Kachelkraan lekt......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 22:19 #1080254 door V700 register
Kachelkraan lekt...... is gemaakt door V700 register
De kachelkraan van de blauwe 940 lekt, bij een grondige schoonmaakbeurt vanavond kwam ik erachter dat het onder de mat aardig vochtig was.........
De oude gedemonteerd, wat een xxx klus. Ben ik te dik voor -:))
Morgen even een nieuwe halen, maar even een vraagje:
 De kraan bestaat uit twee delen, de kraan zelf en het gedeelte waar de kabels ingeklikt zitten. Moet ik de kraan in dit gedeelte zetten en dan monteren of eerst de kraan en dan het gedeelte waar de kabels inklikken monteren?
Ik heb het gaspedaal verwijderd voor iets meer ruimte maar het is nog steeds niet een echt leuk klusje.....
Ik wilde een hobbyauto en nu heb ik hem -:)) Al dacht ik met een auto met 145dkm niet te hoeven sleutelen. Een dealeronderhouden exemplaar zegt ook niet veel, moet nog doen:
-Viscokoppeling blijft hangen, is besteld-Remblokken voor bijna versleten-Verdelerkap en rotor vervangen (heb deze even gedemonteerd en was aardig versleten)-Rubbertjes ontsteking vervangen (zweet iets olie)
Al gedaan:-Begonnen met de kachelkraan-Radiator is vervangen, was de eerste nog en de lamellen vielen er zowat uit bij aanraking-Thermostaat (als het koelsysteem toch leeg is......)-Koppeling compleet-Bakolie ververst
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 23:23 #1272025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachelkraan
Hallo paul ik heb de kachelkraan van mijn 740 ook vervangen op een sleuteldag in Emmeloord.Ik herken niet wat jij zegt dat het twee delen waren .Waarschijnlijk heeft jouw 940 een ander type kraan.
Wel weet ik dat je in een onmogelijke houding ligt te sleutelen.
Laatst las ik een artikel over vliegtuig bouw in vroeger tijden om in de vleugels te komen ,om daar e.e.a. te monteren ,gebruikten ze liliputters.
Zo iemand  zou ook goed jouw kachelkraan kunnen monteren.
Je komt niet veel verder vrees ik met mijn opmerkingen maar ik wens je succes.
groeten
peter

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 08:54 #1272038 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic eerst de kabels...
Hoi Paul,

ook ik heb wel eens lopen stoeien met het vervangen van mijn kachelkraan, volgens mij was dat het eerste wat ik moest doen toen ik Skepp net had...
Bij Nordicar hebben ze mij toen uitgelegd dat je het best eerst de kabels kan monteren en dan de kachelkraan erin kan 'draaien'. Als je eerst de kraan monteerd dan krijg je de kabels er met geen mogelijkheid meer in, hoewel ik dat bij Skepp toen wel gedaan heb, maar dat heeft een hele middag en een hoop gevloek gekost!
Succes ermee!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 10:01 #1272051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Miquel, volgens mij
Bedankt Miquel, volgens mij heb je geen ruimte om te draaien als de kabels erin zitten. Ik ga het proberen vanavond.
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 15:58 #1272092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De oude eraf kostte mij een
De oude eraf kostte mij een uurtje, de nieuwe erop nog geen kwartier. Even prutsen met de kabeltjes en de boel zit weer dicht.
Groet,
Paul

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC