rails voorstoel verlengen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 16:17 #1081860 door V700 register
rails voorstoel verlengen is gemaakt door V700 register

Ik pas niet lekker achter het stuur van mijn 740 . Ben wat aan de lange kant misschien met 196 ; lange benen. Iemand ervaring in het meer naar achteren krijgen van mijn stoel ?

Ciao Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 23:12 #1282109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blokkade ?

Blijft je stoel niet op je rail steken ? Met je lengte kan je prima achter het stuur, sterker op de achterste stand zit je zelfs ongemakkelijk als je "normaal" en niet onderuit hangt. Een van de redenen waarom ik in de 940 ben blijven zitten !
Tenzij de benen natuurlijk 1.60 lang zijn en de rest boven de gordel zit. In dat geval kan je de rail omdraaien en kan je verder naar achteren tot aan de bank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 07:41 #1282116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan maar net.....
Hoe werkt dat, de rails omdraaien? Ook ik pas maar net achter het stuur met 1.93. Het hangt inderdaad erg van je beenlengte af denk ik. Is net niet oncomfortabel, maar een paar centimeter verder naar achteren zou lekker zijn.
gr. Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 08:05 #1282118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rails voorstoel verlengen
Dag Eric,
De volgende tip kreeg ik van een Volvo monterur. Ik ben zelf 1.98 m. en heb de rails kunnen 'verlengen' door de holle pennetjes achter de rails te verwijderen (ze steken dwars door de rails). Dit scheelt wellicht enige cm's. Overigens stopt je stoel gewoon als de achterste stand is bereikt, hij glijdt dus niet uit de rails.Je kunt dit het beste doen door de stoel in de voorste stand te schuiven, de plastic kapjes, achterop de rail, te verwijderen. Vervolgens pak je met een zijkniptang de pen in het midden beet en tik je deze met een hamer zover naar buiten totdat je voldoende 'vlees' hebt om deze er verder uit te trekken/wrikken. That's all.
Succes ermee.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 09:16 #1282120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoel naar beneden
Volgens mij moet je toch een heel end goed kunnen zitten, Als ik  m in de acherste stand zet kan ik niet eens meer bij mijn pedalen met mijn 1,90 
dus die 3 (=6/2) cm met er nog winst te halen zijn ergens
 Staat je stoel wel laag genoeg?
Hoe dan ook,  rails omdraaien is wel vaker gedaan. Voor mensen van 2 meter+

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 10:03 #1282121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij elektrische stoelen is het helemaal slecht
Bij elektrische stoelen is het helemaal slecht.
Ik heb na een avond klooien bij mijn V90 slechts enkele millimeters kunnen winnen. 15mm of zo.
En lichaamslengte zegt niet alles. Mijn jeansmaat is 34-38 (taille-lengte).
Mijn ervaring 940 oud model handbediend kon je prima op maat maken (tussenstop eruit)
De nieuwe generatie stoelen (940 V90) is het allemaal wat kleiner geworden.
Handbediend is het eenvoudig het tussenstopje.
Elektrisch is het een crime.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 10:52 #1282123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rails bestuurders stoel

Bedankt ga er mee aan de slag.
Ciao Eric

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 20:01 #1282156 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lang
Hallo Volvisti
Ik was bij de laatste meting, een jaar of acht (schat ik) geleden, 1,915 meter lang.  Ik heb de stoel niet in de achterste stand staan, maar hij staat wel redelijk laag.  En het schuimrubber is langzaam aan het oplossen....
Op het werk merk ik ook dat anderen verder van de pedalen af zitten.   En dat ik het verstelbaar stuur verder uittrek dan de meeste anderen.
groetjes
Mathy
PS ik draag ook lengtematen, maar voornamelijk omdat ik wat lang ben voor m'n gewicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 08:46 #1282190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies genoeg
Ik heb gisteravond even de holle pennetjes waar Rob het over had verwijderd. De stoel kan nu ruim 2 cm meer naar achteren, voor mij preceis genoeg voor net dat beetje prettiger zitten. Verder naar achteren zou ook niet fijn zijn, dan worden m'n armen weer te kort. De kapjes kunnen nu achter niet meer over de rails (want die klikken over de pennetjes), maar dat geeft niet.
Hopelijk werkt het ook voor Eric.
Rob, bedankt voor de tip.
gr. Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 08:49 #1282192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Paul Geurts schreef : De kapjes kunnen nu achter niet meer over de rails (want die klikken over de pennetjes), maar dat geeft niet.

Dacht altijd dat die kapjes achter de stoel over de opstaande lip op de kopse kant van de rail schoven. Kennelijk verkeerd onthouden, heb die kapjes al een paar ge(de)monteerd. Of had je de rails ook al omgedraaid ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC