Speakers in de achterportieren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 21:15 #1097939 door V700 register
Speakers in de achterportieren. is gemaakt door V700 register
Hallo allen,

Als newby in de wondere wereld van de 700/900 serie, heb je nogal eens wat vragen. Dan is deze site super! Lidmaatschap is in serieuze overweging, overigens.
De onderstaande vraag zal al veel vaker gesteld zijn maar deze keer is het namens mijn dochters.
Als zij achterin de auto zitten horen zij niks van de radio/cd en worden we voorin stapelgek. Ik de instellingen van de stereo aanpassen. Scheelde al behoorlijk wat, maar op de achterbank waren de dames nog niet tevreden.
Even voor het beeld: Onze vorige auto was een (verlaagde) V40 waarin een dijk van een speakerpakket zat (niet orgineel en niet zelf geïnstalleerd) met natuurlijk een subwoofer. Ja, dan beukt zelfs K3 er lekker op los.
Onze huidige 940 blijkt niet eens speakers in de achterportieren te hebben! Geen probleem. Krijg ik er wel in.
Mijn vraag is alleen, voordat ik speakers koop en de boel lostrek: zit er al bedrading voorgemonteerd of moet ik zelf draad trekken?
Iemand ook nog suggesties voor goeie, fijn geprijsde, passende speakers?
Alvast bedankt en ik het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 22:12 #1388937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alvast kijken
Hallo R.E.M.,
Of er al voorbedraad is, hangt dacht ik van het type/bouwjaar/... af.Maar als je toch al speakers in de achterportieren wilt monteren, kun je net zo goed alvast het gat maken en er zodoende achterkomen of er al iets voorbedraad zit. Speakerroostertje naar voren schuiven geloof ik, en dan het gat in de bekleding snijden (moet er toch uit voor de speaker).
Mocht je daar niets zien zitten, dan kun je eventueel het hele deurpaneel er uithalen, maar dat is iets meer werk.
Volgens mij zijn de standaard 940-speakers een leuk begin, maar er zijn in die maat volgens mij enorm veel smaken te vinden (zelf geen voorkeur).
Enne, K3 en R.E.M., leuke tegengestelden !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 22:29 #1388939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Los halen
Ik zou gewoon ff het deurpaneel eraf halen, dan weet je het (witte klipjes onderaan de deur eraf, speakerkapje naar voren schuiven, rode glaasje van deurverlichting los schuiven, 1 schroef in de handgreep los en klaar). Deurpaneel omhoog schuiven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 16:54 #1388961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bassbox

En een bassbox in het reserve wiel. ( die ligt toch achterin ? )

www.autohifi.nl/index.php?pagina=alles&a...ep=123&sorteren=

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2013 23:27 #1389128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal.
Een bassbox in het reservewiel zou leuk zijn. Alleen staat het reservewiel rechtop.
In de reservewielbak ligt de gastank. (geen ringmodel)
Verder wordt het toch gewoon het zaakje loshalen om erachter te komen hoe en wat.
Komt goed!
Dank allen.Remco.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC