Zwarte kappen in opbergruimte bagageruimte

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 21:12 #1081967 door V700 register
Zwarte kappen in opbergruimte bagageruimte is gemaakt door V700 register
Ik wil mijn reservewiel rechtop zetten maar heb aan de rechterkant (en ook links) een zwarte (ventilatie?) kap zitten waardoor het wiel er niet in past. Hier zitten drie kleine rubberen lipjes aan en aan de onderkant is deze open. Lijkt dus op een soort ventilatie systeem? Kan ik deze er gewoon uithalen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 21:53 #1282615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet weg
De gaten die achter deze kappen zitten zorgen er voor dat de lucht die via de ventilatieroosters aan de voorkant je auto binnenkomt de auto ook weer kan verlaten. Rooster zit aan de buitenkant verborgen achter de bumper. Je kunt het kapje weghalen lijkt me, maar je moet er wel voor zorgen dat dat gat openblijft, als je tenminste enige luchtstroom in de auto wilt houden met de ramen dicht.
Om dezelfde reden is het dus ook niet slim om die opbergvakken helemaal vol te proppen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 22:16 #1282619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vocht !
En als je wilt dat vocht weggevoerd wordt tussen de dubbele plaatdelen/chassisdelen/achter de bekleding en boven de bodem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 23:59 #1282633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK, maar weghalen is de
OK, maar weghalen is de enige manier om de band daar te plaatsen...dus dat moet dan maar

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2010 00:09 #1282634 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vochtige ramen
Hallo Joost
Kun je niet iets in het vak maken, zodat de ventilatieopeningen vrij blijven.  Je krijgt anders gegarandeerd problemen met vochtige lucht die niet weg kan.  Met andere woorden, je ramen beslaan en zijn amper vrij te krijgen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2010 10:12 #1282649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valt wel mee hoor
Bij mijn auto zit aan de rechterkant de vulopening van de LPG tank in zo'n luchtklep gemonteerd. Klep is kortgezaagd en er zit een kunststof vulplaatje in met de LPG-aansluiting. Daarboven staat het reservewiel. De klep aan de andere kant heb ik goed vrijgelaten zodat de lucht prima weg kan stromen. Je hoort deze kleppen vaak klapperen als je een deur dichtgooit door de overdruk die dan kort ontstaat.
Nooit vochtproblemen of beslagen ramen trouwens...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC