Paravan dicht kitten ivm water lekage
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 19:32 #1094960
door V700 register
Paravan dicht kitten ivm water lekage is gemaakt door V700 register
Bij mijn 760 is vorig jaar de kachel motor stuk gegaan. Dit kwam door water lekkage van boven af.
Nu had ik vorig jaar het kapje onder de paravan af ge kit en was het weg.
Nu had ik dus vorrigweek weer water rechts voor en je raad het al weer via die afdek plaat hij is bij mij wat verbogen en krom maar vind het verder een beetje simpel kapje om al dat water weg te houden. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat is jullie oplossing.
Ik heb hem nu weer dicht gekit en hoop dat het nu weer droog is maar ik zat te denken om de paravan ook dicht te kitten terhoogte van het voor raam zo kan al dat water wat van het dak en het aam komt er niet meer in komen maar zal dan als het goed is via de motorkap weg vallen.
Het is natuurlijk niet orgineel maar kan goed werken denk ik wie heeft dit wel s gedaan
Nu had ik vorig jaar het kapje onder de paravan af ge kit en was het weg.
Nu had ik dus vorrigweek weer water rechts voor en je raad het al weer via die afdek plaat hij is bij mij wat verbogen en krom maar vind het verder een beetje simpel kapje om al dat water weg te houden. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat is jullie oplossing.
Ik heb hem nu weer dicht gekit en hoop dat het nu weer droog is maar ik zat te denken om de paravan ook dicht te kitten terhoogte van het voor raam zo kan al dat water wat van het dak en het aam komt er niet meer in komen maar zal dan als het goed is via de motorkap weg vallen.
Het is natuurlijk niet orgineel maar kan goed werken denk ik wie heeft dit wel s gedaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 21:27 #1370618
door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic paravan
goedenavond thomv
De paravan verwijderen en een gaaf afdekplaatje boven de kachelmotor monteren.
Zet het afdekplaatje vast op de opstaande rand met SHELL kit en laat het gewoon
net kleine klemmen een dag staan.Is het afvoer kanaal van het regenwater goed open
in de hoeken.Vergeet ook niet dat het plastic materiaal enkele mm vrij loopt onder de
paravan.Dus met beleid werken.Nooit de paravan dicht maken want de kachel moet toch
lucht kunnen aanzuigen. Misschien heb je iets aan dit verhaal maar waterlekkage is en
blijft knap lastig
Veel succes Gr: W. Slijkerman volvo 740 1986
De paravan verwijderen en een gaaf afdekplaatje boven de kachelmotor monteren.
Zet het afdekplaatje vast op de opstaande rand met SHELL kit en laat het gewoon
net kleine klemmen een dag staan.Is het afvoer kanaal van het regenwater goed open
in de hoeken.Vergeet ook niet dat het plastic materiaal enkele mm vrij loopt onder de
paravan.Dus met beleid werken.Nooit de paravan dicht maken want de kachel moet toch
lucht kunnen aanzuigen. Misschien heb je iets aan dit verhaal maar waterlekkage is en
blijft knap lastig
Veel succes Gr: W. Slijkerman volvo 740 1986
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 21:35 #1370619
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic klopt, maar
Klopt, maar dan loopt het water nog via het rooster mogelijk in de opening waaronder de kachelmotor zit.
Bij mij was het probleem dat het kapje steeds los liet van het chassis raamzijde, ondanks de goede kit, en dus steeds los lag. Wat ik heb gedaan is is het kapje laten ondersteunen door een op maat gemaakte pvc buis van 4 cm doorsnede en die aan de kant geplaatst van de ruitewissermotor. Voor de buis heb ik zelf een voetstukje van schuimplastic gemaakt, De bovenkant van de buis heb ik aan de onderkant van de kap vastgekit en het voetstukje zelf ook een beetje. Voetstukje zo gemaakt dat er water langs kan lopen. Daarna kapje opnieuw langs de raamzijde gekit. En daar waar de naden van de paravent te groot waren heb ik zwarte siliconenkit geplaats omdat anders daar fijn bladmateriaal langs kan gaan met alle gevolgen van dien.
Na een paar maanden zit het nog steeds goed en zit het kapje nog steeds netjes tegen het gaas van de paravent. Met als gevolg; snellere ontwasseming van de voorruit en een werkende kachelmotor. De kachelmotor heb ik moeten aanpassen omdat de ventilator scheef stond op de motor en daardoor veel herrie maakte.
Bij mij was het probleem dat het kapje steeds los liet van het chassis raamzijde, ondanks de goede kit, en dus steeds los lag. Wat ik heb gedaan is is het kapje laten ondersteunen door een op maat gemaakte pvc buis van 4 cm doorsnede en die aan de kant geplaatst van de ruitewissermotor. Voor de buis heb ik zelf een voetstukje van schuimplastic gemaakt, De bovenkant van de buis heb ik aan de onderkant van de kap vastgekit en het voetstukje zelf ook een beetje. Voetstukje zo gemaakt dat er water langs kan lopen. Daarna kapje opnieuw langs de raamzijde gekit. En daar waar de naden van de paravent te groot waren heb ik zwarte siliconenkit geplaats omdat anders daar fijn bladmateriaal langs kan gaan met alle gevolgen van dien.
Na een paar maanden zit het nog steeds goed en zit het kapje nog steeds netjes tegen het gaas van de paravent. Met als gevolg; snellere ontwasseming van de voorruit en een werkende kachelmotor. De kachelmotor heb ik moeten aanpassen omdat de ventilator scheef stond op de motor en daardoor veel herrie maakte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2012 08:40 #1370626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook water in mij kachel
hoi daar nou ik heb de afdekplaat goed in gekit en een paar gaatjes geboord en toen vast gepopt en zit voor eeuwig en altijd op zijn plaats :}
werkt prima .
oja en het blader rooster opnieuw vast gekit met motagekit .
groet will
o.s. heeft wel 3 kachelweerstanden gekost eer ik tijd had om het te doen :{
en letterlijk de blauwe electra rook in de auto
werkt prima .
oja en het blader rooster opnieuw vast gekit met motagekit .
groet will
o.s. heeft wel 3 kachelweerstanden gekost eer ik tijd had om het te doen :{
en letterlijk de blauwe electra rook in de auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2012 14:41 #1370643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lasnaad
kijk ook eens naad de lasnaad op het schutbord die kan ook rot zijn en lekken.
Moderators: Jerry Stam