Verwarmingsmatjes stoelverwarming: te vervangen en zo ja: hoe?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 14:41 #1096016
door V700 register
Verwarmingsmatjes stoelverwarming: te vervangen en zo ja: hoe? is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
De stoelverwarming van mijn '86-er 740GL Estate doet het niet meer.
Wel prik op de stekkertjes, werkende thermokoppeltjes, maar een oneindige weerstand als ik de matjes doormeet.
Ik heb al veel gelezen over dat deze nogal eens sneuvelen door leeftijd, maar nergens op het forum heb ik kunnen lezen of en hoe ze vervangen kunnen worden.
Wie kan/wil mij helpen?
Alvast bedankt.
Hartelijke groeten Dirke
De stoelverwarming van mijn '86-er 740GL Estate doet het niet meer.
Wel prik op de stekkertjes, werkende thermokoppeltjes, maar een oneindige weerstand als ik de matjes doormeet.
Ik heb al veel gelezen over dat deze nogal eens sneuvelen door leeftijd, maar nergens op het forum heb ik kunnen lezen of en hoe ze vervangen kunnen worden.
Wie kan/wil mij helpen?
Alvast bedankt.
Hartelijke groeten Dirke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 15:11 #1377535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb ook wel is met dat
ik heb ook wel is met dat idee gespeeld om er nieuwen in te zetten (bij mij was de thermostaat stuk) ik heb ze nu zonder aan gesloten en word echt bloed heet. wel lekker maar niet helemaal goed natuurlijk. de matjes kan je volgens mij gewoon van de stoel halen. heb ik wel is gedaan bij een sloper.
gewoon bekleding er af en dan matje er af trekken zit gelijmt dus pas op dat het schuim niet stuk gaat.
gewoon bekleding er af en dan matje er af trekken zit gelijmt dus pas op dat het schuim niet stuk gaat.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 20:09 #1377578
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic solderen.
Bij mijn auto heb ik het gerepareerd, en dat gaat goed. Alleen heb ik een 965, en weet niet precies hoe het bij een 740 zit. Meestal gaat het matje kapot bij de rand, omdat, als je in- of uitstapt, heel even extra op de rand gaat zitten, en daar de meeste beweging in zit.
Ik heb heel voorzichtig de bekleding los gepeuterd door die haakjes open te buigen, en de bekleding omhoog te halen. Dan zie je schuim zitten, en ertussen zag ik een zwart plekje......en daar was het matje door. De twee uiteindjes aan elkaar gesoldeerd, en inmiddels werkt het al ruim een half jaar prima.
succes!
Ik heb heel voorzichtig de bekleding los gepeuterd door die haakjes open te buigen, en de bekleding omhoog te halen. Dan zie je schuim zitten, en ertussen zag ik een zwart plekje......en daar was het matje door. De twee uiteindjes aan elkaar gesoldeerd, en inmiddels werkt het al ruim een half jaar prima.
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 10:40 #1377645
door V700 register
Kan het kwaad om die thermostaat eruit te halen? Ik zou het wel fijn vinden als ze niet vanzelf uitgaan. Hoe herken ik die thermostaat?
Beantwoord door V700 register in topic Thermostaat stoelverwarming
thomv schreef : ik heb ze nu zonder aan gesloten en word echt bloed heet. wel lekker maar niet helemaal goed natuurlijk.
Kan het kwaad om die thermostaat eruit te halen? Ik zou het wel fijn vinden als ze niet vanzelf uitgaan. Hoe herken ik die thermostaat?
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 13:47 #1377673
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic thermostaat is nodig.
Deze thermostaat zit er niet voor niets, en is nodig.
Je zou de eerste niet zijn waar eea in de fik vliegt doordat de thermostaat stuk gaat. Er blijft constant spanning o pstaan, en eea wordt veels te heet.......het schuim vliegt wordt te warm, en na verloop van tijd vliegt het in de hens. Zelf uit en aan doen is de remedie, maar ja.......een keer vergeten, en je achterste wordt te warm.......en je kent het gezegde: wie zijn kont verbrandt.....moet op de blaren zitten!
Je zou de eerste niet zijn waar eea in de fik vliegt doordat de thermostaat stuk gaat. Er blijft constant spanning o pstaan, en eea wordt veels te heet.......het schuim vliegt wordt te warm, en na verloop van tijd vliegt het in de hens. Zelf uit en aan doen is de remedie, maar ja.......een keer vergeten, en je achterste wordt te warm.......en je kent het gezegde: wie zijn kont verbrandt.....moet op de blaren zitten!
Moderators: Jerry Stam