zitcomfort
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
de laatste tijd kreeg ik in de 945 last van doorzitten. Zozeer, dat ik serieus overwogen heb om stoelen van een ander Zweeds merk te implanteren in de Volvo. Mijn echtgenote vond dat idee maar matig, dus ben ik maar gaan rondbellen bij diverse autobekleders. Bij mij in de regio kreeg ik niet de indruk dat er heel veel kennis van Volvostoelen aan de andere kant van de lijn zat, dus heb ik Rob Kool, Volvist uit Ede gebeld. Zijn respons was voor mij vertrouwenwekkend, hij kent de zwakheden van ons type stoelen en weet hoe hij die kan ondervangen.
De bevestiging aan het frame van de veren waarop het kussen rust is zo'n zwak punt, ook kunnen de kussens zelf inzakken. Met het resultaat ben ik dik tevreden, nu hoef ik niet meer te zeggen, dat ik zelfs in onze Mini (1979) beter zit. De kosten? Die zijn uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid arbeid.
www.cciautobekleding.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Heeft ie een reparatie gedaan of een nieuwe binnenkant van de zitting / leuning gemaakt?
Overwogen om de stoel van een ander zweeds merk te monteren? Saab?
Volvo stoelen van de grote volvo's uit deze eeuw zijn toch wel een mooi alternatief? Die zitten gewoon geweldig.
Maar nu heb je het origineel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die in de laatste V70 niet hoor. Na 2 uur begin ik het al te voelen.Wytze schreef : Volvo stoelen van de grote volvo's uit deze eeuw zijn toch wel een mooi alternatief? Die zitten gewoon geweldig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo groot en zwaar ben je nou ook weer niet.
Dat V70 stoelen net goed zouden zijn vind ik nogal vreemd.
Ik kan niet zeggen dat ik ooit beter in een autostoel heb gezeten dan daarin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klinkt niet verkeerd, en de kosten zijn uiteraard "afhankelijk". Maar kun je een indicatie geven?Siang Phoa schreef : Met het resultaat ben ik dik tevreden, nu hoef ik niet meer te zeggen, dat ik zelfs in onze Mini (1979) beter zit. De kosten? Die zijn uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid arbeid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Vervanging is prima zelf te doen.
Stoelzitting links en rechts zijn gelijk.
Wil je goedkoper dan haal je een rechter zitting uit een sloper met weinig km's.
Heb je teveel gewicht in de stoel hangen dan kun je wat veren bijplaatsen.
De achterveren hebben verschillende gaten om de hoogteafstellng wat bij te werken.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Zoiets als dit wellicht:
In het kader van de after-lunch dip hier:
Wellicht is dit ook een optie:
V70 naar 850 kan: <a href=" www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=28208 ">link
850 naar 240 kan: <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=...t=850+seats+245+ryan ">link
Alleen zijn voor dit laatste <a href=" i60.photobucket.com/albums/h14/smosit/Slide1.jpg ">brackets nodig en helaas ben ik nog niet zo´n handige lasser. Alleen zo zou dit wellicht ook voor ons gaan passen