Kleur plastic

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-05-2010 17:54 #1080925 door Ziko de Kubber
Kleur plastic is gemaakt door Ziko de Kubber
Iemand enig idee welke verf de kleur van het blauwe plastic uit het interieur van mijn 86er 740 het best benaderd?
Of gewoon even langs de verfwinkel met een stukje plastic?

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 17:59 #1275788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laatste
Het laatste

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 18:20 #1275789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gamma / Karwei /Praxis.

Ziko schreef : Of gewoon even langs de verfwinkel met een stukje plastic?

Neem een deel van et plastic mee naar de bouwmarkt. ze kunnen daat 100000 verschillende kleuren mengen, enkele zelfs als spuitbus.Ze kunnen daar je stuk plastic onder een scanner leggen en de kleur bepalen.Zoek bij voorkeur een goed schoongemaakt stuk glad plastic, dus niet die met het profiel, de zichtzijde zeg maar.Die ribbels en groefjes verstoren het licht en dan wordt de verf te donker.Een glad oppervlak, de binnenkant van je stuk plastic, is vaak wel glad en dan werkt de scanner beter en betrouwbaarder.Ik zou trouwens voor zijdeglans waterbasis kiezen, maar dat even terzijde.
(ik heb een jaar verf staan mengen voor zo'n bouwmarkt........)
Mocht je trouwens liever naar een verfspeciaalzaak gaan, realiseer je dan dat ze dezelfde pot verf met een ander label onder exact dezelfde Histor/Flexa of huismerk machine zetten.De verf is hetzelfde, de prijs vaak niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 20:47 #1275824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuwsgierig
Nieuwsgierig ben ik waarom je wilt verven. Is het iets wat stuk of verkleurd is?Kun je niet een ander stuk vinden? Of ga je iets totaal anders kleuren?
Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 23:47 #1275856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleurcode

Aan de hand van de kleurcode dashbord of carrosserielak kan je gewoon de identieke lak bestellen voor kunststof als carrosserie.
Geen benaderingskleurtjes, maar exacte fabriekskleur. 400 ml tegen 25 euro. (uit hoofd) in spuitbus met proffi verstuiver. Binnen 2 dagen in huis.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2010 00:06 #1275859 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic UV
Hallo Bas

Baseman schreef : Zoek bij voorkeur een goed schoongemaakt stuk glad plastic, dus niet die met het profiel, de zichtzijde zeg maar.

Maar is de zichtzijde meestal niet iets meer verkleurd, dan de zijde die niet aan de zon blootgesteld is?
groetjes
Mathy

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-05-2010 09:46 #1275881 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic bouwmarkt
Dat wordt dus een tripje naar de Gamma.
Bedankt voor je vlekkeloze uitleg Bas!
@Rudiger, ik heb voor iets meer dan 10 euro een leuk pennenbakje gekocht. Echter in de verkeerde kleur. Vandaar dat een poging ga wagen deze blauw te spuiten.
@Jee, aha dat is echter wel de duurdere oplossing denk ik. Misschien dat ik dat ook nog even uitzoek.
@Matthy, ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Maar gelukkig verkleurt het plastic van onze Volvo's niet zo erg snel!

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2010 11:23 #1275899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou..

Ziko schreef : @Matthy, ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Maar gelukkig verkleurt het plastic van onze Volvo's niet zo erg snel!

dan moet je maar eens een beige interieur gaan bekijken. Het plastic is van dramatische kwaliteit in mijn ogen. In een BMW uit 1990 zal je heel wat minder snel verkleurende interieurdelen vinden (eerder een petje en een kilo coke).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 13:28 #1275983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruilen Updated....15 mei

Ziko schreef : @Rudiger, ik heb voor iets meer dan 10 euro een leuk pennenbakje gekocht. Echter in de verkeerde kleur. Vandaar dat een poging ga wagen deze blauw te spuiten.

In het kader van het "óntpimpen"van Amerigo en het pimpen van GNADB wil ik een waarschijnlijk blauw pennenbakje ruilen voor een zwart pennenbakje. Het ligt even niet voor het grijpen maar volgende week heb ik het vast weer gevonden....
Groeten Rudiger

Gevonden, ik had het ooit gekocht, toen Amerigo al in de kreukels zat, Nu pas eens goed in het daglicht bekeken ( samen met Gee Jee) en de conclusie was: de buitenkant is zwart en de binnenonderkant en achterkant is heeel donkerblauw. Mmm.. Even wat gepoetst, geen resultaat....Effe in de vaatwasser  Oei.. nu is ie mat donkergrijs...
Ik ga ook maar een spuitbus kopen denk ik ... Trouwens ik heb da tpennebakje even op het dashboard van de 940 gezet maar dat lijnt niet mooi vind ik. De vorm klopt wel maar de lengte niet ... Zijn ze verschillend voor de 740 en de 940 ?

Groeten!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC