vochtig interieur 740 gle 1990

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 11:49 #1080714 door V700 register
vochtig interieur 740 gle 1990 is gemaakt door V700 register
Dag,
ik ben in het bezit van een 740gle uit 1990.
Wat opvalt is dat bij vochtig weer ook binnen in de auto veel vocht zit. Ramen e.d. zijn bijna niet droog te krigen. Ik heb de binnenpanelen van de deuren er al afgehaald omdat ik bij een vw golf dezelfde klacht had en daarbij bleek dat het vanaf de fabriek met plastic bekleedde delen was gescheurd. Bij de 740 zitten echter alleen platic kappen. Alles lijkt nog in prima staat. Ik heb een Hollandia schuifdak gemonteerd zitten die er kennelijk gelijk in 1990 is ingezet.
Ik las dat er afvoer kanalen zij n voor dit schuifdak en vermoed dat dit de boosdoener is. Misschien heeft iemand nog een tip.
alvast hartelijk dank voor je reactie.
Hans van Dijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 23:24 #1283032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vocht
Hallo Hans,
 een mogelijkheid is dat de achterzijde van de voorwielkasten aan het doorroesten is/zijn; dus dat deel onder het dashboard. Je kunt de voorwielkasten inspecteren, of de vloerbedekking losmaken voor de voorstoelen om te kijken of de ondervloer mogelijk vochtig is. Reparatie van doorgeroeste voorwielkasten gaat het beste met polyester(mat) vanaf de buitenkant en daarna bituum erover.

groet,
Huib

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 23:52 #1283039 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ventilatiekleppen
Hallo Hans
Hebben we het over een sedan of een estate.  Die laatste heeft links en rechts van de laadvloer vakjes, waarin de ventilatiekleppen zitten.  Stop je te veel spullen in de bakjes, dan kan de vochtige lucht niet weg via die ventilatiekleppen en beslaan dus continu je ramen.  Hoe het precies zit bij de sedan weet ik helaas niet.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 06:34 #1283051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar staat het water ? Als de auto zo vochtig is, in dit weer, moet er wel ergens water staan/matten flink nat zijn. Zou daar eerst naar op zoek gaan, de plaats waar het nat is geeft vaak al een eerste aanwijzing. Snuffel/ruik dan meteen even, is het ruikloos of muf dan is het hemelwater, ruikt het zoetig dan is het koelvloeistof.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 18:02 #1283104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuifdakkanalen
kunnen verstopt raken, zeker als deze na 1990 niet meer regelmatig schoongemaakt zijn. Als je een kijkje neemt bij het mechaniek van het schuifdak dan zal er vermoedelijk bij elke hoek een afwateringsgaatje zitten. Daarop zitten slangetjes geschoven die doorgaans via de raamstijlen naar beneden lopen en uitmonden ergens in een kokerbalk. Het kan zijn dat deze gaatjes dichtgeslipt zijn met bladresten etc. Verwijder evt losliggend vuil en dan kan je de slangetjes het beste doorblazen met een compressor. Het je die niet dan kan je de slang van je fietspomp verlengen met een stukje vijverpompslang (zo'n luchtpompje) en het daarmee doen. Twee extra handen zijn dan niet onhandig.

Zorg ook dat de bakken achterin de koffer niet propvol liggen zoals Mathy al aangaf. 
Verder heb je kans op lekkage bij de doorvoer van de interieurventilatie. Die zit onder de paravan (rooster bij je voorruit) en schijnt weleens te kunnen lekken als de kuststof afdekplaat onder de paravan loszit.

Tenslotte: Even zoekfunctie gebruiken linksboven en zoeken op 'natte matten'

succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 21:13 #1283123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet je ook zeker of het
Weet je ook zeker of het water is of koelvloeistof? Toen mijn kachelkraan lek was dacht ik in eerste instantie ook aan een waterlekkage. Een smaaktest bracht toen uitkomst.
De lekke kraan zorgde ook voor natte matten en een vochtig interieur/beslaan van de ramen.
Als je regelmatig een beetje Koelvloeistof bij moet vullen is het natuurlijk nog duidelijker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 22:11 #1283138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh...

huibhuib schreef : Reparatie van doorgeroeste voorwielkasten gaat het beste met polyester(mat) vanaf de buitenkant en daarna bituum erover.

Da's toch geen reparatie man. Repareren is het gehele roestige gedeelte plus nog wat extra eruit slijpen en dan precies op maat er een ander plaatje inlassen en dat afwerken met zinkspray etcetera.
Je noemt een magnetron maaltijd opwarmen zeker ook "koken"?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 22:34 #1283145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bituum?

Michael Oud schreef :

huibhuib schreef : Reparatie van doorgeroeste voorwielkasten gaat het beste met polyester(mat) vanaf de buitenkant en daarna bituum erover.

Da's toch geen reparatie man. Repareren is het gehele roestige gedeelte plus nog wat extra eruit slijpen en dan precies op maat er een ander plaatje inlassen en dat afwerken met zinkspray etcetera.
Je noemt een magnetron maaltijd opwarmen zeker ook "koken"?

bitumen is voor op je kippenhok en polyestermat maak je kano's van. 

Wat Huib bedoelt is waarschijnlijk de makkelijkste en goedkoopste manier; niet de beste en duurzaamste. 

Als je een magnetronmaaltijd uit de verpakking haalt en bijvoorbeeld roerbakt lijkt het beste een beetje op koken

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC