Zwarte spons/poeder/rommel uit de ventilatie gaten? (740 sedan airco)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 16:34 #1082571 door V700 register
Heeft iemand anders wel eens last gehad van allemaal zwarte rommel die het interieur in geblazen wordt als je de fan wat harder aan zet? 
Is dit isolatie uit het systeem of een heel oud interieurfilter? En wat is de bron, wat moet je open halen om deze te verwijderen/vervangen?
Het is niet heel erg, maar wel vervelend als de auto net stofgezogen is.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 17:47 #1286343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic isolatie
Hallo
Op de aansluiting van het dashboard en het ventilatiesysteem zit dat zwarte schuim als luchtdichte afsluiting.
Dus de roosters die uitkomen op de voorruit komen inéén en vinden hun aansluiting achter de zekerings kast (bij DE volvo,s tot 87 zo wie zo)
Ook zitten er op de "regelkleppen"een soort van schuim alleen is deze bruin van kleur.
Heb ik het zo een beetje goed  omschreven? er is vast wel iemand hier met een plaatje van het e.e.a.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 20:24 #1286374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nakijken
Ok, bedankt! Zal eens kijken achter de zekeringkast. Anders zet ik wel ergens een stofzuiger op ;-) Aan de andere kant moet het poeder uiteindelijk wel op zijn volgens mij? Geen interieurfilter om te vervangen dus :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2010 22:39 #1286397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic druppelvanger?
Het zou ook het filter na de verdamper kunnen zijn. Ook wel druppelvanger genaamd...
Ik heb daar bij mijn S90 eens naar gekeken om te vervangen.Was echter niet nodig. Ik weet wel dat het een hele klus is om dat filter te vervangen want hij zit vast met allerlei klemmetjes...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 08:27 #1286413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je kan erbij
Ik heb enige tijd terug de middelste ventilatieroosters verwijders om mijn telefoonlaadsnoer door te voeren. Achter die roosters zit de ventilatiebuis die naar achteren en beneden toe loopt. Tegen de bodem van die buis zit een grote plak zwartschuim van ongeveer één cm dik. Bij mij zat dit enigsinds los waardoor de luchttoevoer belemmerd werd, ik heb het weer vastgezet en kwam erachter dat het na 20 jaar een beetje kwetsbaar is geworden. Het brokkelt en breekt als je het aanraakt.
Volgens mij zit het schuim er om het geluid van de kachelmotor te dempen.
Laat trouwens niets in de ventilatiekoker vallen want dat vind je niet zo snel meer terug...

De ventilatie roosters kan je verwijderen door aan de zijkant van een rooster en de omlijsting een smal plamuurmes te schuiven. Zo druk je het scharnierpunt uit de kom en kan je het rooster voorzichtig loshalen. Er zit wat veerringetjes tussen die er vrij makkelijk uit vallen, hou dus iets van een magneet ofzo in de buurt, dan vallen ze niet in je ventilatiesysteem.

succes

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC