Wie weet een nummer van een speciaal onderdeel? Hoe gaat de kachelkraan er uit?

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-09-2011 13:30 #1088922 door Wytze Broerze
Het blijkt de kachelkraan te zijn die defect is.
Hoe haal ik die er uit? Lijkt een mega gepriegel als ik het zo zie.
============================================
Van de teamwagen is de doorvoer door het schutbord van de twee verwarmingsslangen afgebroken.
Het kunststof is helemaal broos geworden.
Dus even naar de dealer om een nieuwe te bestellen want een andere broze die nog heel is er in zetten is me een te groot risico.
Helaas in geen enkele tekening komt dit onderdeel voor. Heeft iemand nog oude boeken waar het nummer wel in staat?
Het gaat dus om het deel waardoor de aan en afvoer van de kachelunit door het schutbord wordt gevoerd boven het gaspedaal.
Aan beide zijden komen er dus twee kachelslangen op te zitten.
Het zit met twee m6 tapeinden vast tegen het schutbord.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 13:38 #1329601 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Modeljaar
Hallo Wytze
Zet het modeljaar er nog eens bij, misschien dat dat helpt met zoeken.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-09-2011 13:44 #1329602 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja dat weet ik niet
Het zit in de teamwagen en daar heb ik een 9 serie dash en dradenboom motor etc etc in laten zeten afgelopen winter en ik weet niet of dit nu uit de donor komt of niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 14:08 #1329604 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kachelkraan
Als ik het wel heb is de ene doorvoerpijp van metaal en de andere doorvoerpijp is van de kachelkraan.
Ik denk dat je kachelkraanpijp gebroken is. Dat de  metalenpijp gebroken lijkt mij niet waarschijnlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 14:10 #1329605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedkope snelle oplossing
Als het alleen een doorvoer is kan je dan niet gewoon 2 buisen er door heen steken en die vastlassen aan het schutbord en hierop de slangen zetten?
Of anders even bj Wildkamp.nl kijken naar slangtules.
Lijkt me niet dat het origineel moet zijn voor de teamwagen of wel?
groet ruben
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-09-2011 21:25 #1329655 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Timen je hebt helemaal gelijk
Heb even gekeken en inderdaad zit aan de interieurkant de kachelkraan er direct aan vast.
Heb ik nog nooit gerepareedr.
Hoe haal je dat los die kachelkraan. Lekker plekje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 22:40 #1329660 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Imitatie
Hallo Wytze
Voor het geval je de kachelkraan gaat vervangen:
In mijn auto is de kachelkraan ooit vervangen.  Waarschijnlijk door imitatie.  Sinds die tijd wil m'n warmteregelknop of niet helemaal naar links of niet helemaal naar rechts.  En m'n kachelkraan niet meer helemaal dicht.  Wat ertoe leidt dat ik bij warm weer de ventilatie niet aan kan zetten zonder dat ik de airco ook aan zet.  En de airco de zaak niet goed afgekoeld krijgt.  Kan een montage fout zijn, maar ik zou er in ieder geval een originele kachelkraan in zetten.
Harnt heeft deze klus ooit op een sleuteldag uitgevoerd.  En daar redelijk lang over gedaan.  Misschien dat hij je tips kan geven.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-09-2011 01:13 #1329677 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ja Mathy, ik heb je bericht ook elders gelezen.
Je had het ook al  ergens anders gepost. Echter ik zag ook dat het een afstellings probleem kan zijn. Dus misschien een keer onder het dash kruipen?
Maar nu is me nog niet duidelijk hoe de kraan er uit moet.
Slange los en de kabel los. Maar dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 12:03 #1329699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Halve slag draaien Wytze
en dan trekken. Is een soort bajonetfitting.

Succes, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2011 21:34 #1329774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het klopt :-)
Heren,
De beschrijving klopt :-)
Zojuist de kachel kraan vervangen.
Slangen los halen, buiten en binnen dus.

Oude kraan halve slag draaien, kan met het armpje welke uit steekt.

Mijn kraan was van 1988.

Je kan er opzich nog wel redelijk bij. Op de rug liggend werkte voor mij het beste.

Nieuwe kraan voorzien van de rubber ring en er weer in draaien.

Schuif paneeltje er weer op, en slangen aansluiten.

Ik heb echter nog wel 1 vrij vervelend probleem,

Het paneeltje wat over de kraan zelf heen zit, wil blijkbaar niet goed op zijn plek komen. Als ik nu de knop naar warm draai, schiet het kraantje uit ( klinkt vast erg vaag) het schuitje wat het kraantje bediend en waar de regel kabel aan vast zit.

Scheelt net een paar milimeter lijkt het, terwijl het regel paneel wel vast klikt op de kraan.

Dus kachel nu uit, kachel kan wel aan maar dan niet meer uit :-(

Iemand hier een idee over?


Het is overigens geen langdurige klus, kan volgens mij wel binnen het uur.


Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD