Zelfdenkende verwarming?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 00:00 #1086496 door V700 register
Zelfdenkende verwarming? is gemaakt door V700 register
Hi hi beste volvolianen,
Bij mijn 940 uit '96 met ECC zet ik bij het koud wegrijden de verwarming op aut. en de temp. op 17 graden. De eerste 15-20km wordt het, ondanks de 17 graden, toch lekker stevig warm. Daarna regelt de temperatuur zichzelf volgens de stand van de temp. meter. Zeg maar alles werkt dan weer normaal. Op zich in de winter geen probleem maar met de zomer voor de deur is een sauna in de auto en buiten de auto niet lekker. Ook bij de blower op 1 zetten blijft de verwarming eerst de warme lucht blazen. Krijg em niet koud.
Weet iemand hier iets van of eerder meegemaakt?
Gr
Wouter Verweij

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 10:34 #1313128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachel
Is het niet hetzelfde als thuis met de CV? Eerst wordt alles goed heet om vervolgens met een gematigde temperatuur lekker warm te blijven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 12:22 #1313141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je de ventilator op stand 1 zet komt er maar heel weinig gekoelde lucht het interieur in. Ik denk dat het best een tijdje duurt voordat alle warmte uit het systeem is (daar zit natuurlijk ook warmte opgeslagen, die je maar langzaam afvoert op stand 1)en je ook echt koude lucht uit de openingen voelt stromen. Zet voor de grap je ventilator ook eens  op "auto" in de zomer, met ECC aan. Hij gaat gelijk naar stand 5 (en dan wordt het koud), maar naar een paar minuten zakt hij wel naar een standje 2 of 3 denk ik. Ikzelf rijd altijd met stand 2 (minimaal) om wat luchtcirculatie te houden, stand 1 vind ik daarvoor te weinig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC