Extra wekelijks controle puntje
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2012 18:38 #1093541
door Willem Veneboer
Extra wekelijks controle puntje is gemaakt door Willem Veneboer
Er kan weer een extra wekelijks controle puntje aan de lijst worden toegevoegd, n.l. Het doorprikken van de afvoer van het condenswater van de airco.
Zoonlief had iemand helpen verhuizen, natuurlijk pak je dan de Volvo mee en bij terugkomst wist hij te melden dat er weer condenswater lekte aan de binnenkant.......
Nadat alles weer even was losgehaald, bleef het gestadig doordruppelen.
Ik had een vaag vermoeden dat de afvoer wel eens verstopt zou kunnen zitten en inderdaad, na het doorprikken kwam er een aardige plons water uitzetten.
Dus naast het controleren of er wel water onder ligt na parkeren, dus nu ook maar eens wekelijks de afvoer doorprikken.
Kan misschien ook gekomen zijn na de winter waarbij er weinig gebruik is gemaakt van de airco er wat voor is geschoten.
Zal morgen de kachelweerstand er eens afschroeven en kijken hoe het er van binnen uitziet.
Wordt vervolgd....
Zoonlief had iemand helpen verhuizen, natuurlijk pak je dan de Volvo mee en bij terugkomst wist hij te melden dat er weer condenswater lekte aan de binnenkant.......
Nadat alles weer even was losgehaald, bleef het gestadig doordruppelen.
Ik had een vaag vermoeden dat de afvoer wel eens verstopt zou kunnen zitten en inderdaad, na het doorprikken kwam er een aardige plons water uitzetten.
Dus naast het controleren of er wel water onder ligt na parkeren, dus nu ook maar eens wekelijks de afvoer doorprikken.
Kan misschien ook gekomen zijn na de winter waarbij er weinig gebruik is gemaakt van de airco er wat voor is geschoten.
Zal morgen de kachelweerstand er eens afschroeven en kijken hoe het er van binnen uitziet.
Wordt vervolgd....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2012 23:12 #1362662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit het rooster in de
Zit het rooster in de paravant nog wel goed Willem ? Als deze naar beneden gezakt is (wat vaak gebeurt omdat de kit loslaat) dan krijg je bladeren in je systeem en die gaan naar het diepste punt en laat dat nu de afvoer van de airco zijn -
Haal ipv de kachelweerstand liever ff de motor los. Daar zit vaak veel zooi in.
Groet Paul
Haal ipv de kachelweerstand liever ff de motor los. Daar zit vaak veel zooi in.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2012 23:37 #1362674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ahum
De Tip van Paul kan ik beamen Willem, Ik had bij mij iedere keer een muffe lucht in mn oude 744 (zonder airco) zitten, heb toen de kachelmotor los gehaald en daar kwam me toch een bende uit zetten,
Grondige aktie was toen ook de paravaan er af en de doorstroom openingen en de kokerbalken door te blazen met een lucht compressor, En als je dan toc bezig bent meteen de bak onder de paravaan even poetsen he anders doe je maar voor de helft je werk .
Tom.
Grondige aktie was toen ook de paravaan er af en de doorstroom openingen en de kokerbalken door te blazen met een lucht compressor, En als je dan toc bezig bent meteen de bak onder de paravaan even poetsen he anders doe je maar voor de helft je werk .
Tom.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2012 23:59 #1362693
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic 2x
Heren,
Bedankt voor de opmerkingen, maar het rooster zit nog prima op de plaats. En het systeem is al 2x open geweest en helemaal schoongemaakt.
Zou hooguit een klein propje kit kunnen zijn.
Kachelmotor is wel een goede, eens kijken wat het weer morgen gaat doen.........
Bedankt voor de opmerkingen, maar het rooster zit nog prima op de plaats. En het systeem is al 2x open geweest en helemaal schoongemaakt.
Zou hooguit een klein propje kit kunnen zijn.
Kachelmotor is wel een goede, eens kijken wat het weer morgen gaat doen.........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 09:36 #1363064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Water
Willem en water die twee hebben wat samen
Op een of andere manier.
Succes maar weer Willem
Op een of andere manier.
Succes maar weer Willem
Moderators: Jerry Stam