Inbouwdiepte luidsprekers portieren 940 estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 08:17 #1091520
door V700 register
Inbouwdiepte luidsprekers portieren 940 estate is gemaakt door V700 register
Goedemorgen!
Ik wil de luidsprekers in de portieren van mijn 940 estate gaan vervangen door kwalitatief betere exemplaren. Ik ben me op dit moment aan het oriënteren door een beetje rond te neuzen op internet om te zien wat er zoal te koop is. Nu valt het me op dat de inbouwdiepte van luidsprekers nogal verschillend kan zijn.
Heeft iemand ervaring hiermee? Wat is de max. inbouwdiepte voor speakers in een 940?
Volgens mij heb ik ooit eens een draadje gezien hier waarin melding werd gemaakt van "opvulringen" omdat de standaard gaten te groot zijn voor 130mm luidsprekers, ik neem aan dat deze bij de auto audio boer te koop zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Eric
Ik wil de luidsprekers in de portieren van mijn 940 estate gaan vervangen door kwalitatief betere exemplaren. Ik ben me op dit moment aan het oriënteren door een beetje rond te neuzen op internet om te zien wat er zoal te koop is. Nu valt het me op dat de inbouwdiepte van luidsprekers nogal verschillend kan zijn.
Heeft iemand ervaring hiermee? Wat is de max. inbouwdiepte voor speakers in een 940?
Volgens mij heb ik ooit eens een draadje gezien hier waarin melding werd gemaakt van "opvulringen" omdat de standaard gaten te groot zijn voor 130mm luidsprekers, ik neem aan dat deze bij de auto audio boer te koop zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 08:49 #1348871
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoeken....
Ga eerst maar eens op zoek naar speakers die in het gat passen.Maat is namelijk geen 13cm, maar 138 geloof ik.Dat kan je met vulringen oplossen, maar ik kreeg het niet netjes passend.
Pas als je die hebt, zou ik me over de magneet zorgen maken, die in de opening in het plaatwerk moet passen, en als laatste een keer de diepte.
Pas als je die hebt, zou ik me over de magneet zorgen maken, die in de opening in het plaatwerk moet passen, en als laatste een keer de diepte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 09:34 #1348877
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedemorgen,
Goedemorgen,Ben momenteel opzoek naar een mooie 900 serie (waarschijnlijk een 940).Heb mij ondertussen ook al in enkele (vooral audio) punten verdiept,Ik kwam er ook al snel achter dat de openingsgaten niet geheel passend zijn voor demeeste standaard vervangings speakers van menig merk dan ook.Ondertussen ben ik al een online autoshop tegen gekomen die pasklare vulringenaanbied, zie link;
www.gomaxx.com/vmchk/Caraudio-Electronic...ringen/Volvo.htmlTip
bij het bepalen van de luidsprekerdiepte; verwijder de oude speaker, doe de raam geheel naar beneden, meet demaximale diepte (tot raam /deurframe) en hou uiteraard ook wat speling aan (ivm resonantie).Bij het zoeken naar luidsprekers kun je dan bijvoorbeeld bij conrad.nl goed bepalen welke dan geschikt zijn.De speakers die over zijn kun je dan selecteren op je verdere persoonlijke wensen.Hopelijk kom je hier wat verder mee.Groeten Fred.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 12:41 #1348893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Conrad
Ja, want Conrad is een goede audiozaak...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 14:02 #1348902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vulringen 940 1990 -> 1996....ook voor '97-er?
Ok bedankt voor de tips. Op de site van gomaxx wordt echter melding gemaakt van vulringen voor 940's tot 1996. De mijne is van '97, maar ik ga er vanuit dat dat geen verschil maakt?
Tja, wat betreft Conrad...ieder z'n meug; ze geven wel in een overzicht de inbouwdiepte van de aangeboden speakers weer.
Zelf heb ik een paar Focal speakers op het oog (oor), maar ik moet wel even weten of het allemaal gaat passen. @Baseman: De magneet kan dan weleens de bottleneck vormen, begrijp ik?
Groet,
Eric
Tja, wat betreft Conrad...ieder z'n meug; ze geven wel in een overzicht de inbouwdiepte van de aangeboden speakers weer.
Zelf heb ik een paar Focal speakers op het oog (oor), maar ik moet wel even weten of het allemaal gaat passen. @Baseman: De magneet kan dan weleens de bottleneck vormen, begrijp ik?
Groet,
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 14:14 #1348904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magneet
Achter het gat in de deurkaart, zit ook nog een gat in het plaatwerk van de deur. Een beetje speaker heeft al een te grote magneet om daar doorheen te passen. Als je handig bent met een dremel en wat lak, kun je het gat zo groter maken.
Moderators: Jerry Stam