Leren stuur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2012 17:26 #1093968
door V700 register
Leren stuur is gemaakt door V700 register
Sinds een paar maanden beginnen er doffe slijtageplekken op het stuur van mijn 940 te komen. Het leer is nog niet "door" maar ik vermoed dat dat niet lang meer duurt. Iemand enig idee hoe je het leer weer glanzend en glad kunt krijgen? Heb het met zwarte schoenpoets en leather treatment geprobeerd maar dat doet niks.
Bvd, Ad
Bvd, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2012 19:03 #1365149
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet dus
Als de glans-laag eraf is, is tie eraf.........
Ik behandel m'n stuur regelmatig met 4 in 1 van HG.
Behandeld leer is veel slijtvaster als onbehandeld.
Ik behandel m'n stuur regelmatig met 4 in 1 van HG.
Behandeld leer is veel slijtvaster als onbehandeld.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2012 21:40 #1365164
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Mat
Eigenlijk hoort leer helmaal niet zo te glimmen. Glimmend leer heeft een schoonmaakbeurtje nodig. Echter, sommige verzorgingsproducten laten het leer ook (iets) glimmen.
Maar goed, als nu de toplaag eraf gaat door slijtage, kan je alleen proberen met <a href=" www.colourlock.nl ">lederverf de boel nog wat te herstellen.
Maar goed, als nu de toplaag eraf gaat door slijtage, kan je alleen proberen met <a href=" www.colourlock.nl ">lederverf de boel nog wat te herstellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2012 22:43 #1365178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aniline verf
Het beste kun je even op zoek naar een ruitershop waar ze ook nog zadels maken of leer repareren. Vraag daar een klein beetje zwarte aniline verf te koop (neem een klein glazen jampotje mee en laat 5 euro zien
)Stuur nu goed schoonmaken met een lap Thinner.Voorzichtig je stuur met een zacht kwastje opnieuw schilderen en GOED laten drogen (1 dag). Daarna eventueel nog licht invetten of waxen en je stuur is weer als nieuw.TIP: leg alsjeblieft een grote lap op je schoot en dek alles af, verf is erg dun en kan heel erg spetteren, je krijgt het nergens meer van af.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2012 00:46 #1365191
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stuur tijdelijk demonteren?
Hallo Rob
Is het niet handiger, om het stuur te demonteren voor je met die verf in de auto gaat kliederen en dan eventueel spetters achterlaat, die je pas ziet als het te laat is?
groetjes
Mathy
Is het niet handiger, om het stuur te demonteren voor je met die verf in de auto gaat kliederen en dan eventueel spetters achterlaat, die je pas ziet als het te laat is?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 21:55 #1365356
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
misschien wel, maar een hoop "gedoe" denk ik.Lees net het draadje over color lock, ziet er ook geweldig uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 22:03 #1365357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dezelfde behandeling...
als jouw tip, Chilm. Het enige verschil is het drogen met de verffohn versus jouw dag drogen. Belangrijk is dat het droog is voor je verder gaat, Het resultaat is hetzelfde...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 00:51 #1365374
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bij
Hallo Rob
groetjes
Mathy
Valt mee dacht ik. Al is het met een airbag iets lastiger. Maar je kunt dan wel overal goed bij. Dat maakt de kans dat je een plekje overslaat of naderhand last van je pols of zo hebt, een stuk kleiner. Om over de zweetplek op je voorruit maar helemaal te zwijgen.Chilm schreef : ..., maar een hoop "gedoe" denk ik.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam