Airco vraagjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 22:04 #1096940
door V700 register
Airco vraagjes is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik wil graag airco in m'n grijze racer.
Een 944 1992 sedan met b230fb en zf22
Ik denk dat ik de volgende onderdelen nodig heb.
Regelpaneel in dashboard
Plafond lampje met sensor en luchtleiding naar beneden
Speaker kapje rechts met sensor.
Kachelhuis
Condensor
Aircopomp
Radiator
Leidingen
Slangen
Zijn de buizen van kachelhuis naar de lucht uitlaten het zelfde ?
Zoiets ? Mis ik dan nog wat?
Weet iemand of de airco delen van een 960 type 2 het zelfde zijn?
Ik wil graag airco in m'n grijze racer.
Een 944 1992 sedan met b230fb en zf22
Ik denk dat ik de volgende onderdelen nodig heb.
Regelpaneel in dashboard
Plafond lampje met sensor en luchtleiding naar beneden
Speaker kapje rechts met sensor.
Kachelhuis
Condensor
Aircopomp
Radiator
Leidingen
Slangen
Zijn de buizen van kachelhuis naar de lucht uitlaten het zelfde ?
Zoiets ? Mis ik dan nog wat?
Weet iemand of de airco delen van een 960 type 2 het zelfde zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 22:10 #1383224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Airco van een 960 in het algemeen wordt lastig denk ik. Als ik het goed heb, wordt de airco bij de 960 aangedreven door een multiriem en bij de 940 door een V-snaar. Afhankelijk van je blok nu, kan het zijn dat je van alles moet verplaatsen om airco te monteren. Bij niet airco-auto's zitten dynamo en stuurbekrachtiging soms op een andere plek dan wel airco-auto's. Tevens is de kans groot dat je de steun waarmee de compressor aan het blok zit nodig hebt. Ik zou echt op zoek gaan naar een 940 als airco donor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 22:16 #1383226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Henk, heb ik :)
Maar
@Henk, heb ik 
Maar probeer van overgehouden delen er 1 te maken
En dus even lijstje nodig wat ik nodig heb.
Zal uit minstens 3 autoos komen denk ik zo.
Maar probeer van overgehouden delen er 1 te maken
En dus even lijstje nodig wat ik nodig heb.
Zal uit minstens 3 autoos komen denk ik zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 22:32 #1383234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En een E-fan denk ik, ipv de normale van met visco koppeling. En dan moet je zorgen dat de E-fan ook aan gaat als de motortemp (te) hoog is. Af-fabriek gaat dat via de ECU, maar het kan ook anders. Thomv heeft dit volgens mij ook ingebouwd in zijn 760 met B230F.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 23:31 #1383239
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Vacuum
Denk ook aan de vacuum onderdelen. Leidinkje vanaf inlaatspruitstuk, terugslagklepjes, doorvoer. vacuummanifold, vacuummotoren, kachelkraan met vacuumbediening.
En de luchtmengklep met electrische motor.
Er staat <a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=97912 ">hier een aardig verhaal over ombouw van mcc naar ecc, handig om even door te lezen.
Piet
En de luchtmengklep met electrische motor.
Er staat <a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=97912 ">hier een aardig verhaal over ombouw van mcc naar ecc, handig om even door te lezen.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2013 01:11 #1383246
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Visco
Efan? ja aan de voor/buiten kant van de auto wel ja, maar in de motorruimte kan gewoon de Visco blijven zitten die hoef je niet perse te wisselen.Als je toch wilt overstappen op E-fan moet dat gewoon kunnen want je kunt het als stand alone in gaan zetten door extra temp sensoren te plaatsen die je verbind met een een relais wat voor de E-fan is bedoelt (uit de 850 of uit de 940 met E-fan) en dan heeft die voeding nodig en moet het werken, ECU heb je dan helemaal niet nodig,
Een kennis van mij rijdt een 245 uit 81 met D24 en die heeft er ook een E-fan in gebouwd vanuit een 940 Benzine en het werkt gewoon, daarbij heeft hij ook nog een schakelaar extra geplaatst om het relais voor de gek te houden op de 2de stand zodat hij hem eventueel zelf op max aan kan zetten mocht het relais zijn werk nog niet gedaan hebben.
Verder klopt je lijstje wel aardig.
Tom.
Een kennis van mij rijdt een 245 uit 81 met D24 en die heeft er ook een E-fan in gebouwd vanuit een 940 Benzine en het werkt gewoon, daarbij heeft hij ook nog een schakelaar extra geplaatst om het relais voor de gek te houden op de 2de stand zodat hij hem eventueel zelf op max aan kan zetten mocht het relais zijn werk nog niet gedaan hebben.
Verder klopt je lijstje wel aardig.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2013 08:38 #1383250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E-fan
E-fan kan inderdaad als extra, als je de viscofan laat zitten hoef je de E-fan alleen op het airco-systeem aan te sluiten. De af-fabriek E-fan zit normaliter op de plaats van viscofan, dus daar zul je dan iets voor moeten verzinnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2013 08:42 #1383251
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm klinkt als wachten op
Hmm klinkt als wachten op sloper 4 voor ik alles compleet heb dus.
Moet alleen even kijken die vacuum klepjes enzo welke dat zijn.
Moet alleen even kijken die vacuum klepjes enzo welke dat zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2013 08:55 #1383254
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn denk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2013 09:56 #1383257
door Piet van der Plas
Het zijn terugslagklepjes, zorgen er voor dat het vacuum in het vacuumsysteem niet inzakt als er gas gegeven wordt.
Piet
Beantwoord door Piet van der Plas in topic klepjes
Dat zijn twee kleine wit/zwarte plastic "rondjes" die in de motorruimte in de vacuumleidingen vanaf het inlaatspruitstuk zitten.A_A schreef : Moet alleen even kijken die vacuum klepjes enzo welke dat zijn.
Het zijn terugslagklepjes, zorgen er voor dat het vacuum in het vacuumsysteem niet inzakt als er gas gegeven wordt.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





