Gordel bestuurder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2012 13:58 #1094772
door V700 register
Gordel bestuurder is gemaakt door V700 register
Heren en dames,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 740 sedan uit 1985. Echter mijn postuur zorgt voor een ongemak tijdens het rijden:
De gordel is wat aan de korte kant. Dit probleem heb ik niet in de 245 of in de 945 gehad Is deze gordel korter? Kan deze vervangen worden door een exemplaar uit de 9-serie die blijkbaar langer is? Envooral: Hoe kan ik dit doen? Is het een lastige klus voor een redelijk onervaren sleutelaar?
Vermoedelijk zijn er in het verleden andere gordels ingezet aangezien er in de stoelhouder een LED lampje zit wat ik nog nooit gezien heb.
Is dit misschien een leuke klus voor een sleutel dag?
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 740 sedan uit 1985. Echter mijn postuur zorgt voor een ongemak tijdens het rijden:
De gordel is wat aan de korte kant. Dit probleem heb ik niet in de 245 of in de 945 gehad Is deze gordel korter? Kan deze vervangen worden door een exemplaar uit de 9-serie die blijkbaar langer is? Envooral: Hoe kan ik dit doen? Is het een lastige klus voor een redelijk onervaren sleutelaar?
Vermoedelijk zijn er in het verleden andere gordels ingezet aangezien er in de stoelhouder een LED lampje zit wat ik nog nooit gezien heb.
Is dit misschien een leuke klus voor een sleutel dag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2012 14:53 #1369502
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lengte
Ze zijn niet allemaal het zelfde, de gordels verschillen in lengte's.
Beste optie is om ze zelf uit een sloper te gaan halen zodat je even kan testen of ze lang genoeg zijn je Postuur, zodat je niet straks met 20 gordels zit waar je niets aan hebt(of je moet creatief van geest zijn dan kun je er nog wat van maken)
Op zich is het niet zo spannend om dat te vervangen/wisselen,Plastiek kap aan de B stijl los halen,Stoelbakje los halen en dan ga je de bouten waarmee de grodel vast gemaakt zit los halen, Vergeet dan ook niet om de gordel vanger mee te nemen want daar zitten wel eens verschillen in, dat houd wel in dat de stoel er uit moet om het kabeltje van de gordelvanger los te halen.
Tom.
Beste optie is om ze zelf uit een sloper te gaan halen zodat je even kan testen of ze lang genoeg zijn je Postuur, zodat je niet straks met 20 gordels zit waar je niets aan hebt(of je moet creatief van geest zijn dan kun je er nog wat van maken)
Op zich is het niet zo spannend om dat te vervangen/wisselen,Plastiek kap aan de B stijl los halen,Stoelbakje los halen en dan ga je de bouten waarmee de grodel vast gemaakt zit los halen, Vergeet dan ook niet om de gordel vanger mee te nemen want daar zitten wel eens verschillen in, dat houd wel in dat de stoel er uit moet om het kabeltje van de gordelvanger los te halen.
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2012 15:25 #1369504
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic verlicht.
7 serie heeft meestal wel standaard verlichte gordel vangers.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2012 16:46 #1369508
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stukje erbij
Stukje gordel er bij kopen
Gordelverlenger , klaar voor 27 euro
www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...551&products_id=1226
Gordelverlenger , klaar voor 27 euro
www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...551&products_id=1226
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2012 16:49 #1369509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3.00 of 3.30 cm
Hé hallo
er zit i.d.d. verschil in de lengte van de gordels!
Maar is een gordelverlenger geen optie voor jou ?
er zit i.d.d. verschil in de lengte van de gordels!
Maar is een gordelverlenger geen optie voor jou ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 13:25 #1369550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mac
Deleted by user
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 20:16 #1369568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gordelverlenger
Lijkt mij niet lekker zitten met een extra gordel vanger op je lijf. Geen optie dus. Denk dat ik opzoek ga naar een 940 gordel met vanger en bij mn huismonteur ga vervangen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2012 00:18 #1369879
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1x
Hallo Henk
Gordels zijn maar op één stevige botsing berekend. Dus als je naar de sloop gaat, schroef de gordels dan uit een auto waarvan de voorkant niet verwrongen is.
BTW mijn 945 modeljaar 1991 heeft ook de LEDjes in de gordelvanger.
En vergeet niet het rode knopje naast de gordelvanger er even uit te draaien (90 graden, weet niet meer of dat links of rechtsom is, maar staat in het instructieboekje). Daarmee leg je de mechanische gordelvanger plat. Die zou anders de bediening van je vingers wel eens plat kunnen leggen.
groetjes
Mathy
Gordels zijn maar op één stevige botsing berekend. Dus als je naar de sloop gaat, schroef de gordels dan uit een auto waarvan de voorkant niet verwrongen is.
BTW mijn 945 modeljaar 1991 heeft ook de LEDjes in de gordelvanger.
En vergeet niet het rode knopje naast de gordelvanger er even uit te draaien (90 graden, weet niet meer of dat links of rechtsom is, maar staat in het instructieboekje). Daarmee leg je de mechanische gordelvanger plat. Die zou anders de bediening van je vingers wel eens plat kunnen leggen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2012 10:39 #1369893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks
Bedankt voor de adviezen en tips. Ik weet wat me te doen staat.
Moderators: Jerry Stam