Tandwieltje 25 tanden tellerunit 740 - info gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 08:18 #1378569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar hoe
Maar hoe komt de grondstof bij de mensen thuis (toegegeven, een zak korreltjes neemt minder volume in dan alles wat je daar mee kunt printen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 09:37 #1378571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is een hele andere discussie waard...:-)
Gelukkig is het mijn eigen topic....
Er zit voor mij nog iets anders achter, 10 jaar geleden stonden bij het grofvuil spullen, die ik duurzame goederen noem als ze een gewenste levensduur hebben van 5-10 jaar, waarvan 1 onderdeel stuk was. Eén !!! meer dan 60% daarvan was een mechanish afgebroken of defect onderdeel. Knopjes, handvaten, voetjes, verbindingslippen, noem maar op. In onze bakstenen hebben we voorbeelden genoeg.
Probeer maar eens een snowcap te monteren zonder de beruchte clips en zeg nou zelf: ik zag al vraagprijzen voorbij komen van 80 euro!! Die clips wegen circa 4 gram bij elkaar, 1 uurtje printen terwijl jij andere belangrijke dingen aan het doen bent, onkosten? 1 uur 250 Watt en 40 eurocent...
In al die spullen zitten materialen waar we nu al een schreeuwend tekort aan hebben omdat ze uit fossiele brandstoffen worden gemaakt en die vaak niet meer gerecycled kunnen worden, in ieder geval nog niet. Dus dat steken we in de brand, krijgen er 10% aan energie in de vorm van warmte voor terug, tel uit je winst.
Deze nieuwe ontwikkeling brengt nog wat anders met zich mee, diezelfde chauffeur die minder werk heeft, zit 's avonds en 's nachts onderdelen voor iemand anders te printen, koopt daar zelf weer een mooie laptop van, hoeft minder dure spullen weg te gooien omdat ie het zelf kan repareren en zo kun je nog een beetje verder gaan.
Zo'n Michelinpop voor op de Volvocabine heb ik wel eens weg zien gaan voor 350 gulden, maakprijs is ongeveer 6 euro en een nacht werk....Voor de 338 gulden die hij dan niet uitgeeft, koopt die niuewe Nikes voor zijn kinderen (of hij maakt ze zelf:-)
De pas geproduceerde stickers voor het derde remlicht is precies zo'n zelfde voorbeeld,,,,,,,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 18:55 #1378633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg...

Hoi Fred,

bedankt voor de tekening. Die 1mm van dat asgat, heb je die op de as gemeten of met een boortje oid?
Met mijn digitale schuifmaat heb ik een buitendiameter van 10.35mm gemeten, kan jij je daar in vinden?

Buiten alle software problemen die ik vandaag  en gisteravond ben tegengekomen met SolidWorks (tekenprogramma) was ik de usbstick met de tekeningen in mijn werkpc vergeten, had ik drie nieuwe SD cards die niet gelezen werden (MicroSD in een SD adapter - waardeloos!) en ging het converteren naar gesliced bestand niet goed, waardoor het leek alsof het tandwieltje te klein was om te printen. Daarom heb ik hem nu hoger/dikker uitgeprint dan het origineel. Het was een scale-fout van mij.
Zie <a href=" www.protospace.nl/fabmoments/volvo-tandwiel ">hier voor een plaatje.
Het asgat is ook groter gemaakt om diezelfde reden en achteraf niet nodig geweest. Daar zal ik een messing insert in stoppen zodat ie op het 1 mm asje past. Qua werkuren niet helemaal meer in verhouding, maar ik heb een hele leerzame dag gehad en ben er steeds meer van overtuigd, dat de 1600 euro die deze printer moet gaan kosten, zijn geld driedubbel waard is. Zodra het er van af kan, ga ik er 1 bouwen van deze generatie. (nieuwe arduino technologie, betere afhandeling van rekenfouten en errors die tijdens het printen voor kunnen komen. etc)<div>Wordt vervolgd..</div> 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2013 20:24 #1378647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Man...

Boy Bakhuys schreef : Buiten alle software problemen die ik vandaag  en gisteravond ben tegengekomen met SolidWorks (tekenprogramma) was ik de usbstick met de tekeningen in mijn werkpc vergeten, 

Ach ja software met de Franse slag (Dassault), nee hoor is geweldige software.

Boy Bakhuys schreef : Zie <a href=" www.protospace.nl/fabmoments/volvo-tandwiel ">hier voor een plaatje. 

Ik las even FapLab i.p.v. FabLab, dacht al die heeft een mooie baan  =P

Boy Bakhuys schreef : Qua werkuren niet helemaal meer in verhouding, maar ik heb een hele leerzame dag gehad en ben er steeds meer van overtuigd, dat de 1600 euro die deze printer moet gaan kosten, zijn geld driedubbel waard is. Zodra het er van af kan, ga ik er 1 bouwen van deze generatie. (nieuwe arduino technologie, betere afhandeling van rekenfouten en errors die tijdens het printen voor kunnen komen. etc)

Is zijn geld dubbel en dwars waard, en het gaat je duizelen van de mogelijkheden welke dit met zich meebrengt. Een beetje hetzelfde overweldigende effect als wanneer je naar en sterrenhemel ligt te kijken.Geweldig als je dit voor je werk mag/kan doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 12:56 #1378737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja he?

Geweldig als je dit voor je werk mag/kan doen.

Ja he? Zeker als je dat met privé kan en mag combineren. Mijn baas vindt het belangrijker dat ik nog steeds gemotiveerd blijf om dit soort kennis eigen te maken, dan dat mijn projecten een dag uit lopen...ik tel iedere dag weer mijn zegeningen:-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC