Hoe stoelzittingen verwisselen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 20:17 #1079404 door V700 register
Hoe stoelzittingen verwisselen? is gemaakt door V700 register
Ik wil graag de bestuurderzitting verwisselen met de passagierszitting. Kan dit zonder de stoelen eruit te halen? En zoja, hoe zitten ze vast? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 00:05 #1267012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoelzitting verwisselen
wil je de bekleding vervangen van de zitting.Of wil je het hele zitgedeelte vervangen.
bekleding vervangen gaat alleen maar met de stoel buiten de auto,stoel er uit halen is niet veel werk en beslist niet moeilijk.Voordeel is dat je dan meteen de rails kan schoonmaken en smeren.
Bekleding vervangen is goed te doen ik heb het al een paar keer gedaan en  is een leuke dankbare klus.
Voor beide werkzaamheden kan je de zoekfunctie van deze site gebruiken.
Als je ook lendesteunverstelling hebt zoals ik in mijn 740 geeft wisselen mogelijk wel problemen.
Succes.
groeten
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 11:18 #1267038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zitgedeelte
Ik wil eigenlijk het hele zitgedeelte omwisselen...moet ik daarvoor ook de stoel er uit halen?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 11:38 #1267041 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic stoel eruit = makkelijker
Je hoeft niet de hele stoel eruit te halen, maar het maakt het allemaal wel een stuk makkelijker.
De zitting zit met twee stalen strips voor en achter vast, deze strips lopen door een zoom in de bekleding.
De strips zelf zijn geborgd met een stalen klem in het midden van de buis waar ze omheen zitten.
Als je weet hoe het zit is het echt een fluitje van een cent, en je komt er makkelijker achter wanneer je de stoel eruit hebt, en dat is nou ook de moeite weer niet.
Dus mijn advies, stoel eruit, kijken hoe het zit, wisselen en stoel er weer in. Uurtje werk bij elkaar.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 12:34 #1267046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeet
Vergeet de 4 (of waren het 6 ?) haken niet waarmee de zitting mee aan het frame bevestigd is. Die krijg je heel moeilijk vanaf de onderzijde los als de stoel nog in de auto zit. Je komt er bijna niet bij, kunt moeilijk zien hoe het zit en je moet toch redelijk kracht zetten in ongemakkelijke houdig. Zou bijna zeggen dat het niet lukt in de auto.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 12:42 #1267053 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic oeps!

henk 940LPT schreef : Vergeet de 4 (of waren het 6 ?) haken niet waarmee de zitting mee aan het frame bevestigd is. Die krijg je heel moeilijk vanaf de onderzijde los als de stoel nog in de auto zit. Je komt er bijna niet bij, kunt moeilijk zien hoe het zit en je moet toch redelijk kracht zetten in ongemakkelijke houdig. Zou bijna zeggen dat het niet lukt in de auto.

Daar heb je een punt Henk! Was ik bijna vergeten, scheelt een hoop getrekt en gevloek als je die veren ook loshaald. En wat Henk zegt dat is bijna niet te doen als de stoel nog in de auto zit...

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 13:06 #1267061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoel eruit gaat echt gemakkelijk??

Miquelangelo1969 schreef : Dus mijn advies, stoel eruit, kijken hoe het zit, wisselen en stoel er weer in. Uurtje werk bij elkaar.

Gaat het echt zo makkelijk bij een recente (nou ja :-)) 940? Ik heb bij mij wel eens de bijrijdersstoel eruit willen halen, omdat ik hele lange planken wilde vervoeren en de rugleuning met hoofdsteun van de bijrijdersstoel niet  'vlak' kan komen met de laadvloer. Maar er zitten van die pyro dinges gordelspanners aanvast, en ik dacht bij mij ook zij-airbags, en in ieder geval de stoelverwarming. Dus het leek me nog een heel gedoe om dat allemaal verantwoord af te koppelen en dan de stoel eruit. Omdat de topic starter ook een 940 heeft dacht ik, misschien toch even deze opmerking maken. En sowieso, als die klus toch meevalt ook bij een recente 940, dan hoor ik dat graag! Het zullen niet de laatste planken zijn geweest die ik vervoer :-) Grts Maarten
Volvo 940 Estate 2.3 i.c. 1997, B230FK, MBC @0.6, M90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 13:09 #1267062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pyro
Pyro-thingie zit in je B-stijl, heb je dus geen last of gevaar van. Zij airbags ook niet hoor, als je het rode clipje over de ontsteker schuift. Dat clipje om je wel tegen als je het plastic losmaakt om bij het bevestigingspunt van de gordel te komen. Die ontsteker zit op het stoelframe en vanaf dat ding loopt een slang naar de rugleuning. Heb je bij de zitting dus geen last van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 13:11 #1267063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook bij een recente 940 valt
Ook bij een recente 940 valt het reuze mee hoor Maarten!
4 bouten los halen van de rails, 2 voor en 2 achter. Beetje fiddlen om de paddestoelen die onder 1 kant van de rails zitten door het gat in de bodem heen te krijgen en dan heb je je stoel los staan. Aansluitingen van stoelverarming en evt electische verstelling etc loshalen. Dan nog de gordel loshalen van het frame en klaar. Valt echt enorm mee.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 14:33 #1267079 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic antwoord is gegeven.
Het antwoord is hierboven eigenlijk al gegeven.
De eerste keer is het vaak even stoeien, bv. doordat de stoel met beleid een beetje naar achteren getrokken moet worden om zo de paddenstoel borgingen uit de gaten te krijgen, maar als je het eenmaal weet staat de stoel echt in een paar tellen naast de auto.
Ik zou zelf niet gaan lopen stoeien IN de auto om de zittingen te verwisselen, maar ze er lekker naast zetten.

GG,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC