EINDELIJK HEB IK HEM GEVONDEN!!!!...... en meteen vraagjes!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2010 17:36 #1078551 door V700 register
Beste Allemaal,

Een beetje lang weggeweest!!! Maar eindelijk na een hele lange zoektocht heb ik hem eindelijk gevonden!!! Mijn nieuwe aanwinst is een Volvo 960 estate 3.0 204PK. Hij heeft maar 228.000 km gelopen en is zover ik kan beoordelen in goede staat!!!

Een aantal vragen voor jullie:
1. Er zit een bigfront Radio cassette in met een knop CD erop>> kan er dan een wisselaar op en zo ja elke willekeurige of speciale types??
2. De bestuurdersstoel zit vast>> motor loopt maar hij is niet naar voren of achteren te verstellen>> kan ik dat zelf en zo ja kan iemand mij daarvoor een beschrijving geven?
3. Er zit wat olie op de as bij het linker wiel voor>> blok is kurkdroog aan de onderkant>> iemand enig idee wat dat kan zijn??

Binnenkort maar snel lid worden!!! Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2010 18:33 #1260922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met je aanwinst !1. Kan zijn dat er een wisselaar op kan, als dat kan kun je zonder kunstgrepen (lees adapters) alleen de Volvo 6CD wisselaar aansluiten. Die adapters zijn meer dan alleen verloopstekkers, Volvo heeft haar best gedaan aansluiten van andere merken te voorkomen. Volvo 10CD wisselaars passen niet. Post anders het nummer van de radio even, SC-xxx, dan kunnen we je wel vertellen hoe het zit.3. Stuurbekrachtigingsolie of een licht lekkend stuurhuis ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2010 21:23 #1260950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rode olie?
Ook vanaf hier gefeliciteerd! Rij inmiddels 8 jaar 940/960 en als ik al eens naar een andere auto kijk (vanwege een aankomende kostenpost die dan toch meestal weer enorm meevalt (vanwege zelf sleutelen)) is het altijd weer een 960 of 940.
Als aanvulling op Henk: 

henk 940LPT schreef : 3. Stuurbekrachtigingsolie of een licht lekkend stuurhuis ?

De stuurbekrachtigingsolie zou rood (geweest) moeten zijn.
Succes en heel veel plezier d'rmee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 11:55 #1260985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor jullie reacties!!
Stuurhuis of zoiets dergelijks dacht ik wel>>> als ie licht lekt kan dat toch geen kwaad??

Zal zaterdag als ik hem opghaald heb meteen ff checken welk type dit is!! Zijn de cd wisselaars van volvo nog te krijgen (los??)

Alvast weer bedankt!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 12:15 #1260989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2e hands
Komen 2e hands nog wel voorbij, hoewel ze ook ouder worden. Die van mij deed het eerst wel maar hield er later toch mee op. Misschien ook nog wel via de dealer te krijgen maar reken dan wel op flinke prijzen.Licht lekken lijkt mij het begin van het einde. Je kunt er nog wel mee doorrijden maar dan moet je het even extra in de gaten houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 16:38 #1261008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 960 estate 3.0 204PK

Joostvanderaa schreef : Mijn nieuwe aanwinst is een Volvo 960 estate 3.0 204PK.
Een aantal vragen voor jullie:
1. Er zit een bigfront Radio cassette in met een knop CD erop>> kan er dan een wisselaar op en zo ja elke willekeurige of speciale types??
2. De bestuurdersstoel zit vast>> motor loopt maar hij is niet naar voren of achteren te verstellen>> kan ik dat zelf en zo ja kan iemand mij daarvoor een beschrijving geven?
3. Er zit wat olie op de as bij het linker wiel voor>> blok is kurkdroog aan de onderkant>> iemand enig idee wat dat kan zijn??Groetjes Joost

Gefeliciteerd Joost,

Ik heb er ook zo een en ben er erg blij mee!

1. Zoals  al gemeld past hier standaard alleen de 6 CD wisselaar op
2. Loshalen en dan zul je het probleem vanzelf wel tegenkomen. Wellicht zit er iets op de geleiderail in de weg.
3. Als het van het stuurhuis komt is het niet direct ernstig.

Veel plezier en rustig aan met het gaspedaal, zeker met dit weer
Groet,
Jan-Willem

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 23:36 #1261097 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic lastig

Joostvanderaa schreef : 1. Er zit een bigfront Radio cassette in met een knop CD erop>> kan er dan een wisselaar op en zo ja elke willekeurige of speciale types??

Hoi Joost,
Ik heb enige jaren terug met hetzelfde geworsteld. Als je nog een 'nieuwe' CD wisselaar weet te vinden is hij gillend duur. Gebruikte is niet aan te bevelen omdat ze berucht zijn om hun gebreken als ze ouder worden. 
Een betere, eenvoudigere en voordeligere optie is waarschijnlijk om een (gebruikte) Bigfront te kopen met ingebouwde CD-speler, zo heb ik het in ieder geval opgelost.
Of gewoon cassettes gebruiken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 00:27 #1261109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee
Hee Erik,

Ik heb vandaag internet afgestruind en ben wel tot dezelfde conclusie gekomen....... en cassette bandjes.... wat zijn dat ;) ben geboren in 1983..... ahum!!!!

Weet jij of de bigfront van bijv v70 classic ook past in de mijne??

Greetzz Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 10:27 #1261129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere
Andere oplossing is een adapter kopen waarmee je een Volvo radio kunt aansluiten op een Alpine (M-bus wisselaar) kunt aansluiten. Nieuw voor een dollar of 85 in de USA, ik heb een gebruikte in de USA gevonden die ik voor nog geen 17 euro thuis had. Daarna een M-bus wisselaar gekocht die nog geen 2 jaar oud was en aangesloten. Werkt prima !Alle SC-xxx series bigfronts passen, de HU's denk ik niet zonder meer.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 10:51 #1261135 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Overzicht

henk 940LPT schreef : Alle SC-xxx series bigfronts passen, de HU's denk ik niet zonder meer.

Klopt.
Kijk maar eens hier, Joost:<a href="/node/13851" target="_blank" title="radio database"> Radio-database</a>.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC