Voorstoelen 945 omwisselen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 13:49 #1081000 door V700 register
Voorstoelen 945 omwisselen is gemaakt door V700 register
Dag liefhebbers,
mijn beide voorstoelen van de 945 (grijs leder) zijn beiden nog heel mooi, waarbij de rechterstoel er echt als nieuw uitziet. Om weer 10 jaar door te kunnen wil ik egenlijk de stoelen nu gaan omwisselen. Kan dat zonder meer? of is de linker echt de linker en vice versa?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 14:12 #1276395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.
Nee, kan niet, tenzij je geen lendesteunverstelling hebt en die is standaard.
De zitting kan wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 15:37 #1276404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UK
Je zou kunnen proberen een gelijkgestemde engelsman te vinden! Meteen een goed excuus om naar de UK te veren (of kanaaltunnelen) en daar vakantie te vieren.
Of zit daar een addertje onder het gras? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 15:42 #1276405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
O.k. thnx mannen, dan wordt het dus alleen de zitting omwisselen. Moet ik nog rekening houden met pyroplastische supergeleidende moleculaire uitspringende sidebags?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 16:14 #1276408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gedaaan
Heb ik net allemaal gedaan.
Als je alleen de zitting omwisselt is het echt een klusje van niks. Wijst zichzelf.
Als je ook de rugleuning doet dan is het meer werk, maar ook dat is niet al te moeilijk, maar meer bewerkelijk. Alles zit dan vast met ijzertjes. Die moet je doorknippen en bij terugbouwen vervangen door tierips.
Als je de SIPS vastzet met de rode tool daarvoor die in de zijkant van je stoel zit,( beschermkapje zijkant stoel los schrioeven)  kan er weinig gebeuren 
groeten Ad 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 18:15 #1276428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk
Duidelijk, dank jullie wel allemaal, zo ga ik er wel uitkomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 19:07 #1276433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg....

Kompagne schreef : Als je ook de rugleuning doet dan is het meer werk, maar ook dat is niet al te moeilijk, maar meer bewerkelijk.

.........is dat niet onhandig, twee van die knoppen boven de middenconsole dan?Blijft je klep nog wel staan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 19:36 #1276436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SIPS
Behalve de lendesteun verstelling (aan de buitenkant) gaat ook de hoogteverstelling (aan de binnenkant) aan de weg zitten. Als je L en R omwisselt, komen die handle(s) aan de buitenkant waar je ze elke keer tegenkomt als je op je plaats schuift. Ze steken net iets boven de zitting uit en kunnen relatief gemakkelijk ombuigen. Vooral lastig met uitstappen denk ik. En tenzij je een 760/960 stoelframe op de huidige passagiersstoel hebt, is straks de passagiersstoel wel en de bestuurdersstoel niet in hoogte verstelbaar. Verder blazen je SIPS airbags naar binnen op, hoewel de kans daarop klein is omdat de ontsteker ook aan de binnenkant zit. Denk dat het fysiek niet eens gaat passen overigens, vanwege de panelen aan de buitenkant. Zitting omwisselen is het makkelijkst (wel even stoel eruit, je komt er anders niet onder. Complete rugleuning wisselen lijkt me niet handig (ivm airbag) en alleen de hoes omwisselen ook niet (gat voor lendesteun verstelling).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC