Airco condenswater lekkage

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 01:11 #1088034 door V700 register
Airco condenswater lekkage is gemaakt door V700 register
We zijn weer thuis, alles is goed gegaan met de 940 diesel, 9000 km zonder problemen door 12 landen gereden.
Een olieverbruik van slechts 1.5 liter over de hele rit en dat onder best zware omstandigheden. Hulde aan de baksteen!

Wat nu wel aandacht nodig heeft is een lekkage van condenswater aan de passagierskant, nu ik de airco-compressor voor de rit had laten repareren komt dat probleem haast letterlijk naar boven drijven.

Ik lees elders op het forum dat deze lekkage nogal eens komt door een verstopt rubber gevalletje onder de motorkap. Ik zal daar morgen eens naar gaan kijken. Ik hoop dat het bij mij ook zo simpel is. (climate control)

Wat dan over blijft is het droog maken van de auto, de hele vloerbedekking rechts is zowel voor als achter doordrenkt en ook links word het al vochtig.

Hoe haal ik de vloerbedekking er het beste uit?

En heeft iemand misschien nog een knappe set vloerbedekking liggen die past in een grijs interieur, er zit n.l. links ook al een flik gat in.

Mvg,
Edwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
12-07-2011 11:11 #1323077 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic helaas niet in de buurt
anders haden we er wel even naar kunnen kijken.
zo was bij Willem (een B) de bak gescheurd en niet afgedicht, waardoor condenswater uit de bak liep.
na een paar uurtjes was het probleem gefixed, en vooralsnog geen reactie meer gezien dat hij zwembandjes nodig had.
bekleding is zeer makkelijk te verwijderen, maar met beleid, dan blijft alles heel.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 15:14 #1323085 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic verstopt
Vandaag even een ritje over Texel en n.a.v. dit topic de mat maar eens opgetild.

En ja hoor, weer nat ....... Dus de koffer met gereedschap maar eens gepakt, dunne schroevendraaier gepakt en ja hoor, er zat een vuiltje voor, want daarna een mooi straaltje water, bij elkaar een liter denk ik.

De deuren staan nu open om de zaak te laten drogen, ik heb op dit moment geen zin om het interieur er uit te halen en te laten drogen.

Waarschijnlijk heeft de kit niet overal goed gepakt en druppelt het langzaam maar gestaag naar binnen als de afvoer verstopt zit. Ik heb de schopplaat er maar even uitgelaten en een schroevendraaiertje bij de hand gelegd.

Morgen het dashbordkastje er maar eens uit, klepje open en kijken of we wat vuiligheid kunnen vinden en verwijderen.

Nu eerst even de braderie over ;(

Oh ja, als je de bekleding wilt verwijderen moet je wel de bijrijderstoel verwijderen, de vloerbedekking loopt onder de geleiders door.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 17:01 #1323090 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vloerbedekking is er uit
Ik heb de gehele vloerbedekking er inmiddels uit, daarvoor heb ik i.d.d. de stoelen en het een en ander aan kunststof paneeltjes moeten demonteren.
Ook de condenswater afvoer van de airco onder de motorkap heb ik even 'doorgeprikt', daar kwam een beste straal water uit stromen. Had ik maar eerder gelegenheid gehad om hierover op het forum te zoeken, dat had heel wat water in de auto gescheeld. Misschien ligt er in mijn schuurtje wel een passend stukje slang om de elders beschreven modificatie uit te voeren.
Binnenin ligt op de bodem best heel veel water, ik ga straks proberen het droog te maken, maar dat zal wel even gaan duren. Zo te zien heeft de auto als eens eerder last gehad van lekkage, er lagen kranten op de bodem met een datum van 199* (laatste cijfer niet leesbaar) Gelukkig heeft de bodem er niet onder geleden, maar die zooi moet er natuurlijk wel uit.
Ik zal in de gevraagd rubriek eens posten of er nog iemand een vloerbedekking set te koop heeft liggen.
Mvg, Edwin

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 19:16 #1323103 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Gratis
Edwin,
Ik heb destijds een meter van dat spul besteld bij de Volvo dealer.
Een stukje, zoals beschreven, afgesneden en gemonteerd. Maar toen ik voor de eerste keer, nadat ik bij Alxander was geweest, weer lekkage had, bleek dit stukje er voor gezorgd te hebben dat de opening "verstopt" zat.
Je maakt de uitstroom opening alleen maar kleiner en als er dan al wat vuil in de bak terecht is gekomen, raakt de handel nog eerder verstopt.
Het stukje slang mag je gratis bij mij komen ophalen. Persoonlijk zou ik het niet doen.
Oh ja, tot op de bodem alles er uit halen en laten drogen. Ik heb destijds ook een tijd zonder vloerbedekking e.d. rondgereden, alleen de stoel weer gemonteerd. De rest lag binnen te drogen totdat het echt goed droog was.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
12-07-2011 21:14 #1323129 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic overloop
komt dat niet uit de overloop bij de motor?
hier op de foto te zien (linker motor)

<a href=" s508.photobucket.com/albums/s322/ALEXAND...current=DSC00149.jpg " target="_blank"> i508.photobucket.com/albums/s322/ALEXANDER780/DSC00149.jpg " border="0" alt="Photobucket">

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 21:20 #1323136 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Als het droog is
Zal morgen eens kijken of het daar vandaan komt, maar voor zover ik het vandaag kon beoordelen, met de schopplaat verwijderd, verzameld het water zich op het punt waar het "tuitje" zit, dus het laagste punt van de bak.
Indien het door de overloop van de kachelmotor vandaan zou komen, zou ik daar de druppels moeten zien.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC