Centrale vergrendeling stoort

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2010 22:26 #1083872 door V700 register
Centrale vergrendeling stoort is gemaakt door V700 register
De centrale vergrendeling van mijn 940 stoort nogal. Hij wordt niet op afstand bediend, maar via het openen en sluiten van de bestuurdersdeur. Soms gaat alles open, maar af en toe ook alleen die deur. Qua sluiten is het wat erger, daar doet de centrale vergrendeling het ongeveer de helft van de tijd. Soms, en dat is echt vreemd, duurt het ongeveer 20-30 seconden nadat ik de bestuurdersdeur op slot doe, voordat de rest op slot gaat. De achterklep (het is een Estate) lijkt qua stad helemaal een eigen leven te hebben. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2010 09:43 #1294469 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic CV werkt af en toe
Als ik je verhaal zo lees dan zijn er volgens mij 3 mogelijkheden :
1. Relais functioneert niet meer goed
2. motortjes/actuators zijn versleten
3. het mechanische gedeelte faalt ( stangetjes naar vergrendeling staan te los afgesteld en doen afhankelijk van temperatuur gekke dingen)
Het eerste kan je testen door een ander relais te testen ( uit mijn hoofd een zwarte met een K erop) 
Indien het motortje/actuator in de bestuurders deur nog wel goed is zijn de 'slaves' in de andere portieren/klep gaar.
In mijn ogen een hopeloos stukje mechaniek dat stangetje achter het deurpaneel. Enorm gepiel om dat goed te krijgen maar er zit een soort stelmechaniek op met schroefdraad wat toch redelijk strak moet staan om de boel goed te laten werken.
Ben benieuwd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC