electrische ramen achter (OPGELOST)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 10:57 #1085525 door V700 register
electrische ramen achter (OPGELOST) is gemaakt door V700 register
Ik heb de achterdeurpanelen eraf gehaald om die plastic blokjes onderaan er weer op te plakken. Die vallen over die rode pennetjes heen en dan klik je die witte clips er op. Ik heb ze vast gelijmd met Bison Constructielijm: MUURVAST!!

Maar nu zat ik ook eens te kijken naar de ramen. Die gaan erg moeizaam open als ze op de helft zijn. Je moet dan bovenop het raam aan de voorkant drukken en dan valt ie weer een stukje naar beneden en kan het motortje het weer aan. Dus dat raam gaat scheef zitten. Is aan beide kanten. Nu kan ik niet zien waar het probleem nu zit, omdat er meerder scharnierpunten en zo zitten. En dat er wat speling op zit lijkt me wel normaal. Weet iemand waar het probleem zit? Lijkt me een Volvo kwaaltje toch, omdat het aan beide kanten is? Voor overigens niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 15:57 #1306695 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic raammechanisme achter
Zijn het af fabriek geleverde elektrische of later ingebouwde? Het luistert nogal nauw qua postie van de scharen/hefbomen bij montage. Als je de panelen er toch af hebt zou ik "achter de schermen" eens kijken waar het vastloopt (meestal loopt ie te vroeg aan een kant naar boven of beneden)  loop alle bevestigingen goed na'lopen met name op de glanringen waar de hefbomen op gemonteerd zitten en het halve tandwiel even smeren natuurlijk. 

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
21-02-2011 16:41 #1306702 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic smeren
<html xmlns="">alles even opnieuw smeren met vet.
en wat wel eens wil helpen is de rubbers even voorzichtig met EEN BEETJE WD40 inspuiten.
rubbers kunnen namelijk door de leeftijd wat stug/hard geworden zijn.
werkt bij mij altijd.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 17:11 #1306713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prob
Zelfde bij de 760 alleen die heeft het bij alle ramen die omhoog en omlaag kunnen, zo'n tube gehaald bij de halfords met vaseline spul voor rubbers kost 4 euries en ze gaan weer als een trein omhoog en omlaag, wat ook wil helpen is de draai punten van de schanieren insmeren met kogellager vet.

Tom.

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 11:51 #1306836 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic Misschien zit het hele
Misschien zit het hele systeem een beetje scheef of los, dat was bij mij het geval.
Oplossing: raam helemaal omhoog. Alles even goed aandrukken/uitlijnen en vastzetten. (3-4boutjes)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 19:48 #1309473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle tips. Dat
Dank voor alle tips. Dat smeren van de rubbers lijkt me een goed plan. Ik denk dat er ook gewoon teveel speling op zit.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 00:21 #1309515 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic vaseline spul
Hoi Tom,
Bedoel je dan dat het "vaseline spul" op de rubbers uitwendig aan te brengen is of moet dit vanuit de binnenkant? Dit met het oog op het verwijderen van de binnenpanelen. Niet dat ik er last van heb, maar toch..., dat "laatste stukje" geeft een moeizaam en vertragend geluidje....  Beetje preventief meegaan denk ik dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 01:22 #1309523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oei
Daar vraag je wat, ik heb het alleen gedaan buiten het binnenpanneel, had ik trouwens zo mee kunnen nemen maja niet aan gedacht, ik heb het dus alleen gedaan aan de "buiten kant" gedaan en de schanier punten met een klein beetje kogel-lager vet ingesmeerd en toen gingen ze na 2/3 keer als een trein omhoog en omlaag en geruisloos en na bijna 4 maanden stil te hebben gestaan en de ramen op een klein kiertje gehad maar nog steeds vrij vlot omhoog en omlaag.
Bij mij moeten de panelen er weer even af want de speakers die in de deuren zitten zijn heel slecht het is net of je een oude gramma-foon plaat afspeelt, dus dan pak ik het meteen mee want iets smeren kan nooit geen kwaad.
woensdag heb ik in de planning staan dat ik weer even naar de sloop ga, dus als je wilt kan ik wel kijken voor wat van die bevestiging's delen en je die toe sturen via de post.

Tom.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 02:09 #1309524 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic verduidelijking
Hé Tom,
Ik zoek geen "onderdelen" of zo, maar was gewoon nieuwschierig of je met een beetje vaseline, zoals ik het begreep, de werking, het "lopen", van buiten af nog meer "soepel" kunt maken dan nu al het geval is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 03:09 #1309526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
de ramen van mij heeft het wel geholpen en nog een tipje de ruimte tussen de rubbers in waar het raam tussen zit heb ik met een hobby kwastje gedaan waar je ook de model auto's enzo mee verft, het was echt een wereld van verschil.

nou ja ik ga in ieder geval op "roof tocht" woensdag dus mochten er nog leden zijn die klein spul nodig hebben laat het maar weten.

Tom.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC