Wat is er de beste manier om je stoffen voorstoelen te reinigen?

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-06-2013 17:30 #1097854 door Wytze Broerze
Wat is er de beste manier om je stoffen voorstoelen te reinigen?

Heb een wagen die is bewoond door een meneer die in de agrarische sector werkzaam is en zijn wagen samen met zijn hond bereed.
Dat heeft zijn vuil sporen achter gelaten op het stof van de voorstoelen. Allemaal organisch vuil dus. Geen olie en rookresten.

Wat is nu de beste manier om dit te reinigen?
Ik denk gewoon met een hoge druk reiniger en veel water het vuil oplossen en er uit spoelen/spuiten. Uiteraard met de stoelen uit de wagen.
Dat het een maand duurt voor het droog is maakt mij niets uit.
Ik heb gelezen dat elk middeltje wat je gebruikt op korte termijn een mooi resultaat geeft maar op lange termijn alleen maar vuil laat hechten.

Dus poetsers onder ons. Wat is wijsheid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 18:45 #1388557 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Schoonmaken
Met een hogedruk reiniger? de stoelen eruit neem ik aan.............
Ik had een collega met een lease Mercedes, was op een dag langs de weg in de honden stront gaat zitten, toen in z'n auto...............
Pakte de hoge druk reiniger, om de bekleding schoon te spuiten.
Hier waren ze bij de lease maatschappij niet blij mee, niks anders als storingen in de bedrading...............
Schoonmaken; spuitbuis reinigings schuim, werkt goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 19:49 #1388563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het beste resultaat heb je
Het beste resultaat heb je met een extractor (dat is geen gewezen landbouwtrekker :), maar een bekledingsreiniger.
Ze zijn te huur bij DHZ- zaken en drogisterijen.
Je spuit hiermee shampoo in de bekleding, maar zuigt het er tegelijkertijd ook weer mee uit. Je spoelt de bekleding. Je zou wel de bekleding van tevoren kunnen inspuiten met shampoo, maar het moet er ook weer uit. Misschien moet je de hele bekleding meerdere keren doen, maar dat zie je aan het vuil wat in de afvoerwaterbak terecht komt.
Om de vloerbedekking ook goed te doen, kun je het beste de stoelen uitbouwen
en als het mogelijk is, de hele vloerbedekking eruit halen. De vloerbedekking wordet nog weleens met een hogedrukreiniger gedaan, wel uitgebouwd uiteraard.
Als je de stoelen met een hogedrukreiniger gaat "behandelen", denk ik dat je de stof vernielt, en het erg lelijk wordt, De stof gaat denk ik lubberen en het model gaat eruit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 19:55 #1388566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je echt voor 'als nieuw'
Als je echt voor 'als nieuw' wilt gaan...
www.ultech.nl/index.php
Hier hebben wij het totale interieur van de 940 laten reinigen. Kostte vorig jaar 60,-, en het leek op een nieuw interieur!
Zie hier de foto's van de behandeling:
www.volvo700vereniging.nl/node/46472#comments

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-06-2013 19:57 #1388565 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja middeltjes dus
Ik heb meer iets met veel water en een groene zeep in gedachte, wat je er vervolgens ook weer met veel water afhaalt.
Oplossen van het vuil en wegspoelen denk ik dan maar.
En ja natuurlijk haal ik de stoelen uit de wagen voor ik ga beginnen met water te spelen.
En als het zwarte tapijt niet met de stofzuiger is te reinigen en te bedekken met nieuwe matten dan gaat die er ook uit Andre.
Elektronica en water gaat niet samen is mij bekend. Koop nooit een wagen die ook maar een paar minuten in het water heeft gelegen.
Maar meer ideeen zijn welkom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 20:30 #1388571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wasmachine???
Bekleding eraf halen en in de wasmachine gooien?????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 22:40 #1388586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handwasje
Wytze, ik weet niet of het pluche is of gewoon stof?
Ik heb inderdaad mijn grijze pluche van de stoelen gehaald. Paar uur in de Biotex laten staan, goed uitspoelen en daarna rustig uit laten druipen en laten drogen.
Wasmachine en centrifugeren durfde ik niet aan, maar misschien ben ik te voorzichtig.
Ook nog een tip om pluis van pluche te verwijderen: <a href="/node/28536" target="_blank">klik</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2013 23:01 #1388588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wasmachine

Pietjeprecies schreef : Wytze, ik weet niet of het pluche is of gewoon stof?
Ik heb inderdaad mijn grijze pluche van de stoelen gehaald. Paar uur in de Biotex laten staan, goed uitspoelen en daarna rustig uit laten druipen en laten drogen.
Wasmachine en centrifugeren durfde ik niet aan, maar misschien ben ik te voorzichtig.
Ook nog een tip om pluis van pluche te verwijderen: <a href="/node/28536" target="_blank">klik</a>

Wasmachine heeft ook een programma zonder centrifugeren (wol).
Maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon in de badkuip doen met warm/lauw water en wasmiddel.....

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-06-2013 00:37 #1388595 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja, het zijn geen volvo stoelen.
Tja, het zijn geen volvo stoelen.
Dus ik laat de stoelen lekker in elkaar zitten.
De wagen is nog maar 5 jaar oud dus ook zijn er geen grote getalen vervangende stoelen op de sloop.
Voorzichtigheid is dus geboden.
Ik denk er steeds harder aan om ze er uit te halen en gewoon met veel water en een zacht sopje zachtjes af te borstelen. Dan met veel water uitspoelen en uit de zon een week te laten drogen op een winderige plaats. Dan tijdens de vakantie als ze redelijk droog zijn in de wagen te monteren en met een raam op een paar mm open op de oprit te laten staan in de zon.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 08:00 #1388597 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Microvezeldoek
Vorig jaar hadden we eenzelfde soort probleem met de bekleding van een CX serie 1 uit 1976. Vreselijk gore stinkende bekleding, die stof is a) superzeldzaam en b) erg kwetsbaar.
We hebben het schoongekregen en heel gehouden door een bekledingreiniger te huren, eentje die eerst natmaakt en dan direct droogzuigt. Daarna hebben we een paar dozen microvezeldoek erdoor gejaagd, aan dat spul blijft echt alles zitten. De bekleding was daarna brandschoon!
Groet,
Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC