airbag passagier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 21:21 #1084755 door V700 register
airbag passagier is gemaakt door V700 register
hoi Volvofielen,
Is het mogelijk een airbag voor de passagier in te bouwen?
En zo niet. is er een type 940 die wel een airbag voor de passagier heeft?
Gr John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 21:26 #1301342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of het mogelijk is om dit in
Of het mogelijk is om dit in te bouwen in een auto die het niet heeft weet ik niet. Denk het wel, uiteindelijk is alles mogelijk natuurlijk. De vraag is alleen hoeveel werk het is.
Wat ik wél weet is dat er in ieder geval 940`s gebouwd zijn die een plofzak voor de bijrijder hebben. Vooralsnog heb ik ze alleen in modeljaar '98 gezien, maar wellicht dat ze er voor modeljaar '98 ook al in zaten. Volgens mij maakt het type dan niet uit. Weet ook niet of het optie was of standaard, maar dat weet iemand hier vast wel te vertellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 21:47 #1301347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom?
Inderdaad, de late 940's hadden dit (als optie dacht ik).
De hele bovenkant van het dashboard aan de passagiers-kant is anders. De pijp naar het ventilatierooster loopt bij een auto zonder passagiers-airbag boven het kastje langs, en met airbag gaat hij er onder door. Nadeel is dat er nagenoeg geen ruimte meer voor het dashboardkastje overblijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 18:15 #1301441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aibag 945
Hoi, Ik heb een 945 uit 1998 deze is de limeted edition, en heeft een passagiers airbag. Het is bij alle types 940, va 1995 een optie. V,a 1995 is wel de bestuurders airbag standaard. Het Nieuwe type 940/945 vanaf medio 1997 heeft ook side bags standaard. Vond het zelf vreemd dat de passagiers airbag niet standaard is geworden toen. Maar het antwoord was dat je ver genoeg van het dashbord afzat, en de veiligheids gordels erg veilig zijn van volvo. Een ander antwoord was dat ze bang waren voor baby stoeltjes die op de voorbank werden gezet, je kunt bij sommige automerken de airbag uitzetten door middel van een knop, maar dit werd niet veilig genoeg geacht, omdat mensen dit makkelijk konden vergeten..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 18:25 #1301446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O ja, het antwoord was niet
O ja, het antwoord was niet helemaal volledig. Een passagiersairbag inbouwen is niet mogelijk. Hebben dit gevraagt, dit komt inderdaad doordat de kant zonder aibag anders in elkaar zit. Helaas, watn ik ben ook op zoek naar een andere 940 estate uit 1998, automaat, met dubbele airbags..op LPG..De mijne krijgt nu toch wel wat mankementen na bijna 5 ton, die wil ik op den duur verkopen aan een sleutelaar. Ben op zoek heb geen haast...zijn echt super fijne auto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 18:29 #1301448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

johnvang schreef : En zo niet. is er een type 940 die wel een airbag voor de passagier heeft?

Ja, de mijne heeft hem en volgens opgave van Volvo Nederland is hij door de eerste eigenaar als optie besteld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 18:31 #1301449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet?

octavodia schreef : Een passagiersairbag inbouwen is niet mogelijk. Hebben dit gevraagd, dit komt inderdaad doordat de kant zonder aibag anders in elkaar zit.

Het dashboardkastje is ander en het dashboard heeft een klep, in plaats van een dichte kap.Als je het dash ook overzet, moet je toch een eind kunnen komen, maar inleren/aanmelden zal door de dealer moeten gebeuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 18:57 #1301454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik dacht dat als je de passagiersairbag hebt, je deze niet simpelweg voor een ritje uit kunt zetten met een knop oid. Moet bij de dealer gebeuren en het zal niet de bedoeling zijn dat je elke langs gaat komen om weer aan/uit te zetten. Mogelijk is het daarom ook een optie geweest. Mensen konden dan besluiten m wel of niet te nemen ipv m standaard te monteren en het daarmee onmogelijk te maken kinderen in een stoeltje op de passagiersstoel te vervoeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 19:06 #1301458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker.

henk 940LPT schreef : Ik dacht dat als je de passagiersairbag hebt, je deze niet simpelweg voor een ritje uit kunt zetten met een knop oid.

Dat kan zeker NIET, hij kan inderdaad niet af.Ja, door de stekker eruit te halen, maar dan valt de linkerkant ook op storing en kan de wereking niet meer worden gegarandeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 20:26 #1301474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Holiday uitvoering
John, onze auto is de zogenaamde Holiday uitvoering (halfleer, cruisecontrol, ecc) en heeft ook een passagiersairbag en tevens zij-airbags. Maar of deze airbags standaard bij het Holiday pakket hebben gezeten weet ik niet. Auto is volgens RDW uit 1997 maar volgens VADIS aan de hand van het VIN een 1998 model. Ik denk dat Bas gelijk heeft en het niet zozeer van het bouwjaar afhangt maar van de opties die bij aanschaf zijn besteld.Overigens zit er inderdaad erg weinig ruimte in het dashboardkastje, past nog geen boek in, zit met 3 brillen en een telefoonoplader al vol.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC