 #1393930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Driepuntsgordel
Ja, het lijkt mij ook veel werk voor weinig voordeel: ik heb het ook altijd met de driepuntsgordel gedaan en dat beviel prima. Het is m.i. niet onveiliger, alleen wat onhandiger. (En de kids zijn nu 6 en 7,5)
18-09-2013 11:21 #1393935
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Easybase
Zelf heb ik ook gekeken naar de mogelijkheid om er zelf ISO-fix in te knutselen, maar heb uiteindelijk gekozen voor een easybase.
Erg makkelijk en ook nog eens snel over te zetten naar een andere auto.
Zie <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2012/10/03/maxi-co...ocht-voor-volvo-940/ "> www.oudevolvo.nl/blog/2012/10/03/maxi-co...ocht-voor-volvo-940/
Erg makkelijk en ook nog eens snel over te zetten naar een andere auto.
Zie <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2012/10/03/maxi-co...ocht-voor-volvo-940/ "> www.oudevolvo.nl/blog/2012/10/03/maxi-co...ocht-voor-volvo-940/
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2013 12:51 #1393941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interessant
Ik vind het wel interessant.
ISOfix is natuurlijk veel beter dan een gordel, dei voor mensne ontworpen is en niet voor voorwerpen.
het lijkt me wel te monteren, maar ik weet niet hoe. Ik ben wel benieuwd
ISOfix is natuurlijk veel beter dan een gordel, dei voor mensne ontworpen is en niet voor voorwerpen.
het lijkt me wel te monteren, maar ik weet niet hoe. Ik ben wel benieuwd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2013 14:45 #1393946
door V700 register
De pest is namelijk, dat de bank van een 940 (al dan niet met leder) dikker is dan de V70 classic bank.De beugels, de pinnen ervan dus eigenlijk, zitten te diep in de bank, om heb makkelijk te monteren.Dat zou je kunnen buigen, verlengen, lassen of iets dergelijks, maar ik heb toen besloten het niet te doen en de stoel maar ewoon te laten in de driepuntsgordel.
Een andere mogelijke optie, zou kunnen zijn, een easybase.Die bevestig je met de normale gordel, maar kan je laten zitten, omdat de maxi-cosi (cabriofix dan) erin geklikt kan worden.Dan heb je het gemak van klik-klaar en hoef je niks aan te passen.Ander punt is namelijk, dat de bank wat vervelend plat geklapt kan worden tot een vlakke laadvloer, als je een keer een piano moet vervoeren.Die ISO-fix punten lijken me ook vrij ongemakkelijk in je achterste prikken, bij een aanrijding van achter, als de stoel er niet, maar een medepassagier er wel zit.
Tenzij je hem tweedehands wil kopen, is ie wolgens mij <a href=" www.marama-kinderartikel.de/advanced_sea...base&x=0&y=0 " target="_blank">hier het goedkoopste
Beantwoord door V700 register in topic Nope.
Maar heb wel de V70 beugels in mijn hand gehad en die lijken inderdaad (met wat kanttekeningen) passend te maken, voor een 940.marnix schreef : Niemand iso-fix gemonteerd in een 945?
De pest is namelijk, dat de bank van een 940 (al dan niet met leder) dikker is dan de V70 classic bank.De beugels, de pinnen ervan dus eigenlijk, zitten te diep in de bank, om heb makkelijk te monteren.Dat zou je kunnen buigen, verlengen, lassen of iets dergelijks, maar ik heb toen besloten het niet te doen en de stoel maar ewoon te laten in de driepuntsgordel.
Een andere mogelijke optie, zou kunnen zijn, een easybase.Die bevestig je met de normale gordel, maar kan je laten zitten, omdat de maxi-cosi (cabriofix dan) erin geklikt kan worden.Dan heb je het gemak van klik-klaar en hoef je niks aan te passen.Ander punt is namelijk, dat de bank wat vervelend plat geklapt kan worden tot een vlakke laadvloer, als je een keer een piano moet vervoeren.Die ISO-fix punten lijken me ook vrij ongemakkelijk in je achterste prikken, bij een aanrijding van achter, als de stoel er niet, maar een medepassagier er wel zit.
Tenzij je hem tweedehands wil kopen, is ie wolgens mij <a href=" www.marama-kinderartikel.de/advanced_sea...base&x=0&y=0 " target="_blank">hier het goedkoopste
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2013 11:21 #1394005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle
Dank voor alle reacties!
Voornaamste reden voor ISO-fix voor mij is gemak en stevigheid/veiligheid.
Ik schroef binnenkort de ISO-fix verankeringsplaat uit de XC70 en ik ga eens kijken hoe ik dat passend zou kunnen krijgen. Ik houd jullie -als het lukt- op de hoogte met wat foto's.
Easybase klinkt ook wel interessant overigens, daar verdiep ik me nog iets verder in.
Voornaamste reden voor ISO-fix voor mij is gemak en stevigheid/veiligheid.
Ik schroef binnenkort de ISO-fix verankeringsplaat uit de XC70 en ik ga eens kijken hoe ik dat passend zou kunnen krijgen. Ik houd jullie -als het lukt- op de hoogte met wat foto's.
Easybase klinkt ook wel interessant overigens, daar verdiep ik me nog iets verder in.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2013 13:38 #1394010
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stevig
Hallo Marnix
Wellicht ten overvloede, maar zorg er wel voor dat je de verankerplaat op een stevige plek vastzet. Zodat niet plaat met stoeltje en kind bij een botsing los komt. Auto's waar ISO-fix in zit of in gemonteerd kan worden, zijn waarschijnlijk op die plek verstevigd.
groetjes
Mathy
Wellicht ten overvloede, maar zorg er wel voor dat je de verankerplaat op een stevige plek vastzet. Zodat niet plaat met stoeltje en kind bij een botsing los komt. Auto's waar ISO-fix in zit of in gemonteerd kan worden, zijn waarschijnlijk op die plek verstevigd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2013 17:12 #1394060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Mathy,
uiteraard
Bedankt Mathy,
uiteraard spreekt het voorzich dat veiligheid voorop staat en ik niet ga experimenteren hiermee. Voor mijn XC70 heb ik de verankeringsplaat gewoon besteld bij de dealer. kost ongeveer 25 euro en wordt vastgezet met dezelfde bouten waarmee de gordelvangers vastzitten. Er zit géén extra versteviging voor de verankeringsplaats (de krachten die de plaats krijgt te verduren zijn gelijk aan de krachten die eventueel op de gordelvangers komen)
Over een week ga ik aan de slag met de eventuele ISO-fix, dan "krijg" ik de 945 namelijk.
uiteraard spreekt het voorzich dat veiligheid voorop staat en ik niet ga experimenteren hiermee. Voor mijn XC70 heb ik de verankeringsplaat gewoon besteld bij de dealer. kost ongeveer 25 euro en wordt vastgezet met dezelfde bouten waarmee de gordelvangers vastzitten. Er zit géén extra versteviging voor de verankeringsplaats (de krachten die de plaats krijgt te verduren zijn gelijk aan de krachten die eventueel op de gordelvangers komen)
Over een week ga ik aan de slag met de eventuele ISO-fix, dan "krijg" ik de 945 namelijk.
Moderators: Jerry Stam