V90 interieur in een 745
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn vraag is kort en krachtig: past een V90 of 965 interieur in een 745? Ik snap dat het dashboard niet over te bouwen is, maar de stoelen, bank en deurpanelen lijkt me wel wat...
Tevens de vraag of er originele Andromeda velgen op een 745 passen?
Verneem het graag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Vraag hem of er nog grotere aanpassingen nodig zijn. Ik weet dat je voor de hoge achterbank iets moet veranderen. Daar heb ik op een duitse site iets over gelezen hoe dat moest, maar het is wel te doen. Maar vraag Johan even per PB, die kan je verder helpen en wellicht zelfs echt helpen. Tenslotte is hij monteur en APK keurmeester en onze Volvo's hebben voor hem geen geheimen meer. Als je op de zoekfunctie hier "hoge achterbank" intoetst dan kom je bij diverse draadjes die hierover gaan. Ook Pieter van Laarhoven heeft een hoge achterbank in zijn 740 gemonteerd. Je schijnt twee steuntjes in te moeten lassen en dan past het prima.
De andromeda velgen gaan niet passen onder je 745. De ET-waarde is 49 terwijl onder de 740 een ET-waarde van 25 hoort. Wellicht is er iets met spacers te doen, maar ik geloof niet dat dat ideaal is.
Groeten en succes, Jan.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
En binnenkort vervoeg ik dat lijstje (een lederen interieur uit een 965 MY95 in een 745 MY87). De achterbankbevestigingen zullen idd enkele aanpassingen vergen.jsnijder schreef : Johan Lourenssen rijdt al jaren rond met een leder/alcantara interieur uit een V90 LE in zijn 745 uit 1986.
Ook Pieter van Laarhoven heeft een hoge achterbank in zijn 740 gemonteerd.
Wolwo

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Er staat een artikel over hoe je een hoge achterbank plaatst in een auto waar van oorsprong een lage bank in zit, in het Duits, met veel plaatjes, bij de documentatie hier op de site.
De deuren zul je aan moeten passen, omdat de klinken aan de binnenkant van de deuren bij de 960-II en de 90 op een plek zitten, waar bij vroegere modellen een gat zit. Je hebt dus niks om de klinken op vast te maken. Maar als je toch aan de auto gaat lassen i.v.m. de achterbank, kun je ook een stukje metaal overzetten van de nieuwere deuren naar de oudere deuren. Ik heb overigens geen idee of de late 940 deuren hetzelfde zijn als die van de 960-II en de 90.
groetjes
Mathy
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Ik kan dat artikel niet vinden. Waar staat dat?
Ik zou wel een 964 interieur in mijn 744 willen zetten (stoelen). Beige leer lijkt in de 900 iets gebruikelijker dan dat in de 740 was.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik had het over de estate.
groetjes
Mathy
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je gelijk een elektrisch verstelbare besturudersstoel.
- laurens linssen
- Nieuw lid
-