Snoertje airbag verwijderen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 21:55 #1085831 door V700 register
Snoertje airbag verwijderen is gemaakt door V700 register
heren,
Bij een 960 zit aan de airbagunit in het stuur een dun geel stukje flatcable. Kan ik deze kabel gewoon lostrekken zonder dat de zak ontploft?
Moet je aan de kant van de stuurpen of aan de kant van de airbag de kabel lostrekken?
graag jullie advies!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 22:51 #1308629 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic 940
Bij de 940 is het groene stekkertje het enige wat de airbag aanstuurt. Er hangt ook een geel reepje stof, dit zit vast aan het boutje waarmee je de contactring blokkeert voor als je het stuur wilt verwijderen.
airbag kun je loskoppelen aan airbagkant, wel eerst even minimaal halfuurtje voordoen de accu loshalen. Stekkertje kan soms heel erg klemmen, is op te lossen door met twee schroevedraaiers (een aan iedere kant van het stekkertje) evenredig beetje te duwen. Stekkertjes zijn redelijk breekbaar, oppassen met kracht zetten, stekkertje en contactring zijn 1 geheel = kostbaar om te vervangen.
Nu nog iemand die wellicht kan bevestigen of 940 en 960 gelijk zijn. Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 07:58 #1308671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Hoi Chris,
Zoals jij het beschrijft zit het ook bij de 960: een geel reepje stof en een smalle flatcable. Het kracht zetten durfde ik niet hard genoeg. De auto staat al maanden zonder stroom, dus voor het ploffen hoef ik niet bang meer te zijn;-)
dank voor je reactie

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC