deur panelen loshalen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 16:10 #1081509 door V700 register
deur panelen loshalen is gemaakt door V700 register
Hallo, ik heb nu even wat vrije tijd over en wil beginnen met de deur panelen opnieuw bekleden. ik heb alleen eens goed naar de panelen gekeken maar hoe ga ik die loshalen zonder de boel kapot te maken,zoals clipjes en klemmetjes.
Heeft iemand misschien een goede tip ?
Ik ga er in elk geval een paar foto's van maken en een soort van verslag. Misschien is dat dan waardevol voor degene die ook zelf aan de slag wil gaan met deze uitdaging.

grt Ralph

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 16:58 #1279974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt een 960
Helemaal onderop het deurpaneel zitten drie klipjes. Die kun je er met een schroevendraaier zó uit wippen.
In de handgreep aan de binnenkant zit een klepje. als je dat klepje er voorzichtig (!) uithaalt, vind je daaronder een torx. Die moet je er ook uit halen. Dan kun je het paneeltje van de handgreep er uit halen.
Volgens mij moet je dan het glaasje van de portierverlichting er ook af halen (rode lampje). Doe je door vanaf de onderkant een schroevendraaiertje tussen het paneel en het glaasje te zetten en dan voorzichtig het glaasje eruit wippen.
Dan vanaf de onderkant het paneel naar binnen toe halen en dan in z`n geheel voorzichtig omhoog. Let hierbij op dat je de draden van de speakers er niet zo ruw af trekt. Die moet je ook nog even loshalen terwijl je het paneel er af haalt namelijk.
Volgens mij ben je er dan. Als ik een stap gemist heb, dan vult iemand hier het vast wel aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 17:00 #1279975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima!
Ik weet het ook niet zo, maar ik heb voorzichtig eens één paneel losgemaakt van de 940 en daar geen ongelukken mee gemaakt.
Die van mij heeft ook electirsche ramen achter, dus even letten op de draadjes.
Hou ons op de hoogte, ik wil de panelen ook gaan doen!
Ps wat doet die Mondeo onder je naam? Je bedoelt een V70 zeker met een Ford motor? (Geintje.. .)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 19:21 #1279987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat van de draadjes en
Dat van de draadjes en snoertjes is inderdaad een goede tip, ik wil ook gelijk de speakers vervangen. de originele klinken niet meer zo netjes. maar ik heb nog een nieuw setje kenwood's liggen die er dan in gaan.
En wat de mondeo aan gaat, daar is niks mis mee 249768 en loopt nog als een zonnetje. Alleen ik vind het geen fijne wagen maar gelukkig rijdt mijn vrouw er altijd mee.
Misschien zet ik er gelijk een afstandbediening in voor de cv als ik dan toch de boel open heb pak ik het maar goed aan ook.
grt Ralph van der Schelling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 21:23 #1280001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speakers
Die Kenwood speakers zullen waarschijnlijk onbruikbaar zijn als je een 960 MKII hebt. Het speakergat heeft namelijk zo'n vreemde pasvorm dat er alleen org. Volvo speakers inpassen. Als je zelf gaat prutsen wordt het niks, want je krijgt het nooit mooi zoals bij de org. pasvorm. Bovendien als het niet mooi sluit krijg je akoestische kortsluiting waardoor de bassweergave sterk verslechterd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 21:39 #1280007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speakers
 Ik vond inderdaad dat de speakers er een beetje vreemd uitzagen, een iewat verbogen midden zegmaar. dan zal ik dat maar achterwege laten.
bedankt voor je tip
grt Ralph

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 21:40 #1280009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In dat geval heb ik nog wel
In dat geval heb ik nog wel een setje (4x) originele speakers voor in de portieren te koop.
En een mooie bigfront (SC-800)
Hoor het wel als je interesse hebt ralphje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 22:27 #1280672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelukt
 Hallo allemaal,
Ik heb het eerste paneel opnieuw bekleed. het is allemaal best netjes geworden. het losmaken ging redelijk makkelijk (linker achterdeur) en er is niets stuk gegaan. alleen helaas krijg ik de foto's niet naar de pc verzonden, verrekte bleutooth @#**$!!!. maar als ik zover ben dat het wel zal lukken zet ik ze erop.
grt Ralph

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 23:20 #1280677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speakerrooster moet ook los bij 940
Laatst bij de 940 van het achterportier het paneel verwijderd en wat Miquel zegt klopt allemaal! Alleen moest ik ook het rooster van de speaker erafhalen (door het naar voren te schuiven) want dat rooster houdt het paneel vast op die plek. Maar leuk inititiatief om er foto's bij te plaatsen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC