tunnelbak scharnier zelf gemaakt
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2010 17:26 #1081669
door Mathy van Nisselroy
tunnelbak scharnier zelf gemaakt is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Nadat het schanier gedeelte stuk was gegaan en deze onderdelen niet meer gemaakt worden, heb ik het zelf opgelost.
zie <a href="/node/33030"> www.volvo700vereniging.nl/node/33030
Bijlagen zijn de foto's. Het is eigenlijk simpel op te lossen. Ik heb 2 clips van metaal gemaakt van een V vorm. Aan 1 kant een uitsparing gemaakt voor de schroeven ter bevestiging aan bakje. Vast gelijmd met 2componenten lijm en alles zwart gespoten.
Heb alle plastic schanieronderdelen eraf gehaald en alleen de buitenste gelijmd. Daartussen het V vorm onderdeel gelijmd zodat de deksel niet van links naar rechts kan bewegen.
Groeten
Jeen
zie <a href="/node/33030"> www.volvo700vereniging.nl/node/33030
Bijlagen zijn de foto's. Het is eigenlijk simpel op te lossen. Ik heb 2 clips van metaal gemaakt van een V vorm. Aan 1 kant een uitsparing gemaakt voor de schroeven ter bevestiging aan bakje. Vast gelijmd met 2componenten lijm en alles zwart gespoten.
Heb alle plastic schanieronderdelen eraf gehaald en alleen de buitenste gelijmd. Daartussen het V vorm onderdeel gelijmd zodat de deksel niet van links naar rechts kan bewegen.
Groeten
Jeen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2010 18:11 #1281023
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Mooi stukje huisvlijt! Het is de definitieve oplossing van dit stukje Volvo-plastic kwaliteit. Ga mijzelf er ook over buigen, want mijn armsteun is op exact dezelfde plek kapot!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2010 15:21 #1281091
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die van mij ook
Die van mij is ook afgebroken. Overigens kan het nog wel besteld worden maar dan krijg je leer-kleurverschil en het kost meer dan 150,=
Maar ik zie dat jij een ander scharnier kapot had, de onderste. Bij mij is het de bovenste, waarmee dat leren ding op de klep mee scharniert...
Welke lijm heb je gebruikt?
Maar ik zie dat jij een ander scharnier kapot had, de onderste. Bij mij is het de bovenste, waarmee dat leren ding op de klep mee scharniert...
Welke lijm heb je gebruikt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2010 15:23 #1281253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 componenten lijm
De lijm dat ik gebruikt heb is:
kunststofreparatie lijm basis: 2-componenten polyurethaan (comp A + comp

kunststofreparatie lijm basis: 2-componenten polyurethaan (comp A + comp

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2011 14:02 #1309170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussenstop?
Beste Jeen,
Ik ben na lange tijd hier weer mee bezig. Middenarmsteun is nog steeds kapot!
Het orginele scharnier bestaat uit twee delen zodat de klep rechtop open kan blijven staan. Ik zie op de foto's dit extra scharnier niet meer. Heb je deze functie nog na deze aanpassing, of valt de klep naar achter door als je hem rechtop zet?
Ik ben na lange tijd hier weer mee bezig. Middenarmsteun is nog steeds kapot!
Het orginele scharnier bestaat uit twee delen zodat de klep rechtop open kan blijven staan. Ik zie op de foto's dit extra scharnier niet meer. Heb je deze functie nog na deze aanpassing, of valt de klep naar achter door als je hem rechtop zet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 09:28 #1309841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reden
dat hoop ik niet want volgens mij is dat de reden van het feit dat die dingen allemaal sneuvelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 11:39 #1309951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
kijk... dit vind ik nu de juweeltjes van ons forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 23:29 #1311166
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schanier
Hallo Bart,
Het gedeelte dat aan de bak geschroefd wordt, is van metaal.
Op foto 2 zie je dat ik 2 metalen strips om de ijzeren pen heb gebogen. Het gedeelte van metaal heb ik vlakker gevijld. Vandaar de metaalkleur.
Heb de vele kapotte schakels eruit gehaald en precies de ruimte genomen waar de gebogen metalen strip om paste. Je moet het zien als een soort paperclip dat een aantal pagina's bij elkaar houdt.
Daarna zwart gespoten. Moet eerlijk bekennen dat ik er even over gedaan heb om deze oplossing te vinden, maar het resultaat is perfect. Heb 2 kinderen en de auto wordt veel en dagelijks gebruikt. Het is nooit meer stuk gegaan. En je kan het deksel gedeelte klappen.
Succes,
Jeen
Het gedeelte dat aan de bak geschroefd wordt, is van metaal.
Op foto 2 zie je dat ik 2 metalen strips om de ijzeren pen heb gebogen. Het gedeelte van metaal heb ik vlakker gevijld. Vandaar de metaalkleur.
Heb de vele kapotte schakels eruit gehaald en precies de ruimte genomen waar de gebogen metalen strip om paste. Je moet het zien als een soort paperclip dat een aantal pagina's bij elkaar houdt.
Daarna zwart gespoten. Moet eerlijk bekennen dat ik er even over gedaan heb om deze oplossing te vinden, maar het resultaat is perfect. Heb 2 kinderen en de auto wordt veel en dagelijks gebruikt. Het is nooit meer stuk gegaan. En je kan het deksel gedeelte klappen.
Succes,
Jeen
Moderators: Jerry Stam