reservewiel rechtop en toch onder bagagerolhoes
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-04-2011 22:41 #1086332
door Coen de Voogd
reservewiel rechtop en toch onder bagagerolhoes is gemaakt door Coen de Voogd
Op dit moment ligt mijn reservewiel vastgesjord op de bagagelaadvloer van m'n Volvo 940 estate (1998). Graag zou ik willen weten of het jullie gelukt is om het reservewiel rechtop te zetten op een zodanige manier dat de bagagerolhoes nog afgesloten kon worden. Mogelijk door gebruik te maken een zogenaamd thuiskomertje (welke maat?) en deze dan te plaatsen in het 'vak' aan de zijkant van de bagagelaadvloer en wat normaal gesproken is afgedekt door een houten plaatje? De reguliere plaats van het reservewiel is vanwege de daar geplaatste LPG tank niet meer hiervoor te gebruiken.
Groet, Coen
Groet, Coen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2011 22:49 #1312058
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek even verder op de site.
Zoek even verder op de site. E is hier al eens iets over geschreven.
Wat ik er nog van weet is dat het idd kan met een thuisbrengertje
Wat ik er nog van weet is dat het idd kan met een thuisbrengertje
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2011 23:58 #1312069
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic i.d.d.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 08:53 #1312084
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic V90 wel, maar 940?
Dank voor jullie beiden reacties. Ik ga inderdaad binnenkort lid worden van deze vereniging, de website en het forum bieden veel extra informatie, naast het 'samen gevoel" natuurlijk.
Op de site heb ik al gezocht, maar vind daar eigenlijk alleen de oplossing van Martijn Broeren, maar hij geeft aan dat eea bij een V90 toch anders is dan bij een 940 (en hij geen rolhoes heeft maar een hoedenplank). Vandaar de specifieke vraag voor een 940 estate.
Op de site heb ik al gezocht, maar vind daar eigenlijk alleen de oplossing van Martijn Broeren, maar hij geeft aan dat eea bij een V90 toch anders is dan bij een 940 (en hij geen rolhoes heeft maar een hoedenplank). Vandaar de specifieke vraag voor een 940 estate.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 09:06 #1312088
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic De foto vind ik ook zo gauw niet terug
Maar het betrof een thuiskomer en hij je kunt het vergeten als je je vulopening op rechts hebt.
Klitteband stukjes plakken op de onderkant van de reservewielhoes werkt perfect.Wel de stugge kant nemen. Die verhaakt dan op je vloer, gaat nergens heen dat wiel.
Bij mij ligt hij standaard zo achterin. Heb je de vloer nodig, zet ik hem voor dat moment met een spanband vast op rechts. Maar dan gaat de rolhoes dus niet meer dicht.
Bovendien ligt in die bak op rechts bij mij de voetpomp, een rol duckttape en mijn startkabels.
Gr
Peter
Klitteband stukjes plakken op de onderkant van de reservewielhoes werkt perfect.Wel de stugge kant nemen. Die verhaakt dan op je vloer, gaat nergens heen dat wiel.
Bij mij ligt hij standaard zo achterin. Heb je de vloer nodig, zet ik hem voor dat moment met een spanband vast op rechts. Maar dan gaat de rolhoes dus niet meer dicht.
Bovendien ligt in die bak op rechts bij mij de voetpomp, een rol duckttape en mijn startkabels.
Gr
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 12:35 #1312103
door V700 register
Zo'n goed opgepompte thuiskomer gaat wel eens kaaBoem als die lekker warm kan worden in het zonnetje...
Beantwoord door V700 register in topic Thuiskomers
Zo'n goed opgepompte thuiskomer gaat wel eens kaaBoem als die lekker warm kan worden in het zonnetje...
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 13:20 #1312105
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Daarom ook
alleen maar tijdelijk tegen het raam, ik heb er ook al gehoord die het raam hebben gelost.
en de voetpomp om zo nodig op spanning te brengen. overigens heb ik een volwaardig wiel bij me, maar dat ter zijde.
Groet
en de voetpomp om zo nodig op spanning te brengen. overigens heb ik een volwaardig wiel bij me, maar dat ter zijde.
Groet
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 17:41 #1312111
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Laadvloer nodig
De laadvloer ga ik regelmatig nodig hebben nu de kinderwagen vervoerd moet gaan worden
.
De LPG aansluiting zit aan de kant van de benzineklep (in bumper) dus dat probleem heb ik niet. Denk er dus aan de rechterkant te gebruiken (incl. de verlaging in de laadvloer) voor het rechtop plaatsen van het achterwiel. Past een thuiskomertje in die 'verlaging', zit het overdrukklepje niet in de weg en komt tie niet alsnog boven de bagage-afdekrol uit? Zou iemand die een thuiskomertje heeft zo vriendelijk willen zijn om dit uit te testen en de bevindingen kunnen delen, incl. de spec's van het thuiskomertje? (in vet gezet omdat dit de eigenlijke vraag is, niet om mogelijke andere redenen, zoals 'schreeuwen, oid.).
Mede om 'klappen van thuiskomertje' te voorkomen (en mogelijk hoogte te 'winnen') kan ik inderdaad een voetpomp meenemen voor het thuiskomertje. Dank voor deze tip van beiden!
Groet, Coen
De LPG aansluiting zit aan de kant van de benzineklep (in bumper) dus dat probleem heb ik niet. Denk er dus aan de rechterkant te gebruiken (incl. de verlaging in de laadvloer) voor het rechtop plaatsen van het achterwiel. Past een thuiskomertje in die 'verlaging', zit het overdrukklepje niet in de weg en komt tie niet alsnog boven de bagage-afdekrol uit? Zou iemand die een thuiskomertje heeft zo vriendelijk willen zijn om dit uit te testen en de bevindingen kunnen delen, incl. de spec's van het thuiskomertje? (in vet gezet omdat dit de eigenlijke vraag is, niet om mogelijke andere redenen, zoals 'schreeuwen, oid.).
Mede om 'klappen van thuiskomertje' te voorkomen (en mogelijk hoogte te 'winnen') kan ik inderdaad een voetpomp meenemen voor het thuiskomertje. Dank voor deze tip van beiden!
Groet, Coen
Moderators: Jerry Stam