Bagagehoes (Volvo 940) zonder spanning
- Egbeer Griffioen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2010 13:41 #1082481
door Egbeer Griffioen (GAST)
Bagagehoes (Volvo 940) zonder spanning is gemaakt door Egbeer Griffioen (GAST)
Haa Volvo-luitjes,
ik heb een Volvo 940 limited gekocht, hiervan is de bagagehoes echter niet helemaal goed meer. Waarschijnlijk zit hier een veer binnenin die weer op spanning moet worden gebracht of helemaal vervangen?
Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

Alvast bedankt,
EG
ik heb een Volvo 940 limited gekocht, hiervan is de bagagehoes echter niet helemaal goed meer. Waarschijnlijk zit hier een veer binnenin die weer op spanning moet worden gebracht of helemaal vervangen?
Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

Alvast bedankt,
EG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2010 14:33 #1285673
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Service Bulletin
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er staat <a href="/node/16465" target="_blank">hier</a> een service bulletin waarin beschreven staat hoe je de veer opnieuw kunt spannen.
Of je een gebroken veer ook kunt vervangen weet ik niet, het is in elk geval voor zover ik weet geen vervangingsdeel bij Volvo.
Of je een gebroken veer ook kunt vervangen weet ik niet, het is in elk geval voor zover ik weet geen vervangingsdeel bij Volvo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2010 14:57 #1285672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed te doen
Hoi, dat is prima te doen.
Ik heb wel ergens (niet hier) een handleiding liggen. Het komt er op neer dat je de rolhoes helemaal moet oprollen en daarna op de twee uiteinden vastplakken met een stukje tape zodat ie niet meer kan bewegen. Daarna kun je aan de ene zijde de veer weer op spanning brengen. Dit moet met ongeveer 26 slagen gebeuren.
Het kan zijn dat het klikmechanisme wat versleten is en dat je bij het plaatsen van de hoes de uiteinden goed moet vasthouden, maar daarna zit ie weer netjes.
Bij mij zijn de randjes los gegaan, ben er ook nog niet aan toe gekomen om ze vast te plakken. Ik denk dat dat goed gaat komen met wat montagekit.
Aan Pietjeprecies hieronder Dat is volgens mij de handleiding die ik er voor heb gebruikt.
Ik heb wel ergens (niet hier) een handleiding liggen. Het komt er op neer dat je de rolhoes helemaal moet oprollen en daarna op de twee uiteinden vastplakken met een stukje tape zodat ie niet meer kan bewegen. Daarna kun je aan de ene zijde de veer weer op spanning brengen. Dit moet met ongeveer 26 slagen gebeuren.
Het kan zijn dat het klikmechanisme wat versleten is en dat je bij het plaatsen van de hoes de uiteinden goed moet vasthouden, maar daarna zit ie weer netjes.
Bij mij zijn de randjes los gegaan, ben er ook nog niet aan toe gekomen om ze vast te plakken. Ik denk dat dat goed gaat komen met wat montagekit.
Aan Pietjeprecies hieronder Dat is volgens mij de handleiding die ik er voor heb gebruikt.
- Egbeer Griffioen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2010 12:32 #1286011
door Egbeer Griffioen (GAST)
Beantwoord door Egbeer Griffioen (GAST) in topic Bedankt
IBedankt voor de reacties, ik heb de servicebulletin gevolgd maar helaas zonder goed resultaat.
Hij komt wel iets meer op spanning, maar zelfs na meer dan 30 slagen is dit niet voldoende om hem uit zichzelf terug te laten rollen...
Ik zal eens informeren of er een nieuwe veer te bestellen is....

gr,
Egbert
Hij komt wel iets meer op spanning, maar zelfs na meer dan 30 slagen is dit niet voldoende om hem uit zichzelf terug te laten rollen...
Ik zal eens informeren of er een nieuwe veer te bestellen is....

gr,
Egbert
Moderators: Jerry Stam