electrisch verstelbare bestuurdersstoel 'draait'wéér scheef!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 08:59 #1086851 door V700 register
Hallo allemaal,
De bestuurdersstoel in onze V90 doet weer moeilijk. Dit schijnt bijna nooit voor te komen heb ik me laten vertellen. Maar bij ons is het nu de tweede keer dat het gebeurt. De stoel loopt over de rails aande binnenkant (bij de middenconsole) zwaarder dan aan de buitenkant (deurzijde). Hierdoor d=draait de stoel bij verplaatsen vanvoor naar achter en vice versa. De eerste keer had ik dat niet in de gaten en kon ik op zoek naar een andere stoel. Na een avond hard werken heeft Bouke Maas de motooren en de bekleding overgezet. De 'nieuwe'stoel heeft perfect gewerkt, tot dit weekend.
Ben ik de enige met dit soort maffe problemen of komt iets dergelijks bij jullie ook voor?
Wat kan de reden zijn dat de stoel ineens over de binnenste rail zo zwaar loopt? Er lijkt niets te liggen wat de rail blokkeert, en ik weeg ongeveer 86 kilo. Ook niet de zwaarste dus.
Graag jullie reacties.

Met vriendelike groet,
Marcel Kok

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 13:08 #1315458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien
is het dit keer alleen een kwestie van de boel smeren, wat je zou kunnen doen is even bij de action langs gaan daar hebben ze van kroon olie een geel busje met tuitje en dan wat druppels op het stel mechanisme smeren, stoel helemaal naar achteren smeren en dan naar voren laten komen weer het mechanisme smeren dit een aantal keren doen en 9 van de 10 keer loopt hij dan weer soepel en niet scheef.
Verder moet ik wel melden dat ik niet bekend met met de electrice verstelbare stoelen(die luxe ken ik nog niet) dus mocht je het op deze manier niet kunnen doen lees ik dit graag.over het algemeen is regelmatig de boel smeren het behoud van je spullen, zelfde als voor de winter komt even je deursloten en deur rubber's smeren een hoop narigheid te vervallen.

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC