TIPS gezocht: hoge stoelwang, fixeersteang of andere oplossing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2011 09:51 #1087967
door V700 register
TIPS gezocht: hoge stoelwang, fixeersteang of andere oplossing is gemaakt door V700 register
De laatste maanden verrek ik van de pijn na een half uurtje rijden; mijn rechterhand onder mijn been leggen voor ondersteuning brengt iets verlichting maar het lijkt me het beste om een "zwaai beperking" te maken die het mijn been onmogelijk maakt om te veel naar rechts draaien.
Een hoge rechterwang zou een oplossing kunnen zijn maar dan alleen aan de stuurzijde van de zitting. Ik zat te denken aan een soort beugel van voor naar achter die ik met klitteband of een simpele ophangconstructie kan vastmaken aan de armsteun en de middenconsole (en als het nodig is nog iets aan de tunnelbak.
Eerste vraag: is mijn zwaaibeen en losse heup mijn probleem of zijn er meerdere mensen met een zelfde ervaring?En zo ja, hoe heb jij het opgelost?
Tweede vraag: ik zit te denken aan een aluminium strip, ca 1000 x 100 X 2,5, schuim of piepschuim er tegenaan en dat te bekleden met leer dat ik nog ergens heb liggen. Als dat nog bruikbaar is na twee jaar in de hoek van de schuur...
Graag ontvang ik wat tips over het bevestigen; het moet demontabel zijn omdat ik pas echt kan fixeren als ik weet dat het geen andere problemen oplevert en wellicht is het voor anderen juist een probleem.
Bedankt voor het meedenken!
JohnPeter
Ouderkom komt met gebreken maar je hebt dan wel de zekerheid dat je ouder geworden bent
Een hoge rechterwang zou een oplossing kunnen zijn maar dan alleen aan de stuurzijde van de zitting. Ik zat te denken aan een soort beugel van voor naar achter die ik met klitteband of een simpele ophangconstructie kan vastmaken aan de armsteun en de middenconsole (en als het nodig is nog iets aan de tunnelbak.
Eerste vraag: is mijn zwaaibeen en losse heup mijn probleem of zijn er meerdere mensen met een zelfde ervaring?En zo ja, hoe heb jij het opgelost?
Tweede vraag: ik zit te denken aan een aluminium strip, ca 1000 x 100 X 2,5, schuim of piepschuim er tegenaan en dat te bekleden met leer dat ik nog ergens heb liggen. Als dat nog bruikbaar is na twee jaar in de hoek van de schuur...
Graag ontvang ik wat tips over het bevestigen; het moet demontabel zijn omdat ik pas echt kan fixeren als ik weet dat het geen andere problemen oplevert en wellicht is het voor anderen juist een probleem.
Bedankt voor het meedenken!
JohnPeter
Ouderkom komt met gebreken maar je hebt dan wel de zekerheid dat je ouder geworden bent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2011 09:59 #1322642
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic kussentje
JP, ik zou een stuk schuim bekleden (leuk stukje Volvo stof ritselen)voorzien van klitteband en op de rechterwang plaatsen zo voorkom je dat het 'luie' rechterbeen te veel tegen het console aan komt. Ziet er misschien niet echt profi uit maar gaat wel werken. Ook kan het zijn dat de huidge vulling in je wang niet meer is zoals ie bedoelt was. Die schuimdelen zijn volgens mij nog wel te krijgen bij de dealer. Even checken met een wat minder gesleten stoel en je weet het.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2011 10:08 #1322643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gesloten celrubber.
Ik weet wat je bedoelt, en zonder afbreuk te doen aan de anatomische vorm van jouw lichaamsdelen, hebben veel mensen daar ook last van na een lange vlucht in heel comfortabele vliegtuigstoelen. (trombose- of etalagebenen noemen ze het wel eens.)
Ik heb een stukje gesloten celrubber met klittenband op de linkerzijde van mijn middenconsole geplakt, ter hoogte van mijn knie. In combinatie met de stoel in een lagere stand dan ik eigenlijk zou willen zodat mijn been niet "hangt" heb ik er eigenlijk alleen nog maar een keertje last van als ik in 1 ruk door wil rijden naar Zweden, maar dan treedt het pas op na 10 uur rijden (incl plaspauzes).
Misschien ook nog de moeite waard om te vermelden, met mijn stoffen stoel had ik daar nooit last van, met de de vol-lederen zitting wel, dus zou het ook aan de hardere vulling van de stoel kunnen liggen. Wij zijn ongeveer even lang, dus waarschijnlijk zijn onze benen iets te kort voor deze volvo's...
Succes
Ik heb een stukje gesloten celrubber met klittenband op de linkerzijde van mijn middenconsole geplakt, ter hoogte van mijn knie. In combinatie met de stoel in een lagere stand dan ik eigenlijk zou willen zodat mijn been niet "hangt" heb ik er eigenlijk alleen nog maar een keertje last van als ik in 1 ruk door wil rijden naar Zweden, maar dan treedt het pas op na 10 uur rijden (incl plaspauzes).
Misschien ook nog de moeite waard om te vermelden, met mijn stoffen stoel had ik daar nooit last van, met de de vol-lederen zitting wel, dus zou het ook aan de hardere vulling van de stoel kunnen liggen. Wij zijn ongeveer even lang, dus waarschijnlijk zijn onze benen iets te kort voor deze volvo's...
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2011 10:45 #1322650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets anders denk ik
Als ik een kwartiertje, half uurtje rijdt dan krijg ik het gevoel dat mijn bovenbeen probeert los te komen van mijn knie en heup. Een spier of pees lijkt dan korter te worden en moet ik druk uitoefenen op de aanhechtingspunten op mijn knie. Dat heb ik trouwens ook op de bank en normale stoelen 
Dat idee van de stoel omlaag is een goede, ga ik straks proberen. De mijne staat inderdaad in de hoogste stand en de zitting naar achteren gekanteld. Ik zal eens wat gaan experimenteren met een "prop" op de wang maar heb dat o.ml gedaan met een opgevouwen handdoek; ik weet niet wat minder aangenaam was...
Met de nodige mazzel komt er een nieuw project op mijn pad en zal ik de nodige kilometers door de Benelux moeten gaan maken. Of mogen maken eigenlijk! Als het dan nog zo'n probleem is dan zal ik me toch tot Scheel of ASS moeten wenden maar ja, 1500 euro ben je zo kwijt (en mijn trouwe stoel) dus als ik iets anders kan doen is dat wel aangenaam.En met een beetje mazzel kan ik na de zomer weer gaan sporten en werken aan een andere oplossing.
Enfin, vanavond naar Arnhem dus ik ga wat experimenteren. Andere tips blijven uiteraard welkom!
Dat idee van de stoel omlaag is een goede, ga ik straks proberen. De mijne staat inderdaad in de hoogste stand en de zitting naar achteren gekanteld. Ik zal eens wat gaan experimenteren met een "prop" op de wang maar heb dat o.ml gedaan met een opgevouwen handdoek; ik weet niet wat minder aangenaam was...
Met de nodige mazzel komt er een nieuw project op mijn pad en zal ik de nodige kilometers door de Benelux moeten gaan maken. Of mogen maken eigenlijk! Als het dan nog zo'n probleem is dan zal ik me toch tot Scheel of ASS moeten wenden maar ja, 1500 euro ben je zo kwijt (en mijn trouwe stoel) dus als ik iets anders kan doen is dat wel aangenaam.En met een beetje mazzel kan ik na de zomer weer gaan sporten en werken aan een andere oplossing.
Enfin, vanavond naar Arnhem dus ik ga wat experimenteren. Andere tips blijven uiteraard welkom!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2011 13:34 #1322657
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kopsteun
Ik heb bij het leer (dat inderdaad in een beroerde staat verkeert...) de oude kopsteun gevonden. Zou wel eens het begin van een oplossing kunnen zijn. Morgen weet ik meer!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2011 00:46 #1322753
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Arts?
Hallo JohnPeter
Heb je al je huisarts geraadpleegd? Heeft die je eventueel al doorgestuurd naar een fysiotherapeut?
Als die zegt cq zeggen dat zij niks voor je kunnen betekenen, dan pas zou ik een oplossing gaan zoeken op het autotechnische vlak. Eventueel geholpen door een ergotherapeut.
groetjes
Mathy
Heb je al je huisarts geraadpleegd? Heeft die je eventueel al doorgestuurd naar een fysiotherapeut?
Als die zegt cq zeggen dat zij niks voor je kunnen betekenen, dan pas zou ik een oplossing gaan zoeken op het autotechnische vlak. Eventueel geholpen door een ergotherapeut.
groetjes
Mathy
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2011 10:26 #1322775
door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic Pijn
Heb jij geen versleten heup want deze pijn komt niet van het zitten op een stoel.
Als je het bovenbeen aan de onderzijde steun geeft verlicht het de pijn.
Je bovenbeen krijgt dan een andere stand dus het verfrist.
Heb je geen pijn in de lies af en toe want dat zijn de eerste tekens van
slijtage. Een volvo en een mens zijn beide aan slijtage onderhevig.
We horen wel
Gr: W .Slijkerman lid no 1254
Als je het bovenbeen aan de onderzijde steun geeft verlicht het de pijn.
Je bovenbeen krijgt dan een andere stand dus het verfrist.
Heb je geen pijn in de lies af en toe want dat zijn de eerste tekens van
slijtage. Een volvo en een mens zijn beide aan slijtage onderhevig.
We horen wel
Gr: W .Slijkerman lid no 1254
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2011 17:27 #1322799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben bezig
Heb qua gezondheid wel meer plekkies; zo als het nu uitziet geen levensbedreigende zaken maar wel het een en ander dat het plezier zo af en toe vergalt. Ben nu met de internist bezig, volgende stap zijn in principe knieeën en heupen; maar voor ik daar mee het medisch circuit inga wil ik eerst proberen om met een fysiotherapeut aan versterking van spieren en banden te werken. Door een soort inwendige kneuzing onder aan mijn ribbenkast heb ik de laatste 5 maanden wil de sportschool betaald maar niet bezocht...
Eind deze maand zouden we inzicht moeten hebben.
Ik heb mijn oude hoofdsteun gebruikt als een stootkussen; geklemd tussen tunnelblak en stoel maakte het wel een verschil, zeker met de stoel in een wat lagere stand. Dus een begin is er!
Dank voor jullie meedenken!
Eind deze maand zouden we inzicht moeten hebben.
Ik heb mijn oude hoofdsteun gebruikt als een stootkussen; geklemd tussen tunnelblak en stoel maakte het wel een verschil, zeker met de stoel in een wat lagere stand. Dus een begin is er!
Dank voor jullie meedenken!
Moderators: Jerry Stam