Hoe stoelzittingen verwisselen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bekleding vervangen gaat alleen maar met de stoel buiten de auto,stoel er uit halen is niet veel werk en beslist niet moeilijk.Voordeel is dat je dan meteen de rails kan schoonmaken en smeren.
Bekleding vervangen is goed te doen ik heb het al een paar keer gedaan en is een leuke dankbare klus.
Voor beide werkzaamheden kan je de zoekfunctie van deze site gebruiken.
Als je ook lendesteunverstelling hebt zoals ik in mijn 740 geeft wisselen mogelijk wel problemen.
Succes.
groeten
peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
De zitting zit met twee stalen strips voor en achter vast, deze strips lopen door een zoom in de bekleding.
De strips zelf zijn geborgd met een stalen klem in het midden van de buis waar ze omheen zitten.
Als je weet hoe het zit is het echt een fluitje van een cent, en je komt er makkelijker achter wanneer je de stoel eruit hebt, en dat is nou ook de moeite weer niet.
Dus mijn advies, stoel eruit, kijken hoe het zit, wisselen en stoel er weer in. Uurtje werk bij elkaar.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Daar heb je een punt Henk! Was ik bijna vergeten, scheelt een hoop getrekt en gevloek als je die veren ook loshaald. En wat Henk zegt dat is bijna niet te doen als de stoel nog in de auto zit...henk 940LPT schreef : Vergeet de 4 (of waren het 6 ?) haken niet waarmee de zitting mee aan het frame bevestigd is. Die krijg je heel moeilijk vanaf de onderzijde los als de stoel nog in de auto zit. Je komt er bijna niet bij, kunt moeilijk zien hoe het zit en je moet toch redelijk kracht zetten in ongemakkelijke houdig. Zou bijna zeggen dat het niet lukt in de auto.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaat het echt zo makkelijk bij een recente (nou jaMiquelangelo1969 schreef : Dus mijn advies, stoel eruit, kijken hoe het zit, wisselen en stoel er weer in. Uurtje werk bij elkaar.
Volvo 940 Estate 2.3 i.c. 1997, B230FK, MBC @0.6, M90
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
4 bouten los halen van de rails, 2 voor en 2 achter. Beetje fiddlen om de paddestoelen die onder 1 kant van de rails zitten door het gat in de bodem heen te krijgen en dan heb je je stoel los staan. Aansluitingen van stoelverarming en evt electische verstelling etc loshalen. Dan nog de gordel loshalen van het frame en klaar. Valt echt enorm mee.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
De eerste keer is het vaak even stoeien, bv. doordat de stoel met beleid een beetje naar achteren getrokken moet worden om zo de paddenstoel borgingen uit de gaten te krijgen, maar als je het eenmaal weet staat de stoel echt in een paar tellen naast de auto.
Ik zou zelf niet gaan lopen stoeien IN de auto om de zittingen te verwisselen, maar ze er lekker naast zetten.

GG,