Uitschakelen alarmrelais

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 20:14 #1092488 door V700 register
Uitschakelen alarmrelais is gemaakt door V700 register
Van het weekend ging spontaan het alarm af, terwijl we dat al tijden niet meer gebruiken omdat de afstandsbediening het niet meer goed deed. Ik heb nu gehoord dat het waarschijnlijk in het relais van het alarm zit en dat ik die het beste kan verwijderen en kortsluiten. Ik zie het bewuste (groene) relais achter de asbak zitten, maar hoe kom ik daar bij? Ik heb de radio verwijderd maar krijg de framepjes nog niet los. Of moet ik de zijpanelen van het middenconsole verwijderen, en zo ja hoe? Ik zie nl. geen schroeven o.i.d.? Wat is het handigst/makkelijkst?
Vast bedankt voor de tips.
Inmiddels heb ik na diverse tips de twee plekken blootgelegd waar het alarmrelais kan zitten, te weten achter de asbak/radioconsole en achter het dashboardkastje. Maar nu is de vraag, hoe ziet dat bewuste relais eruit en waar zit die. Het gaat om een 940 estate uit 1995.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 21:24 #1356178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welk type, 940 of 960 ? De locatie van de relais (en vooral hoe je erbij moet komen) verschilt dan.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 21:44 #1356184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic demonteren iddenconsole
Het is een 940, en bij de volvogarage gaven ze aan dat hij achter de asbak zit. Ik heb nu de asbak verwijderd en zie hem zitten ver achter de zekeringen (groot groen relias zoals zij verteld hadden). Om er bij te komen hen ik de radio verwijderd, maar nu krijg ik die frames (van de radio en het aflegvakje onder de radio) er niet uit. Ze zitten beide bijna los maar lijken vast te blijven zitten op een punt bij de sigarettenaansteker? Ik zie niets zitten maar het loopt daar wel vast.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 21:48 #1356185 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Handschoenenvakje?
Het alarmrelais zit in ieder geval bij mijn 940 achter het handschoenenvakje. Bij mijn 960 zit die achter de asbak. Misschien zijn ze daarmee in de war, of heb je een vroege / andere 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 21:48 #1356186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vakje
Het vakje met sigarenaansteker verwijderen moet genoeg zijn. Sigarenaansteker eruit. Het vierkantje plaatje met het gat voor de aansteker kun je eraf wippen. Daar komt links een schroef tevoorschijn. Die losdraaien, je kunt het vakje dan linksom (draaiend om de rechterkant van de middenconsole) eruit draaien. Maar ik dacht dat het alarmrelais achter het dashboardkastje zat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 21:53 #1356189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plaats alarmrelais
Mijn 940 is uit 1995. Wat bedoel je met handschoenenvakje? De ruimt onder de radio?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 21:55 #1356191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik denk dat Jerry hetzelfde bedoelt als ik, het kastje met deksel met draaiknop erop, recht voor de passagier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 22:08 #1356196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plaats alarmrelais
Henk, de tip van het plaatje van de sigarenaansteker was voor mij de oplossing om de boel los te krijgen rond de radio! De twee schroefjes bij de sigarenaansteker hielden de boel tegen. Maar nu ik bij het relais kan komen wat ik zag en dacht dat het was, lijkt dat inderdaad niet te zijn. Bij de garage vertelden ze dat het relais 4 aansluitingen zou hebben, en deze heeft er zeven ?  Dus toch achter handschoenenkasje? Hoe kom ik daar dan bij?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 22:11 #1356197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Door het dashboardkastje te verwijderen
Door het dashboardkastje te verwijderen....Onderaan het kastje zit ook een soort schopplaat. Die moet je even losmaken. Linksonder (tegen de console) zit ook een moer. Als je het kastje opent, zie je links en recht een soort vierkantje. Die kun je eraf wippen. Daaronder zitten schroeven die je los moet maken. Dacht dat het kastje dan los is, let even op het snoer van het lampje.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 22:12 #1356199 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Uit het hoofd
Klep open. Plastic afdekplaatje eraf wippen, schroeven eruit draaien en de bak gaat nu voldoende naar voor om het relais rechts te zien zitten. Vraag is alleen wat ga je ermee doen? Openmaken, doorsolderen of aandrukken?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC