rammel achterklep 965

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2013 18:41 #1097368 door V700 register
rammel achterklep 965 is gemaakt door V700 register
Ik rijd sinds een aantal weken met veel plezier in mijn 965 uit '95.
Sinds kort hoor ik een rammel achter in de auto. Eerst dacht ik dat het iets was dat rammelde in de achterbakken. Dat bleek niet het geval te zijn.
Ook de vering was niet de schuldige. Mijn Angele was zo vriendelijk het stuur ove te nemen zodat ik in de achterbak plaats kon nemen. Dit tot vermaak van de buurt. Rare buurman??
Al gauw werd duidelijk waar het geluid vandaan kwam: de binnenbekleding van de achterklep. Ik tochtstrip tussen de plastic kap en de carrosserie geplakt.
Helaas leidde dct niet tot (afdoende) oplossing. Heeft iemend een idee wat hier oplossing zou kunnen brengen?

Gr. Maurice Willems

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2013 19:19 #1385563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reparatiekitjes
Hoi Maurice,

Er zijn reparatiekitjes voor te koop, o.a. bij VOMD.
Hiermee herstel je de vaak afgebroken plastic stukjes en kan je de bekleding weer goed vastzetten.
Nu ik eraan denk moet ik zelf ook zo'n kitje bestellen.
Met vriendeljke groet,
Wouter

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2013 19:34 #1385568 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rammelen
Hallo Volvisti
"Rammelen" kan door vanalles veroorzaakt worden.  Afgebroken stukjes plastic, schroeven die los getrilt zijn of delen van het ruitenwissermechaniek die losgeschoten zijn.  Het is het handigste, om even de bekleding los te maken en te kijken waar het echt aan ligt.
De reparatiesetjes zijn ook bij de Volvodealer te krijgen (bestellen) voor 10 á 11 euro als ik me niet vergis.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2020 13:53 #1461837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De vangers van de achterklep
De kunststof strips die aan weerszijde in de stijl geschroefd waren bij mij totaal versleten.
Bij Estateservices in Opdam heb ik nieuwe kunnen bestellen.
Maar ook dan heb je nog nioet alle rammeltjes weggewerkt.
Dus ook dat reparatiesetje getracht te monteren. Bleek al eerder gebeurd te zijn.
Probleem is dan, dat bij het weer losnemen, de puntjes van de clips wederom afbreken.
En aan de onderzijde horen clips te zitten, die ook al eerder gebroken waren. Dus ook hier RVS schroeven met grote ringen gebruikt, in rechthoekige bekedingsclips te schroeven zijn.

Ik heb een lompe oplossing uitgevoerd. Eerst zorgvuldig de plek uitgemeten en er vervolgens 2 lange RVS plaatwerk schroeven in gedraaid. Net naast het gat waar een soort van paspen in moet om de bekledingsplaat op z'n plek te houden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC