V90 interieur in een 745

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2010 23:47 #1080739 door V700 register
V90 interieur in een 745 is gemaakt door V700 register
Hai!
mijn vraag is kort en krachtig: past een V90 of 965 interieur in een 745? Ik snap dat het dashboard niet over te bouwen is, maar de stoelen, bank en deurpanelen lijkt me wel wat...
Tevens de vraag of er originele Andromeda velgen op een 745 passen?
Verneem het graag! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 14:09 #1274749 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dat gaat wel.
Het is mogelijk om het interieur van een V90 in een 745 te zetten. Johan Lourenssen ( de zoon van onze penningmeester)  rijdt al jaren rond met een leder/alcantara interieur uit een V90 LE in zijn 745 uit 1986.
Vraag hem  of er nog grotere aanpassingen nodig zijn. Ik weet dat je voor de hoge achterbank iets moet veranderen. Daar heb ik op een duitse site iets over gelezen hoe dat moest, maar het is wel te doen. Maar vraag Johan even per PB, die kan je verder helpen en wellicht zelfs echt helpen. Tenslotte is hij monteur en APK keurmeester en onze Volvo's hebben voor hem geen geheimen meer. Als je op de zoekfunctie hier "hoge achterbank" intoetst dan kom je bij diverse draadjes die hierover gaan. Ook Pieter van Laarhoven heeft een hoge achterbank in zijn 740 gemonteerd. Je schijnt twee steuntjes in te moeten lassen en dan past het prima.
De andromeda velgen gaan niet passen onder je 745. De ET-waarde is 49 terwijl onder de 740 een ET-waarde van 25 hoort. Wellicht is er iets met spacers te doen, maar ik geloof niet dat dat ideaal is.

Groeten en succes, Jan.

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 16:09 #1274757 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic binnenkort

jsnijder schreef : Johan Lourenssen rijdt al jaren rond met een leder/alcantara interieur uit een V90 LE in zijn 745 uit 1986.
Ook Pieter van Laarhoven heeft een hoge achterbank in zijn 740 gemonteerd.

En binnenkort vervoeg ik dat lijstje (een lederen interieur uit een 965 MY95 in een 745 MY87). De achterbankbevestigingen zullen idd enkele aanpassingen vergen.
Wolwo

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 21:59 #1274788 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Documentatie en andere deuren
Hallo Volvisti
Er staat een artikel over hoe je een hoge achterbank plaatst in een auto waar van oorsprong een lage bank in zit, in het Duits, met veel plaatjes, bij de documentatie hier op de site.
De deuren zul je aan moeten passen, omdat de klinken aan de binnenkant van de deuren bij de 960-II en de 90 op een plek zitten, waar bij vroegere modellen een gat zit.  Je hebt dus niks om de klinken op vast te maken.  Maar als je toch aan de auto gaat lassen i.v.m. de achterbank, kun je ook een stukje metaal overzetten van de nieuwere deuren naar de oudere deuren.  Ik heb overigens geen idee of de late 940 deuren hetzelfde zijn als die van de 960-II en de 90.
groetjes
Mathy

• laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2011 22:43 #1310736 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Waar?
Een klein beetje een opgraving, maar het onderwerp is van alle tijden denk ik.
Ik kan dat artikel niet vinden. Waar staat dat?
Ik zou wel een 964 interieur in mijn 744 willen zetten (stoelen). Beige leer lijkt in de 900 iets gebruikelijker dan dat in de 740 was.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2011 23:03 #1310742 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Estate vs. sedan
Hallo Ily
Ik had het over de estate.
groetjes
Mathy

• laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 11:02 #1310783 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Ah, dank voor het antwoord.
Ah, dank voor het antwoord. Jammer, ik hoopte dat het met wat aanpassen van de hoedenplank te doen zou zijn.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 20:04 #1310849 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Kan wel.
Maarten de Rijke, onze redacteur van de Factor heeft in zijn 744 Turbo het interieur van een 940 gezet, inclusief de achterbank. Stuur hem even een pb'tje. Hij kan je precies vertellen welke aanpassingen (incl. hoedenplank) er nodig zijn.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 21:15 #1310857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwart leer een optie?
Ik heb nog een heel mooi <a href="/node/37399" target="_blank">zwart leren interieur</a> voor en sedan staan. Bij belangstelling hoor ik het graag!
Heb je gelijk een elektrisch verstelbare besturudersstoel.

• laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 18:31 #1310938 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Interesse
Die interesse is er wel, maar eerst even MAarten de Rijke een bericht gestuurd, zodat ik weet waar ik al dan niet aan begin. Als ik aan zwart begin, moet ik ook alle plastic delen veranderen...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC