stoel verwarming schakelt te snel uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 18:15 #1084074
door V700 register
stoel verwarming schakelt te snel uit is gemaakt door V700 register
Weet iemand of de stoel verwarming van mijn 760 uit 1990 anders is in te stellen.
Stoel verwarming schakelt naar mijn idee te snel uit. Als hij nog maar net warm begint te worden slaat hij al af.
Heb dit vroeger ook bij een Espace gehad, en daar was niets aan te doen.
Kan het bij deze wel op de een of andere manier veranderd worden dat ik de stoel verwarming zelf kan regelen?
Stoel verwarming schakelt naar mijn idee te snel uit. Als hij nog maar net warm begint te worden slaat hij al af.
Heb dit vroeger ook bij een Espace gehad, en daar was niets aan te doen.
Kan het bij deze wel op de een of andere manier veranderd worden dat ik de stoel verwarming zelf kan regelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 19:33 #1295992
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is niet te af te stellen
Hej Ton,
Die temperatuurregeling is niet af te stellen. Misschien is het thermorelais onder de zetel defect, maar denk van niet. De verwarming voor de zetels in onze Volvo's zijn geen "braadpannen" en warmen de boel gewoon aangenaam op en schakelen dan af. Het is wel zo dat des te kouder het interieur is, des te langer ze werken en warmer ze worden. Bij een milde kou van een paar graden vorst worden ze niet loei heet. Wacht maar totdat het 9 graden of meer vriest of zo, dan zul je merken dat ze best goed werken. En dat duurt niet zo lang meer, a.s. donderdag wordt het behoorlijk koud. Als ze dan nog niet goed werken zou je eens het relais onder de zetel moeten uitwisselen.
Robert
Die temperatuurregeling is niet af te stellen. Misschien is het thermorelais onder de zetel defect, maar denk van niet. De verwarming voor de zetels in onze Volvo's zijn geen "braadpannen" en warmen de boel gewoon aangenaam op en schakelen dan af. Het is wel zo dat des te kouder het interieur is, des te langer ze werken en warmer ze worden. Bij een milde kou van een paar graden vorst worden ze niet loei heet. Wacht maar totdat het 9 graden of meer vriest of zo, dan zul je merken dat ze best goed werken. En dat duurt niet zo lang meer, a.s. donderdag wordt het behoorlijk koud. Als ze dan nog niet goed werken zou je eens het relais onder de zetel moeten uitwisselen.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 20:03 #1295996
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ze werken wel, maar niet zo
ze werken wel, maar niet zo lang.
vind het jammer dat je ze niet zelf aan/uit kan zetten.
zal eens kijken donderdag of ze het goed doen.
ben een beetje verwend denk ik met de moderne auto's die ik gereden heb.
ben wel blij dat ik geen leer heb dan, maar ongelooflijk mooie stoffen bekleding
vind het jammer dat je ze niet zelf aan/uit kan zetten.
zal eens kijken donderdag of ze het goed doen.
ben een beetje verwend denk ik met de moderne auto's die ik gereden heb.
ben wel blij dat ik geen leer heb dan, maar ongelooflijk mooie stoffen bekleding
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2010 23:22 #1296027
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic D'rop en d'ronder
Hallo Ton
Welke bekleding zit er in de auto en welke kleur relais zit er onder de stoel?
BTW aan en uit gaat, zolang het relais het toelaat, gewoon via de knop(pen) achter de pook.
groetjes
Mathy (die de stoelverwarming best warm vindt worden, bij een gewone textielbekleding)
Welke bekleding zit er in de auto en welke kleur relais zit er onder de stoel?
BTW aan en uit gaat, zolang het relais het toelaat, gewoon via de knop(pen) achter de pook.
groetjes
Mathy (die de stoelverwarming best warm vindt worden, bij een gewone textielbekleding)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2010 08:39 #1296035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleur relais weet ik niet,
kleur relais weet ik niet, zal effe kijken.
heb er gewoon stoffen bekleding inzitten
heb er gewoon stoffen bekleding inzitten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2010 12:58 #1296060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regeling
Als je een beetje verstand hebt van electrische componenten dan zou je kunnen kijken of je de PTC weerstand kunt vervangen voor een met een andere waarde.
Echter is dit niet geheel zonder risico want je verwarmingslint kan dan overbelast raken en verbranden. In het extreme geval ontstaat er brand, maar zo'n vaart zal het niet lopen aangezien de zekering dan al doorbrand.
Regeling is geheel onafhankelijk en niet gekoppeld aan ECC of buitentemp. meter. Wat erop neerkomt dat als het in het interieur al behaagelijk is dan zal de stoel ook minder verwarmen.
Test die je kunt doen om te kijken of hij beter kan verwarmen is je interieur kachel uitzetten of de ramen open doen. Wel oppassen dat je geen kou vat
gtr
Echter is dit niet geheel zonder risico want je verwarmingslint kan dan overbelast raken en verbranden. In het extreme geval ontstaat er brand, maar zo'n vaart zal het niet lopen aangezien de zekering dan al doorbrand.
Regeling is geheel onafhankelijk en niet gekoppeld aan ECC of buitentemp. meter. Wat erop neerkomt dat als het in het interieur al behaagelijk is dan zal de stoel ook minder verwarmen.
Test die je kunt doen om te kijken of hij beter kan verwarmen is je interieur kachel uitzetten of de ramen open doen. Wel oppassen dat je geen kou vat
gtr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 15:26 #1297091
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd eigenlijk, bij mijn
Vreemd eigenlijk, bij mijn 940 schakelt de stoelverwarming ook iets te snel uit, of althans hij blijft niet aldoor warm. In mijn V70 uit 2002 blijft hij wel warm, werkt dat dan zo anders?
Moderators: Jerry Stam