Probleem elect. stoelbediening
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 14:43 #1090704
door V700 register
Probleem elect. stoelbediening is gemaakt door V700 register
Allen,
De electrische bediening van de passagierszetel is defect, deze wil niet meer naar voren of naar achteren. De stoel moet er uit voor reparatie, alleen krijgen we dat niet voor elkaar. Je komt niet bij de bouten om ze los te draaien, daarvoor moet de stoel naar voren worden geschoven.
Wie weet de truuk om bij de bouten te kunnen geraken? Het lukt ons niet!
Robert
De electrische bediening van de passagierszetel is defect, deze wil niet meer naar voren of naar achteren. De stoel moet er uit voor reparatie, alleen krijgen we dat niet voor elkaar. Je komt niet bij de bouten om ze los te draaien, daarvoor moet de stoel naar voren worden geschoven.
Wie weet de truuk om bij de bouten te kunnen geraken? Het lukt ons niet!
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 15:41 #1342147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanning op de motor zetten?
Heb je geen schema van de stoelen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 15:42 #1342148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moeilijk
Ik denk niet dat het dan makkelijk zal gaan. De motor losmaken zal ook niet gaan als de stoel er nog in zit.
Hoe/waar/wie gaat de motor voor je maken? Of doe je dat zelf, ik heb ook nog een motor die niet meer werkt van de rugleuning. Misschien wel makkelijk als die ook eens werkend was.
Groeten Joris
Hoe/waar/wie gaat de motor voor je maken? Of doe je dat zelf, ik heb ook nog een motor die niet meer werkt van de rugleuning. Misschien wel makkelijk als die ook eens werkend was.
Groeten Joris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 16:03 #1342151
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekkerverbinding F
De stekkerverbinding bij de stoel ,die met de 6 draden die moet je hebben .
Dan op zoek naar de Bl ( nr.6) en de VO (nr5) draad
Als je hier spanning op zet dan moet de boel gaan schuiven.
Een andere moeilijke oplossing is om de motor los te maken van de stoel dan kun je de boel ook verschuiven.maar of je er bij kan......
Suc(v) 6
Dan op zoek naar de Bl ( nr.6) en de VO (nr5) draad
Als je hier spanning op zet dan moet de boel gaan schuiven.
Een andere moeilijke oplossing is om de motor los te maken van de stoel dan kun je de boel ook verschuiven.maar of je er bij kan......
Suc(v) 6
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 16:05 #1342153
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Scheiden
Je kan ze zitting van het onderstel losmaken door aan elke zijde een aantal boutjes los te maken. Het gaat niet echt makkelijk aan de middenconsolezijde, maar het kan wel
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 17:22 #1342171
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic ..
Robert,
ik heb pas bij Carlo op de sleuteldag in Gemert een electrische linkerstoel uit een engelse sloper gehaald waarvan ook de verstellingsmodule defect was. Het was even pielen maar ik heb gewoon de bouten los kunnen maken en de stoel compleet met onderstel gedemonteerd. Een klein dopje met rateltje was voldoende. Maar de bouten naast de middenconsole is inderdaad wel even klooien. Bij mij heeft de klus 30 minuten geduurd, met de gewaardeerde hulp van Hedwig erbij. De stoel stond gewoon zo dat je er kon zitten dus niet helemaal naar voren.
Vergeet voor je eigen veiligheid niet om de sensor van de zij-airbag met de bij het gordelbevestigingspunt achter de kunststof kap verstopte rode dop af te dekken. Een airbag vol in je gezicht lijkt me geen belevenis.
Succes, Jan
ik heb pas bij Carlo op de sleuteldag in Gemert een electrische linkerstoel uit een engelse sloper gehaald waarvan ook de verstellingsmodule defect was. Het was even pielen maar ik heb gewoon de bouten los kunnen maken en de stoel compleet met onderstel gedemonteerd. Een klein dopje met rateltje was voldoende. Maar de bouten naast de middenconsole is inderdaad wel even klooien. Bij mij heeft de klus 30 minuten geduurd, met de gewaardeerde hulp van Hedwig erbij. De stoel stond gewoon zo dat je er kon zitten dus niet helemaal naar voren.
Vergeet voor je eigen veiligheid niet om de sensor van de zij-airbag met de bij het gordelbevestigingspunt achter de kunststof kap verstopte rode dop af te dekken. Een airbag vol in je gezicht lijkt me geen belevenis.
Succes, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 17:23 #1342175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm....
Misschien proberen met een ringsleutel.. Maar ik er niet bij. Het heeft geen haast, maar hij moet er wel een keer uit. De motoren doen het nog, het lijkt of 1 van de kabels uit de motoren defect is, want er zit een paar mm beweging in en stopt dan; het lijkt er dus op dat slechts 1 kant van de rails wordt bediend waar de stoel overheen beweegt.
Dank voor de tip, het moet dus lukken met enig geduld.
Robert
Dank voor de tip, het moet dus lukken met enig geduld.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 19:35 #1342207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er was toch een handbediening voor, gemaakt van metaaldraad ? Of is die niet voor voor- en achterwaarts bewegen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 21:12 #1342226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope!
Je kunt alleen in noodsituaties de rugleunig verstellen met de hand met een imbussleuteltje.
R.
R.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2011 19:29 #1342335
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic de
De buitenmantel van de kabel eens goed naar de motor toedrukken, en dan bedienen? Hopen dat de kabel dan blijft steken en het mechanisme in werking stelt.
Moderators: Jerry Stam