kachelradiateur vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2011 22:11 #1090224 door V700 register
kachelradiateur vervangen is gemaakt door V700 register
Ik ben druk bezig om de kachelradiateur van mijn 940 uit bouwen.
Dashboard is grotendeels weg. Ik mis nu de logische volgende stap om de radiateur daadwerkelijk eruit te kunnen halen. Haynes zegt het zo makkelijk in een regel, maar de praktijk is iets ingewikkelder.Het luchthuis is open en de radiateur is zichtbaar. Hoe nu verder?
Gaarne jullie gewaardeerde hulp.
Groet,
Nick J.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 07:58 #1338825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar waarom kun je niet precies verder ?Denk je dat je nog niet genoeg ruimte hebt gemaakt, zie je niet meteen waarlangs de radiateur eruit moet, zit er nog iets voor, heb je nog niet alle bevestigingspunten gevonden/los kunnen maken ?Haynes is inderdaad soms (erg) summier. <a href="/node/41733" target="_blank">Hier</a> een lijstje met verklaringen.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 08:58 #1338829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitleg
Nick hier staat een aardige uitleg er over , wel in engels

<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/34022 "> www.volvo700vereniging.nl/node/34022

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 09:26 #1338830 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Twee beugeltjes
Als ik je verhaal goed begrijp zit je nu op het punt om de radiateur eruit te halen maar hij zit nog vast.
Links en rechts zitten over de flanken van de radiateur koperkleurige strips, deze strips zitten aan de boven en de onderkant vast met schroeven. (dopje 7) Als je die loshaalt en de koelwaterslangen onder de motorkap tegen het schutbord dan kan de radiateur eruit.
Ik heb dit klusje twee maal mogen doen en bij beide keren zat het doorvoerrubber vastgekoekt aan de leidingen die door het schutbord steken. Deze zul je voorzichtig rondom moeten loswrikken, let hierbij op het rubber manchet niet te beschadigen. Wat siliconenspray eronder spuiten kan helpen, beter geen kruipolie oid gebruiken, de rubbers kunnen daar niet zo goed tegen.
Welke radiateur heb je trouwens besteld? Heb bij de eerste keer eentje besteld van Nissens en die bleek niet goed te passen, ook al was het t juiste model voor een 940 met airco. Daarna maar de originele bij de dealer gehaald.
Succes! Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC