Stroeve stoel rail(s)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beide voorstoelen verschuiven nogal stroef. Zeker als ik vrienden meeneem die wat dichter bij of verder weg van het dashboard willen zitten is dit vervelend. Mijn besttuurdersstoel heeft hetzelfde probleem, maar alleen ik zit er op, dus dat is wat minder storend. Hoe kom ik van die stroeve stoel rail(s) af? Kan ik ze insmeren met e.o.a. goedje of is er iets kapot? Wellicht een bekend euvel? Je moet echt vol kracht zetten om naar voren of achteren te schuiven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
moeilijk te zeggen wat er mis is ,maar als de stoel met moeite wel verschoven kan worden werkt het mechanisme w.s. goed.Er zal dan sprake zijn van een vervuild glijmechanisme.
De stoel er uit halen is zo gebeurd is wel een draadje over te vinden op dit forum.
Het is dan een kwestie van schoonmaken en smeren met b.v. wd 40.
Misschien ontdek je nog souveniers van vorige eigenaars.
Heb ik vaak meegemaakt,b.v. dropjes, rollen pepermunt,oorbellen.. muntstukken ,speelgoedautotjes.,nagelschaartje.
veel succes
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus, effe eruit, schoonblazen en eventueeel helemaal eruit schuiven.Schoonvegen kan gewoon met een doek, de rails zou je kunnen invetten met lagervet of zo, maar omdat het in de auto zit op een plek waar je ook je sleutels zou kunnen laten vallen, zou ik niet te scheutig doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
of gewoon de rail naar achteren trekken (via de voorkant van de rail) wel even het rubbertje er eerst uitschuiven, dan hoeft er helemaal geen hamer te worden gebruikt.henk 940LPT schreef : Aan de achterzijde van de rails zitten 2 pennen door de rails geschoven. Die kun je eruit slaan mbv een drevel en dan kunnen de rails onder het onderstel uitgeschoven worden. Let op de kogels en het staafje !
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kreeg de rails ook niet naar achter geschoven. Geprobeerd bij allebei de stoelen. Ik kon niet zien waardoor hij werd tegengehouden. Nu heb ik net als Henk een MJ 98, dus misschien is het ontwerp van de rails veranderd?asatter schreef :
of gewoon de rail naar achteren trekken (via de voorkant van de rail) wel even het rubbertje er eerst uitschuiven, dan hoeft er helemaal geen hamer te worden gebruikt.henk 940LPT schreef : Aan de achterzijde van de rails zitten 2 pennen door de rails geschoven. Die kun je eruit slaan mbv een drevel en dan kunnen de rails onder het onderstel uitgeschoven worden. Let op de kogels en het staafje !
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Wel grappig, maar geen probleem wat ik heb de officiële garagedocumentatie en bovendien de VADIS liggen.
Maar in geen van beiden vind ik op de tekening de kogeltjes en de staafjes terug. Waar horen die krengen?
(Zonder gaat ook, de stoel wiebelt dan wat, spaart wel het geld voor de kermis uit...)
Heeft iemand toevallig een detailtekening en een beschrijving hoe je ze weer monteert zonder dat ze er bij gebruik spontaan uitvallen?