vochtig interieur 740 gle 1990
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben in het bezit van een 740gle uit 1990.
Wat opvalt is dat bij vochtig weer ook binnen in de auto veel vocht zit. Ramen e.d. zijn bijna niet droog te krigen. Ik heb de binnenpanelen van de deuren er al afgehaald omdat ik bij een vw golf dezelfde klacht had en daarbij bleek dat het vanaf de fabriek met plastic bekleedde delen was gescheurd. Bij de 740 zitten echter alleen platic kappen. Alles lijkt nog in prima staat. Ik heb een Hollandia schuifdak gemonteerd zitten die er kennelijk gelijk in 1990 is ingezet.
Ik las dat er afvoer kanalen zij n voor dit schuifdak en vermoed dat dit de boosdoener is. Misschien heeft iemand nog een tip.
alvast hartelijk dank voor je reactie.
Hans van Dijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
een mogelijkheid is dat de achterzijde van de voorwielkasten aan het doorroesten is/zijn; dus dat deel onder het dashboard. Je kunt de voorwielkasten inspecteren, of de vloerbedekking losmaken voor de voorstoelen om te kijken of de ondervloer mogelijk vochtig is. Reparatie van doorgeroeste voorwielkasten gaat het beste met polyester(mat) vanaf de buitenkant en daarna bituum erover.
groet,
Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Hebben we het over een sedan of een estate. Die laatste heeft links en rechts van de laadvloer vakjes, waarin de ventilatiekleppen zitten. Stop je te veel spullen in de bakjes, dan kan de vochtige lucht niet weg via die ventilatiekleppen en beslaan dus continu je ramen. Hoe het precies zit bij de sedan weet ik helaas niet.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zorg ook dat de bakken achterin de koffer niet propvol liggen zoals Mathy al aangaf.
Verder heb je kans op lekkage bij de doorvoer van de interieurventilatie. Die zit onder de paravan (rooster bij je voorruit) en schijnt weleens te kunnen lekken als de kuststof afdekplaat onder de paravan loszit.
Tenslotte: Even zoekfunctie gebruiken linksboven en zoeken op 'natte matten'
succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De lekke kraan zorgde ook voor natte matten en een vochtig interieur/beslaan van de ramen.
Als je regelmatig een beetje Koelvloeistof bij moet vullen is het natuurlijk nog duidelijker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's toch geen reparatie man. Repareren is het gehele roestige gedeelte plus nog wat extra eruit slijpen en dan precies op maat er een ander plaatje inlassen en dat afwerken met zinkspray etcetera.huibhuib schreef : Reparatie van doorgeroeste voorwielkasten gaat het beste met polyester(mat) vanaf de buitenkant en daarna bituum erover.
Je noemt een magnetron maaltijd opwarmen zeker ook "koken"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michael Oud schreef :
Da's toch geen reparatie man. Repareren is het gehele roestige gedeelte plus nog wat extra eruit slijpen en dan precies op maat er een ander plaatje inlassen en dat afwerken met zinkspray etcetera.huibhuib schreef : Reparatie van doorgeroeste voorwielkasten gaat het beste met polyester(mat) vanaf de buitenkant en daarna bituum erover.
Je noemt een magnetron maaltijd opwarmen zeker ook "koken"?
bitumen is voor op je kippenhok en polyestermat maak je kano's van.
Wat Huib bedoelt is waarschijnlijk de makkelijkste en goedkoopste manier; niet de beste en duurzaamste.
Als je een magnetronmaaltijd uit de verpakking haalt en bijvoorbeeld roerbakt lijkt het beste een beetje op koken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





